Køb et Amino Sponsorlink
Hej
Er desværre nød til at få skåret dette ud i pap, så håber jeg der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig med :-)
Mit spørgsmål lyder... Jeg køber et produkt i London til 100 kr, hvor der så kommer 20% moms oven i.
Men, momsen i Danmark er 25% - Hvordan og hvorledes? skal momsen ikke betales i DK, så jeg kan trække den fra?
Er lidt lost her.
Bedste hilsner
Tilbyder effektiv markedsføring af din virksomhed/produkt på de sociale medier.
Har lige fået denne besked derfra.
Hi Simon
Dit svar fra dem besvarer faktisk hele srpøgsmålet.
Men du oplyser dit CVR nummer til dem DK-XXXXXXXX og så sender de fakturaen uden moms, så kommer du ikke til at betale moms i england og danmark.
Køb din te hos Tekanden. Landets absolut største udvalg af te i breve. Te til alle formål, i alle prisklasser og kvaliteter.
Men skal betale moms i Danmark jo? Så der skal jeg måske selv smide 25% oven i og indberette?
Du skal beregne en erhvervelses moms på 25 procent af værdien angivet på fakturaen.
Hvis du har dansk moms nummer skal du ikke betale moms i England
Med venlig hilsen
Brian Jørgensen lobib.dk
HejSom Kim skriver skal du beregne erhvervelsesmoms af dit køb.På SKATs hjemmeside kan du læse hvordan det gøres i praksis.Du finder på www.skat.dk det under:- Virksomhed-- Moms--- Moms ved køb og salg i udlandet---- Moms ved handel inden for EU----- Sådan fører du regnskab for EU-køb(Har ikke lige mulighed for at indsætte direkte link)
Hej,
Du skal oplyse leverandøren om dit CVR nr. og de fakturer så vare uden VAT (moms)
Men
se dette link: http://ivaekst.dk/vaekst/3/0/1/1/handel-med-eulande
Heraf fremgår bla. følgende:
Når du bogfører købet, skal du selv beregne en såkaldt dansk erhvervelsesmoms på 25% af fakturaværdien. Det giver dig samtidig lov til at fradrage det samme beløb på din konto for købsmoms, hvis købet vedrører dine momspligtige aktiviteter. Dit momsregnskab går altså i 0.
Det betyder for dig:
Du bogfører moms 25% på dit varekøb kaldet Erhvervelsesmoms som så modregnes ved, at du samtidig bogføre moms på dit varesalg.
Altså kredit EU-vareslagsmoms og debit EU-Varekøbsmoms posterne udligner hinanden så du kommer ikke til at betale momsen.
SE også Skat web-site herom!
mvh john sommer|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company||se: Om mig i min Amino-profil|
John rammer lige nøjagtig pointen: ja du skal angive 25% moms i tillæg til dit køb, men da du samtidig er momsregistreret og oplyser dit momsnummer til sælgeren i england, kan du fratrække de 25% moms som købsmoms og derved går din moms i 0. Det er ganske almindelig procedure, men kræver naturligvis at produktet indgår som en del af momspligtig aktivitet i Danmark