Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fritureolie generatoren - nyt koncept!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer!
Endnu et succesfyldt år på Roskilde Festivalen med min fritureolie generator.

Jeg har gået og tænkt på at starte en virksomhed op, der udlejer/sælger disse generatorer.

Og så har jeg tænkt på at alliere mig med en række grillbarer/pizzeriaer, hvor jeg så evt. vil købe deres olie til fx. 2-3kr/liter.

Mange af dem betaler ingenting for at få det hentet, og dermed ville de kunne dække en del af deres nyindkøbte fritureolie ved at jeg betaler dem for deres gamle.

antages det at jeg fx. køber olien til 2kr/liter, skal jeg ifølge SKAT betale en afgift på ca. 2,5kr/liter, dvs den samlede udgift for mig bliver 4,5kr/liter.

Når et firma så fx. skal låne et par små generatorer på 3-5kW, kunne man lave en ordning hvor de køber brændstoffet gennem mig til fx. 6 eller 7 kr/liter.

Og således kunne jeg leje ud til samme pris som konkurrenterne, og tilmed tjene mere.

Hvordan synes i dette ser ud?

Det kræver jo som udgangspunkt ikke ret meget kapital?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal olie fra grillbare ikke oprenses før den kan bruges?  

Hvorfor vil du betale 2-3 kr /liter for olien når grilbarene pt. ikke får penge for deres olie? Husk på at der vil være en del omkostninger ved at skulle afhente olien.

Mvh

Ravn

 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hent da hellere store mængder til billige penge... Hvis du kan give dem lidt penge de ikke normalt får, er de nok næsten ligeglade, hvis du bare henter det :D

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, der er selvfølgelig indbygget filtersystem i, så olien er helt fri fra madrester og partikler.

Tjah for at de skulle vælge mig fremfor en anden?

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem skulle de ellers vælge? Kommer der en anden, er der vel bjerge af Grillbarer at vælge imellem, ellers må du jo byde over til den tid?

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers så spørg dem, hvad de vil have... Kan jo være du næsten kan få noget gratis, hvorimod andre vil have 2-3 kr. pr. liter... 

Der er jo en grund til at Låsby-Svendsen er millionær... (Hvis du trækker skattefusk osv. fra), han sælger til den pris folk vil give... Den ene byder 250 kr. = solgt, den næste byder 50 kr. = også solgt...

-Her køber du bare på samme måde, de byder, du overvejer om det kan gå :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Charlie Haagendrup:

Jo, der er selvfølgelig indbygget filtersystem i, så olien er helt fri fra madrester og partikler.

Så kunderne skal selv stå for at hælde mega klam olie med gamle madrester på systemet? Så kan du jo altid garantere en optimal olie kvalitet.  Har du iøvriggt tænkt på evt. smittefare ved sådan noget forurenet olie.

Hvis du nu var rigtigt smart tilbyder du dine oliekunder at levere nu olie til dem når du afhenter dem gamle brugte olie.  Den nye olie skal du naturligvis tjene lidt på.

 

Ravn

 

 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Charlie Haagendrup:

Jo, der er selvfølgelig indbygget filtersystem i, så olien er helt fri fra madrester og partikler.

Så kunderne skal selv stå for at hælde mega klam olie med gamle madrester på systemet? Så kan du jo altid garantere en optimal olie kvalitet.  Har du iøvriggt tænkt på evt. smittefare ved sådan noget forurenet olie.

Hvis du nu var rigtigt smart tilbyder du dine oliekunder at levere nu olie til dem når du afhenter dem gamle brugte olie.  Den nye olie skal du naturligvis tjene lidt på.

Men så behandler han fødevare, med alt hvad dertil høre.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej nej, filtreringen står jeg selv for, og så får de bare dunke med helt ren olie med:)

Angående fritureolie, så har det nogle gode egenskaber!
Bakterier kan ikke formere sig eller videregive smitte.
Desuden håndteres det ikke som fødevarer, ligeså snart det overgår til mit firma er det et brændstof jvf SKAT, som der skal betales afgift af.
Derfor er jeg udenom "den der" med fødevareopbevaring.
Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)