Køb et Amino Sponsorlink
Hej alle.
Jeg har i længere tid overvejet at lave en brochure til mit nye firma. Så kunne man bruge det til evt. møder, emails og her på amino freelancer. Jeg lavede den så og ville gerne tænke mig noget feedback.
Så her er mine spørgsmål vedrørende brochuren.
Hvad syntes i om ideen, er den spild af kræfter? Ville den give et større indblik omkring mig og min virksomhed? Og hvad syntes i om selve brochuren? Er det noget i ville falde for? Er der evt. rettelser? Eller måske nogle helt nye ideer? Eller skulle jeg gå en anden vej med mit salg/idenditet?
Der går nok ikke så lang tid før jeg kan præsentere en ny hjemmeside.
http://issuu.com/danielkongstedpetersen/docs/folderen_dz?mode=window&backgroundColor=%23222222
Mvh. Daniel K. Petersen
Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!
Overvejer også at få designet hjemmesiden så den passer med brochuren. Ellers ville jeg prøve at lave en lille video som man også kunne se omkring hvordan jeg laver mit arbejde osv. Ville tro det skaber mere troværdighed. :)
Mvh. Daniel k. Petersen
Jeg synes, den er flot. kan rigtig godt lide oversigten over dine kompetencer :-) Held og lykke med det.
Morten Aaen-Larsencand.oecon
Indehaver Laros A/Swww.laros.dkProfessionel ejendomsadministration
Ganske fint, dog kan jeg ikke li den røde farve som går igen på alle siderne.Det springer for meget i mine øjne, og vil nok hellere have en farve som skaber harmoni i det hele fremfor en rød for at signalere en rød-tråd som der sikkert er i tekst men ikke i design hvis du spørger mig.
Fotograf Jakob Rex -> www.Jakob-Rex.com
Jeg synes også at brochuren er meget flot og overskueligt, og jeg kan også godt lide opstillingen af dine kompetencer. Idet opsætningen er holdt i en meget enkel stil, synes jeg ikke at de røde elementer virker forstyrrende eller for meget.
Hej Daniel!
Beklager det blev lidt langt, men det tog om sig :-)
Jeg synes din brochure er rigtig fin :) Her følger lige mine tanker til dig..
Jeg synes samtidig sagtens at du kan lege meget mere med det faktum, at du er en dygtig grafiker. Altså pakke alt tekst, og info - ind i grafik. Jeg fandt denne Fotograf, som meget fint viser min pointe.
Hvis du skal efterlade en brochure hos en mulig kunde, så skal det være en der sparker R...! :) Den skal imponere modtageren. Den må gerne afspejle / kommunikere din identitet og person, samt mission om at du elsker kreativitet og nye ideer - at du er super glad og positiv og gerne vil influere dansk design. De fleste brochurer ender nok i skraldespanden - men hvis du har haft et godt møde, og kan gennemgå din brochure, lidt som en model gennemgår hendes fotobog, og du efterlader din brochure hos kunden, kan du næsten ikke gøre mere lige der. Jo, husk at ring og følg op på kunden, hvis du ikke hører fra dem :)
Så er der et par andre små-ting jeg hæftede mig ved :-)
Når du efterlader din brochure, vil kunden søge info om dig på nettet, har nok gjort det inden mødet med dig. Derfor er det virkelig vigtigt at du har opdateret din facebook side - også selvom du måske ikke har super mange fans endnu. Lav evt. en trial-account hos http://www.falconsocial.com/ her kan du planlægge forskellige posts til din Facebook side & Twitter, så de begge løbende er opdateret. altså, kun relevant kvalitativt info :) Du skal selvfølgelig ikke poste, bare for at poste.
Min erfaring i det hele taget er: Hvis du har din forretning på sociale medier, skal du bruge dem. Ellers er det bedre at lade være. Både Flikr, Linkedin, Facebook, Google+, Twitter, Pinterest osv osv. betyder at din forretning vil blive vist, når folk søger efter den. Jeg synes ikke man skal være alle steder, brug dem du finder mest brugbare, og slet resten. Du er grafiker, så ville jeg bruge dem der er gode til billeder og skabe netværk. Det kunne være Facebook og http://www.behance.net/
Sidste ting jeg faldt over - hvis vi skal se oppefra og ned - er referencer.
Jeg ved at mange tilbyder at arbejde til en .... billig penge i starten, jeg kan se du stadig er i gymnasiet, eller måske lige gået ud (i så fald tillykke! :)) - derfor kunne du med fordel lave en masse forskellige freelance jobs, under det krav, at du må benytte alt du laver, som reference i dit showcase. På den måde kan du fylde din hjemmeside, facebook osv. løbende op med referencer -og selvfølgelig skabe netværk til ny forretning.
Nårh, det blev lidt mere omfattende en feedback på din brochure, men det er jo aldrig bare en brochure - vel ? hehe
Der er altid noget før, under og efter brochuren, og det er mindst lige så vigtigt.
Men super flotte ting du har lavet!
Alt det bedste til dig fremover, Daniel!
/Katrine
Hej Daniel ,
Jeg synes at det er en super flot brochure, den fanger mig lige fra start. Jeg kan super godt lide detaljerne (Mønsteret) på forsiden. Jeg synes helt klart at det kunne være en god idé at få lavet designet fra brochuren, på din hjemmeside.
Super lækker brochure! :-)
Best regards / Bedste hilsner
Frederik - Stokholm Jewelry
Rigtig fin brouchure. Synes godt om designet. Pænt og simpelt.Når du kommer til at skal have den trykt, så husk at du kan smide din ordre nemt, uforpligtende og hurtigt i udbud via www.brokerprint.dk, så finder vi en god kvalitetsbevist pris til dig.
der skal kontrolleres for stave- og grammatikfejl
Jobsøgende autodidakt kontornusser, blæksprutte
God ide det med facebook. Men det var også for at se mulighederne i de forskellige sociale medier. Men tror jeg beholder behance, twitter, facebook. Hvis der er nogle som kan hjælpe mig ind i dribbble.com ville det også være fantastisk!
Jeg vil prøve at lave lidt flere detaljer i brochuren, men stadig holde det simpel og overskueligt. Men den er kun til email osv. Jeg vil hellere lave en flyer eller en pjese hvis de skal ud til kunderne fysisk.
Vedrørende skriften. Hvad mener i så om mit argument omkring at jeg ikke bruger no cure no pay? For har tænkt meget over om det ville skræmme nogle væk? Og jeg vil lige køre noget grammatik tjek selvom det ikke lige er mit fag.
Jeg har også tænkt på hvordan man kan illustrere god kvalitet og godt design, hvor man måske skal betale lidt ekstra. Altså i stedet for at bruge 300 kr på et logo hos en der knap bruger så meget tid. Hvordan man kan få overtalt kunden til at bruge lidt flere penge på mig, også få et sikkert og solid design der er arbejdet igennem med flere timer?
Er der nogle der ellers kender nogle gode måder at få kunder på?
Og mange tak for alle der har svaret. :)