Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug af Dankort

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer

 

Her forleden dag modtog jeg et brev fra PBS. I brevet fremgik det, at en kunde havde misbrugt et Dankort til betaling for varer i min shop (3. mandsmisbrug fjernsalg).

 

Jeg skal derfor betale et indsigelsesgebyr på kr. 250 samt det opkrævede beløb for varer på kr. 398 til PBS dvs. kr. 648 lige ud af vinduet!

 

Da jeg syntes det lød temmelig urimeligt, at jeg skulle betale fordi en eller anden klovn havde glemt at spærre sit kort kontaktede jeg PBS for at høre hvordan jeg skulle forholde mig i sådan en sag og hvad jeg kunne gøre. Svaret var blot: Betal og kontakt politiet, hvis du vil gå videre med sagen.

 

Hvad gør I andre i sådanne sager? Jeg er formentlig ikke den eneste der har været udsat for dankort misbrug.



Hjælper det at gå til politiet? Det er jo et ret lille beløb. Omvendt tilkalder man jo også politiet, hvis man pågriber en butikstyv, hvor beløbet ofte er lavere.

 

Med venlig hilsen

 

Morten

shaveshop.dk



Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det med dine 648 kr lige ud af vinduet skal være en kalkuleret risiko i din forretningsmodel, dvs. din avance skal være stor nok til at du kan bære det. Det er sure penge, men da du har accepteret PBS''s forretningsbetingelser er der ikke så meget at gøre der.

Hvis det er en modtager i Danmark ville jeg nok anmelde det til politiet, uden at regne med at få penge tilbage af den grund.

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige fået samme brev - bare på kr. 1400,- syntes også det er taveligt. Man kan ikke gøre noget som helst.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste der kan sætte tingene i gang er en henvendelse til et medie, f.eks. Ekstra Bladet, hvis det er en ny form for svindel. Kan jo tænkes at der er nogle der spekulerer i at miste sit dankort vel vidende om regelsættet og dermed går "fri" da det ikke politianmeldes eller afvises grundet beløbets størrelse.

Kunne være interessant at vide hvor mange af den slags sager PBS har pr. måned og om problemet er stigende eller?

Køb ren argan olie her

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen i klubben af virksomheder der med "glæde" betaler andres regninger. Det jeg ikke kan forstå vi skal betale er indsigelsesgebyr, da det ikke er et mellemværende mellem virksomheden og kort ejeren, men der imod PBS og kortejeren, da PBS allerede har godkendt transaktionen. Men dette er helt sikkert politik og monopol virksomed, så det er bare at betale ved kasse 1.  

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123:
Kunne være interessant at vide hvor mange af den slags sager PBS har pr. måned og om problemet er stigende eller?

Du skal ikke regne med den store vijle til samarbejde fra PBS side, jeg havde for et par år siden kendskalb til en ret stor svindel sag ( poker for ca 250.000 ) hvor jeg infomerede PBS om sagen ligesom jeg kom med oplysninger der kunne lette deres sag, men ak nej det hele blev dysset ned man kan så undre sig over hvorforSmile

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har også været udsat for det her, og har efterfølgende meldt det til politiet. Den sidste anmeldelse er snart mere end 1 år gammelt, og vi har ikke hørt noget som helst! Så vi tager det på tabskontoen :-), og håber at politiet snart får ressourcer til at gøre noget ved det.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Det er derfor også derfor jeg mener det måske er en løsning at kontakte et medie der kan "råbe" højt nok op, såfremt de mener der er noget i historien.

Ved at gøre opmærksom på tingene, kan det være der vil være flere forretningsdrivende af webshops, der siger nej tak og istedet vælger andre muligheder istedet. PBS vågner kun hvis de rammes på pengepungen, ingen tvivl om det.

 

Køb ren argan olie her

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da helt klar, PBS her ingen interesse i af forbedre forholdene. De tjener 250 DKK per sag, så det er en indtægtskilde for PBS. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det kan du faktisk. Jeg anmeldte sagen til politiets bedrageriafdeling i Aalborg selvom det var et lille beløb, men forventede faktisk at de ikke ville gøre noget ved det. En uge eller to senere ringede de fra politiet i København for at få yderligere dokumentation. Et stykke tid senere blev jeg igen kontaktet af politiet for denne gang at oplyse mig om at de fået fat på personen som havde misbrugt kortet og at han havde erkendt misbruget.

Der gik dog over et år før sagen kom for retten. Personen blev idømt en betinget fængselsstraf samt samfundstjeneste. Straffen skal ses i lyset af at han havde nået at misbruge kortet adskillige gange.

Så vil da helt klar anbefale dig og alle andre at anmelde sådanne sager til politiet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)