Office 365 er fint som en standardløsning - men min erfaring er, at så snart folk vil have tilrettelser, eller lige har behov for den der "lidt anderledes" løsning, så kommer 365 til kort, fordi det er så stift og låst.
"Cloud" er sådan set altid standard løsninger. Bare man har nogle krav, som man ønsker, så vil man hurtigt være låst med en cloud løsning. Der går nok nogle år før at cloud kan levere mere individuelle løsninger end det er tilfældet nu.
Det er nu ikke helt rigtigt! Hvis man kan f.eks. udvide Office 365 ved at bruge Napa Development tools:
Når man ser på forretningsapplikationer, så er har SalesForce jo længe haft deres Apex miljø. Derudover har langt de fleste SASS apps også indbygget api'er så man kan automatiserer interaktioner imellem dem, lave nye ui'er etc.
Min oplevelse aaf systemet er at man er nødt til at afvikle mails via outlook hvis man skal kunne bruge signaturer med billeder på og iøvrigt hvis man skal bruge flere signaturer. Derudover er der problemet med at tilknytte netværksdrev som beskrevet hvor jeg godt kunne bruge nogle indspark (som sagt er det tilføjet som sikkert websted.
Jeg har netop taget i mod TDC's campagne på Office 365, og i opsætning af mail delen bliver jeg bange. Vores domaine ligger hos one.com og jeg har rigtig meget liggende i IMAP delen.
Idag tilgår vi mail via IMAP og for CRM relaterede ting via POP3. Jeg vil for alt i verden ikke have smadret hvad der ligger på IMAP under one.com, men det virker ret uoverskueligt at ikke at komme til at gøre det.
Hvordan får man bedst og mest risikofrit Office 365 til at virke uden at smadre forretningen?