Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem er bedst at bruge til at oprette et ApS?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!

Jeg skal til at oprette et ApS og kan se at diverse advokater gerne gør dette for 2-3.000kr, f.eks NemReg. Men jeg kan se, at man også selv kan oprettte det på virk.dk og det koster 600kr. Er der nogen, der har erfaring med NemReg og nogen der har gjort det selv på virk.dk? Er det nemt at oprette selv?

Hvad får man for de ekstra 2000kr man betaler hos en advokat?

Tak!
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

En der laver arbejdet for en, samt standard vedtæger osv.. der skal laves i samme forbindelse.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders_1983:
Hvad får man for de ekstra 2000kr man betaler hos en advokat?

 

På deres hjemmeside skriver de:

"Stiftelse af ApS

- Indhentning af oplysninger
- Løbende korrespondance
- Vedtægter og ejerbog
- Registrering hos Erhvervsstyrelsen
- Levering af NEMmappe™"

Jeg anbefaler altid mine kunder, at bruge en advokat ved oprettelse af ApS eller A/S. I princippet kan du godt oprette det selv.

Jeg har bare den holdning, at man ikke spare på advokatomkostninger ved mindre man har 100 % styr på reglerne.

Held og lykke med virksomheden Smile

Mvh Oliver

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Enhver advokat kan oprette det for dig og de er med garanti lige gode til netop den del - netop stiftelsen. Har du ikke mod på at gå i krig med det selv så få en advokat til det og betal de par 2000 det koster. Men vær obs på at du ikke skal forvente nogen særlig rådgivning til den pris. Det vil langt hen ad vejen være et standardprodukt de leverer og så må du selv rette til efterfølgende.

/Banditten

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet to anpartsselskaber, begge via Webreg. Jeg har forinden da udarbejdet:

- Vedtægter

- Stiftelsesdokument

- Anpartshaveroverenskomst

Du kan finde udmærkede skabeloner til de ovenstående dokumenter ved lidt søgning på Google.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Standarddokumenter kan også findes på E&S (eller kunne i hvert fald tidligere).

/Banditten

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders_1983:
Hej Aminoer!

Jeg skal til at oprette et ApS og kan se at diverse advokater gerne gør dette for 2-3.000kr, f.eks NemReg. Men jeg kan se, at man også selv kan oprettte det på virk.dk og det koster 600kr. Er der nogen, der har erfaring med NemReg og nogen der har gjort det selv på virk.dk? Er det nemt at oprette selv?

Hvad får man for de ekstra 2000kr man betaler hos en advokat?

Tak!

Hej Anders

Det er korrekt, at du selv kan oprette hovedparten af selskabet, men der kræves ekstern assistance til godkendelse af selskabskapitalens indbetaling, som kun kan foretages af din bank (billigste alternativ, dog efterhånden begrænset med banker, der kan/vil yde denne service, godkendt revisor eller advokat.

For honoraret på kr. 2.000 får du et sæt standard vedtægter, stiftelsesdokument, ejerbog og efter ønske en momsregistrering og/eller arbejdsgiverregistrering. Prisen på kr. 2.000 levner ikke meget plads til yderligere rådgivning, hvorfor der må påregnes yderligere omkostninger hertil, hvis det er nødvendigt. Iøvrigt er afgiften for stiftelsen ikke indeholdt i de anførte kr. 2.000.

Tonny

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:

Hej Anders

Det er korrekt, at du selv kan oprette hovedparten af selskabet, men der kræves ekstern assistance til godkendelse af selskabskapitalens indbetaling, som kun kan foretages af din bank (billigste alternativ, dog efterhånden begrænset med banker, der kan/vil yde denne service, godkendt revisor eller advokat.

For honoraret på kr. 2.000 får du et sæt standard vedtægter, stiftelsesdokument, ejerbog og efter ønske en momsregistrering og/eller arbejdsgiverregistrering. Prisen på kr. 2.000 levner ikke meget plads til yderligere rådgivning, hvorfor der må påregnes yderligere omkostninger hertil, hvis det er nødvendigt. Iøvrigt er afgiften for stiftelsen ikke indeholdt i de anførte kr. 2.000.

Tonny

 

Smukt! Yes

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders,

Du kan indhente 3 tilbud her http://www.agera.dk/

Det er Martin Thorborg med flere der står bag, så siden skulle være god nok.

Held og lykke

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)