Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis rådgivning, skal du vælge Office 365? og hvorfor?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Marat:
1. Når jeg har verificert mit domæne i Office 365, så ændre jeg 'blot' MX-records hos min domæne udbyder? Således at det kun er mails der ryger i til Ofiice 365 men mit hjemmeside stadig ligger hos udbyderen.

Korrekt....

Marat:
2. Hvordan flyter jeg nemmest mine eksisterende mails fra tidligere mailboks til min (meget snart) nye mailboks i Office 365?

Det afhænger af i hvilket system du har dine e-mails.

Marat:
3. En bekendt spørger mig når jeg fortæller om mine planer; hvorfor gør du det ikke via gratisdns.dk, 'det er nemt'. Hvorfor skulle jeg gøre det via gratisdns fremfor direkte hos, i mit tilfælde, Gigahost.dk?

For så skal du først flytte dit domæne til gratisdns.dk, og de hoster kun DNS. Så det nemmeste er nok at lade det blive hos Gigahost, hvis de hoster din hjemmeside. Så har du både DNS og hjemmeside liggende hos dem, og e-mail hos Office365.

 

Fra Hoyvík
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 182
Super indlæg Jesper.

Jeg har været med på 40+ SharePoint projekter i 10 forskellige land med alt fra 80 ansatte til 40.000 ansatte.

Og det er samme teknik, samme software du som mindre virksomhed får som de store betaler mange mio. for.

Så jeg kan kan kun anbefale Office 365 - tjek det ud!
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper,

Er det rigtigt forstået at Office365 er noget man bruger sammen med en normal office installation?

Altså at Office365 kun giver mening hvis man har office i forvejen.

M.a.o. hvis man kun har brug for MS Word, MS Excel og Powerpoint så er det en normal officepakke man skal købe og ikke Office365 ...

/anders
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har haft Office 365 i nogle år, vi ved ikke om vi har fået en Mandags udgave. Men det har sådan set kørt elendigt alle årene.

Vi har haft halv og hele dages nede tid, men det værste er at det typisk tager omkring 5 minutter før en kundes mail ankommer i indbakken, det er utroligt irriterende, når man sidder med kunden i røret.

En anden ting, der er til konstant gene, er at man ikke kan slå udløb af password fra i brugerfladen (Det kan man håbe har ændret sig siden sidst). Man skal downloade en assembly og kører et PowerShell script. Problemet er at Outlook ikke altid, lige forstår hvad problemet er, og så bliver der ikke hentet post. Indtil den pludseligt opgader det og man må logge på web-interfacet og fikset det.

Det skær i hjertet, men jeg syntes virkeligt ikke MS har holdt sig stærke på den front. I kontorfællesskabet er der en masse der bruger Google Apps, og det er ligesom de bare smiler mere. Når man snakker med dem virker det faktisk ikke som om, de har nogle problemer med deres kommunikationsløsning.

Jeg har kun kort kigget på SharePoint online, men kender en virksomhed der evaluerede at gå den vej, men istedet valgte Podio. Grunden til det, er at SharePoint er bygget til at en teknikker kan sætte den op og lave apps/parts til, men Podio er lavet til at alle kan lave apps.

Det skal siges at jeg er super glad for MS ellers, bruger det meste af min dag i Visual Studio, hvor jeg laver ASP.Net apps i C#, op imod en SQL Server. Jeg håber virkeligt de forbedre Office 365, for jeg kan ikke forstå at de ikke stadig skulle havde det som det tager at være kontor pakkernes mester i fremtiden. Jeg vil nødig skifte fordi Outlook har været en tro følgesvend igennem mange år, men nu føltes det desværre som om den er blevet gammel og tæt.

 

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Office 365 er fint som en standardløsning - men min erfaring er, at så snart folk vil have tilrettelser, eller lige har behov for den der "lidt anderledes" løsning, så kommer 365 til kort, fordi det er så stift og låst. 

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Skaarup:
Derfor har jeg besluttet af stille min viden gratis til rådighed for Amino'er.

Hej jesper

Initiativet med dit indlæg var da godt nok, men efter 1 uges stilhed fra dig må man vist konstatere at det  mest af alt var tom luft og et simpelt trick for at prøve at sælge Office365????

Eller er dette hvad man får når man betaler 0kr kontra 1200kr/timen? Stick out tongue

Hilsen Morten

Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt Office365 siden de kaldte det BPOS - og jeg må virkelig sige at jeg har været tilfreds.

Hvis man vil slå password expire 90 dage fra - skal man blot bruge denne powershell commando:

Først:
Get-MsolUser

OGSÅ:
Set-MsolUser –PasswordNeverExpires $True

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
En anden ting, der er til konstant gene, er at man ikke kan slå udløb af password fra i brugerfladen (Det kan man håbe har ændret sig siden sidst). Man skal downloade en assembly og kører et PowerShell script.

I dag kan det gøres via deres webadministration.

Jeg kan så fortælle om flere der er kommet galt af sted med google apps, hvor deres ting bare er forsvundet, hvis google har skullet hjælpe dem, ja så har de skulle underskrive en tavshedserklæring.

Jeg kan også fortælle om ting der er gået galt med 365, f.eks kunne BPOS kører med office 2003, men det kan 365 ikke, og når folk så ikke vil opgradere deres office, så går det galt.

Der er er to MEGET vigtige forskelle på Google apps og 365, 365 har telefonsupport, det har Google IKKE. 365 synkronisere direkte med Outlook det er gør google apps IKKE, den kræver en klient for at få alt synkroniseret med over.

Jeg sætter begge løsninger op, de har hver deres styrker.
Er synkronisering, deling og advancerede funktioner der er vigtige, ja så er 365 helt klart den der duer.
Er det derimod blot et spørgsmål simpel synkronisering af mail, nem og simpel administration der er behovet, ja så gør en google apps det ganske fint.

Personligt syndes jeg 365 er det bedste produkt, men ja der er også nogle ting som jeg undre mig over ved 365, og for nogle er Google apps det bedste valg, så derfor er det det der bliver sat op til dem.

 

 

 

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg har allerede fået det fikset og det gik som smurt Big Smile

Der stod eller at man skulle være forberedt på at der kunne gå op til 72 timer, men der gik kun 10-15 minutter!

Som du svarer i 3. så droppede jeg også at gå gennem gratisdns.dk, satte det hele op via gigahost. Havde dog lidt problemer med at få lov at rette CNAME.

Mht. til 2. så gjorde jeg egentlig bare det at jeg 'kopierede' alle min mapper og mails i outlook fra den 'gamle' IMAP konto til den nye Exchange konto.

Nu kører det bare Wink

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Gregersen:
Office 365 er fint som en standardløsning - men min erfaring er, at så snart folk vil have tilrettelser, eller lige har behov for den der "lidt anderledes" løsning, så kommer 365 til kort, fordi det er så stift og låst. 

"Cloud" er sådan set altid standard løsninger. Bare man har nogle krav, som man ønsker, så vil man hurtigt være låst med en cloud løsning.
Der går nok nogle år før at cloud kan levere mere individuelle løsninger end det er tilfældet nu.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)