Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis rådgivning, skal du vælge Office 365? og hvorfor?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære Amino'er

Efter I mange år at fået glæde af jeres gratis rådgivning vil jeg gerne give noget igen...

Mange af jer herinde har sikkert hørt om Microsoft nye produkt Office 365, og de fleste af jeg har sikkert ikke fordybet jer videre i hvad det er og hvordan det kan spare jeres virksomhed for en masse penge i køb af programmer og licenser, samt hvordan det kan optimere jeres måde at kommunikere internt og eksternt.

I mit daglige virke er jeg ansat som rådgiver i ovenstående, men da timeprisen er 1.200 kr. er det ikke mange mindre iværksættere jeg støder på, og det syntes jeg er rigtig syndt for det er netop der Office 365 er et rigtig godt valg. Derfor har jeg besluttet af stille min viden gratis til rådighed for Amino'er.

Hvorfor? Fordi jeg syntes det er et fantastisk produkt og fordi jeg har brugt tiden på at sætte mig ind i det.

Hvis du har nogle spørgsmål til Office 365 så opret et indlæg eller send mig en personlig besked, skal nok svare.

Ultra kort om Office 365:
I gamle dage havde virksomheder deres servere med f.eks. Outlook hosted hos en hosting partner, samt de købte en Office pakke med Word, Excel osv. hos deres software partner og var de en større virksomhed havde de et intranet eller extranet baseret på SharePoint som havde kostet +200.000 kr.

Dette har Microsoft flyttet til skyen og samlet det i en pakke der hedder Office 365, pakken indeholder følgende produkter:
- Outlook
- Office Professionel
- SharePoint
- Lync
- Webapps
- Osv.

Ovenstående produkter kan købes enkeltvis eller samlet i flere planer (og det er blandt andet her der er brug for rådgivning).

Fordelen ved Office 365 er mange men nogle af de mest åbentlyse er at du ikke skal betale for en server hvor du kan have dine programmer installeret, derudover skal du ikke købe en officepakke hvergang en ny medarbejder starter. Det eneste du gør er at købe en online adgang til personen og når ansættelsen ophører lukker du den igen. Du betaler kun pr. måned og for den plads du bruger (og det er marginaler ift. hvad man normalt betalte).

Ønsker du at læse mere kan jeg anbefale du kigger her, også gerne inden du stiller spørgsmål:
http://www.microsoft.com/da-dk/office365/online-software.aspx
og her
http://www.microsoft.com/da-dk/office365/free-office365-trial.aspx?WT.srch=1&WT.mc_id=PS_google_Brand_office%20365_Text

Håber at kunne starte en god dialog om Office 365 herinde.

Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

ved du om det er muligt at hoste sin egen Office 365? - med ens eget domæne

Fra København
Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og nej.

Man hoster ikke sin egen Office 365 men du kan godt få dit eget domain koblet på så du benytter det til at tilgå Office 365.

Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Har lige oprettet mig som bruger på Amino, og havde som det første nogle spørgsmål til netop Office 365. Hvor er det genialt at jeg lige falder over dit indlæg Big Smile

Jeg skal til at opsætte at mine mail ryger direkte til min Outlook i Office 365. For at undgå at lave al for meget rod i det, har jeg følgende spørgsmål:

1. Når jeg har verificert mit domæne i Office 365, så ændre jeg 'blot' MX-records hos min domæne udbyder? Således at det kun er mails der ryger i til Ofiice 365 men mit hjemmeside stadig ligger hos udbyderen.

2. Hvordan flyter jeg nemmest mine eksisterende mails fra tidligere mailboks til min (meget snart) nye mailboks i Office 365?

3. En bekendt spørger mig når jeg fortæller om mine planer; hvorfor gør du det ikke via gratisdns.dk, 'det er nemt'. Hvorfor skulle jeg gøre det via gratisdns fremfor direkte hos, i mit tilfælde, Gigahost.dk?

Jeg er ikke bange for at gå i krig med det tekniske, men da det er første gang jeg skal prøve dette (Office 365) vil jeg gerne være sikker Smile

 

På forhånd tak

Marat

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er overgået til at bruge Microsoft Office 365 hvor vi før havde en decideret server og indtil nu er jeg positiv overfor det og har haft god hjælp af min EDB mand. Ert irritationsmoment er at jeg bruger mange computere og har skullet lægge og opsætte Micorosoft office og ikke mindst outlook på dem alle. Vil helst køre med en rigtig outlook fremfor terminalen da det giver bedre mulighed for at udnytte signaturer, sende bcc mails ud til flere m.v.

Men jeg har et problem. For at kunne åbne dokumenter fra skyen og for at kunne tilføje dokumenter til mails der sendes fra outlook skal jeg oprette et netværksted eller et netværksdrev og det driller tit. Dels er det ikke altid at systemet giver mig lov og er det der stadig når jeg åbner maskinen igen er der ikke adgang og jeg må oprette en ny. Min EDB mand siger at der kommer noget opdatering i 2013 som skulle løse problemet men er det noget du er stødt på og og måske har en god løsning på

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne ApS:
Men jeg har et problem. For at kunne åbne dokumenter fra skyen og for at kunne tilføje dokumenter til mails der sendes fra outlook skal jeg oprette et netværksted eller et netværksdrev og det driller tit. Dels er det ikke altid at systemet giver mig lov og er det der stadig når jeg åbner maskinen igen er der ikke adgang og jeg må oprette en ny. Min EDB mand siger at der kommer noget opdatering i 2013 som skulle løse problemet men er det noget du er stødt på og og måske har en god løsning på

Jeg kan nikke genkendende til din problemstilling. Det drillede også for os i starten, men uden vi ved hvorfor, så var netværksstedet pludselig gemt permanent - og herefter kører det (næsten) upåklageligt.

Jeg har en lille erindring om, at vi fik det løst ved, at pille lidt ved instillinger > sikre sider i IE, hvor vi gav tilladelse til en lang række sider.

Det er at slippe for servervedligeholdelse - og altid at have adgang til fælles data. Men det er noget langsomt, når der skal gemmes store excel-filer. Udover hastigheden er vi superglade for det.

Og det kan sagtens lade sig gøre med almindeligt brugerkendskab at køre det. Vi har aldrig haft en konsulent og/eller IT-sagkyndig indover det.

 

 

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med sikre indstilinger er lavet.  Jeg havde mest IT manden på i forhold til at få lagt alle mine data overfor serveren og importere mails m.v.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejede Office365 på et tidspunkt, primært til at køre outlook. JEg gik dog væk fra det igen, da jeg har flere domæner med adskillige mails tilknyttet hvert domæne, og da det kostede X kr for hver mail/domæne, så var det for dyr en løsning.

Teamviewer og et usb stik er derfor mit bedste alternativ til altid at have adgang til al min data (mails, filer osv.) uanset hvilke computer jeg arbejder fra.

Hilsen Morten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle der kan bidrage vedr. det med tilknytning af netværk ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at tilknytte flere domæner og derefter sende fra dem.

Der er du galt på den.

Man kan godt have en mailbox til info@abc.com

Denne mailbox kan så modtage mail på adressen abc@abc.com navn@abc.com osv. osv.

Alle dem kan du også godt sende fra.

Ejer du xzy.com

Så kan du sagtens tilkoble info@xyz.com til info@abc.com

og du kan også sende fra info@abc.com via info@xyz.com

Det hele gjort fra en konto.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)