Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betingelser for momsfritagelse/en masse spørgsmål

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg ville høre om der var nogen der kendte til Begrebet "MomsFritagelse" og hvis er der så nogen der kan forklare mig det?
Er det muligt at få momsfritagelse og hvad vil det sige?
Hvad er købsmoms?
og hvad er salgs moms?
ER der nogen dårlige ting ved at blive CVR/momsregistreret ?
Er der nogen der har haft nogen dårlige erfaringer med det?
Hvad vil det sige at trække fra i skat og hvad kan man trække fra?

Håber der er nogen der vil tage sig tid til at svare på min spørgsmål, hvis ikke så hav en forsat god dag;)


Mvh Mosel

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mosel:
Jeg ville høre om der var nogen der kendte til Begrebet "MomsFritagelse" og hvis er der så nogen der kan forklare mig det?
Er det muligt at få momsfritagelse og hvad vil det sige?
Hvad er købsmoms?
og hvad er salgs moms?
ER der nogen dårlige ting ved at blive CVR/momsregistreret ?
Er der nogen der har haft nogen dårlige erfaringer med det?
Hvad vil det sige at trække fra i skat og hvad kan man trække fra?

 

Hej Mosel

Mange af dine svar kan du finde her på Amino. Blot ved at klikke på de links der er i dit indlæg. ( momsfritagelse, købsmoms, salgsmoms, momsregistrering og CVR)

Med hensyn til momsregistreringen så har man ikke altid mulighed for at vælge. Hvis du f.eks. omsætter for over DKK 50.000, handler med udlandet eller arbejder indenfor bestemte fag så SKAL du momsregistreres. Så kan man synes hvad man vil Smile

At trække noget fra i skat betyder, at hvis du sælger for DKK 100 og har omkostninger for DKK 75, så skal du som udgangspunkt kun betale skat af DKK 25 (overskuddet).

Du kan fratrække de omkostninger der er anvendt til erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten. (SL § 6, stk. 1, litra a). Det er sikkert ikke et svar du kan bruge til så meget men det er udgangspunktet. Så er der bare et hav af undtagelser.

Hvis du har planer om, at starte egen virksomhed kan du evt. tage på iværksætterkursus hos SKAT. Det er gratis og de gennemgår de helt basale moms og skatteregler. Du kan selvfølgelig også indsamle viden her på Amino, men tror et kursus vil give dig et bedre helhedsbillede.

Hvis der er ting du har behov for, at få uddybet så skriver du bare igen Smile

Med venlige hilsen

Oliver

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste for dig ville være at tage til Info møde ved told og skat hvis du har ønsket om at blive selvstændig. De holder gratis Info møde til nye iværksættere der netop fortæller om dine spørgsmål. De er meget gode synes jeg til en start. Koster ikke noget overhovedet. Der er enkelte brancher der er momsfritaget heri gælder alternative behandlere. ( men nok ikke det du er :) ) for at få oplysning om hvad der kan trækkes fra er der igen godt med Info møder og husk på man kan altid kontakte told og skat. De er til at tale med og hjælper gerne. God fornøjelse

Tilmeldt 1. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Hagbard's Hundecenter Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg ikke hjælpe dig med det hele, men kan fortælle dig at du indenfor bestemte brancher kan blive momsfritaget. Et eksempel, som jeg ved med sikkerhed, er massør og lignede. Dette kræver vist nok at man er RAB registeret. Hvorvidt det er en fordel, ved jeg ikke.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)