Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat snyder med timer, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 31. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er så uheldig at være landet i en kattepine

Jeg har 5 ansatte alle på timeløn og nu er det kommet mig for øre fra hans kolleager at der er en der er lidt kreativ med indberetningen af timer

Jeg har via alarmsystemet og en anden log påvist et par tilfælde inden for de sidste 14 dage hvor der lige er skrevet en ½ time extra på

Hvordan er jeg stillet og hvordan griber jeg det bedst an ?? 
 

De bedste hilsener

Den uheldige

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis medarbejderen ikke har holdt pause mm. og man mener det er noget man vil gøre noget ved, så er det vel at gemme log for en måned eller to også give en advarsel, da du har dokumentation og man ikke mener der er en grund til at det måske sker engang imellem..
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal da omgående tage en snak med de pågældende medarbejde.  Udover det bør du overveje en skriftlig advarsel med truser om bortvisning såfrem forholdene fortsætter.

 

Ravn

 

 

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville vende det med min advokat. Ansættelsesret er noget kringlet noget og man kan nemt komme galt af sted. Du skal naturligvis give en advarsel, men jeg ville nok have mistet tillid til vedkommende, så det bedste er måske at skille sig af med vedkommende.

Det er i hvert fald vigtig at du handler hurtigt. Hvis du bare lader stå til kan du risikere at det opfattes som accept af hans opførsel.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Ravn:

Du skal da omgående tage en snak med de pågældende medarbejde.  Udover det bør du overveje en skriftlig advarsel med truser om bortvisning såfrem forholdene fortsætter.


 


Ravn


 


 



Det er naturligvis altid en vurdering som arbejdsgiver, men et par tilfælde på 14 dage, så skal man jo lige vurdere om der er grunde til det,

Medmindre man selvf. Gerne vil af med medarbejderen, det er jo ikke sjovt at blive anklaget hvis man ikke har holdt frokost eller lign.
Tilmeldt 31. Jul 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

 

Det er nu ik sådan med pauser der afgøre dette

 

eks. har denne medarbejder skrevet på at han slutter kl 19.35 det betyder at han modtager løn til kl 20.00

 

Han passere så en kollega på vej ud af døren som siger til ham at han skal hjælpe ham færdig når han nu alligevel får løn til kl 20.00

 

Det gør han så og de slutter kl 19.50

 

Derefter skriver den første ansatte på til kl 20.30

 

Jeg synes bestemt ikke jeg skal betale dobbelt for dette og derfor har jeg interresse i at finde ud af hvad jeg gør ved dette

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

uheldig:

eks. har denne medarbejder skrevet på at han slutter kl 19.35 det betyder at han modtager løn til kl 20.00

 

Han passere så en kollega på vej ud af døren som siger til ham at han skal hjælpe ham færdig når han nu alligevel får løn til kl 20.00

 

Det gør han så og de slutter kl 19.50

 

Derefter skriver den første ansatte på til kl 20.30

Det er jo direkte fusk. Hvis han ved de sluttede 19.50, og han stadig ikke skal have læn for en time der ikke er påbegyndt, men alligevel skriver det på, snyder han. Det syntes jeg du bør tage en snak med ham om.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du bør bestemt konfrontere medarbejderen med dette og gøre det klart, at du ikke vil acceptere at indberetning af timerne bevidst foregår forkert. 

Giv dog først en mulighed for at lade medarbejderen forklare, hvorfor der er skrevet på til 20.30 når du ved at han gik 19.50 inden han anklages. 

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor kommer det fra at han skal have frem til den nærmeste halve time? På den virksomhed jeg arbejder, havde vi for nogle år siden frem til nærmeste kvarter. Vi har nu stempel ur, hvor der bliver afregnet per minut. Så det er vel 25 min han snyder dig for? Som minimum. 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Uanset hvad bør du tage en snak med ham og få en forklaring på hvad der er sket og hvorfor, jeg ville ikke fare ud med bål og brand før denne snak havde fundet sted.

Jeg kender ikke den ansatte, er han en god og stabil medarbejder der også tager et ekstra nap med når det brænder på og måske ikke skriver disse timer på, har han nogle kompetancer der er svære at undvære osv osv der kan være mange ting at tage i betragtning inden man smider ham på porten.

Som en anden skriver kan man rent faktisk i dag købe sig til et Online stempelur hvis det er nødvendigt.

Men fald ned på jorden og tag en snak med ham, det er i begges interesse efter min mening.

Held og lykke med det.

Best regards

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)