Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS opstart for dummy "MIG" :-)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Er det korrekt forstået at det kostede DKK 45.000 for oprettelse af et ApS med apportindskud af et lager på DKK 305.000?

Har du prøvet agera?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oliver

Jeg fik en pris på kr. 45.000,00. Jeg har selvfølgelig ikke startet projektet op, jeg kan få FSR til at lave en aktieombytning for under 10.000,00.

Jeg har prøvet agera, det var ca. samme pris.

Johnny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget ved denne problemstilling, der ikke harmonerer....

1) Skattefri aktieombytning kan kun ske fra et eksisterende selskab, hvorved dette selskabs aktier/anparter ombyttes med aktier/anparter i et nyt selskab

2) Et tilbud på kr. 45.000 for indskud af et varelager lyder helt absurd og meget overdrevet

3) FSR foretager ikke en skattefri aktieombytning, men det er formentlig et medlem herfra, der henvises til.

Iøvrigt forstår jeg ikke helt meningen med enten en skattefri aktieombytning af et varelager, da dette allerede er beskattet.

Tonny

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Der er noget ved denne problemstilling, der ikke harmonerer....

1) Skattefri aktieombytning kan kun ske fra et eksisterende selskab, hvorved dette selskabs aktier/anparter ombyttes med aktier/anparter i et nyt selskab

2) Et tilbud på kr. 45.000 for indskud af et varelager lyder helt absurd og meget overdrevet

3) FSR foretager ikke en skattefri aktieombytning, men det er formentlig et medlem herfra, der henvises til.

Iøvrigt forstår jeg ikke helt meningen med enten en skattefri aktieombytning af et varelager, da dette allerede er beskattet.

Tonny

Hej Tonny

Korrekt, men da jeg har både enkeltmandsfirma og et ApS måtte jeg jo inddrage begge i tråden, da jeg jo også havde apportindskud (i forbindelse med oprettelse af et holdingselskab og enkeltmandsfirmaet som nyt driftselskab eller fusion

Prisen på apport landede på kr. 45.000,00.

Og korrekt igen, det var igennem et medlem, undskyld min upræcise formulering, da jeg fandt rådgiveren gennem FSR.

Der bliver ikke lavet apportindskud, men vi laver en aktieombytning istedet for.

Johnny

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Korrekt, men da jeg har både enkeltmandsfirma og et ApS måtte jeg jo inddrage begge i tråden, da jeg jo også havde apportindskud (i forbindelse med oprettelse af et holdingselskab og enkeltmandsfirmaet som nyt driftselskab eller fusion

 

Okay. Den information manglede lige.

Det oprindelige spørgsmål gik på oprettelse af et nyt ApS som driftsselskab.

Dit input om aktie-/anpartsombytning var derfor lidt ude af sammenhæng Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Tonny Skov Pedersen:

Der er noget ved denne problemstilling, der ikke harmonerer....

1) Skattefri aktieombytning kan kun ske fra et eksisterende selskab, hvorved dette selskabs aktier/anparter ombyttes med aktier/anparter i et nyt selskab

2) Et tilbud på kr. 45.000 for indskud af et varelager lyder helt absurd og meget overdrevet

3) FSR foretager ikke en skattefri aktieombytning, men det er formentlig et medlem herfra, der henvises til.

Iøvrigt forstår jeg ikke helt meningen med enten en skattefri aktieombytning af et varelager, da dette allerede er beskattet.

Tonny

Hej Tonny

Korrekt, men da jeg har både enkeltmandsfirma og et ApS måtte jeg jo inddrage begge i tråden, da jeg jo også havde apportindskud (i forbindelse med oprettelse af et holdingselskab og enkeltmandsfirmaet som nyt driftselskab eller fusion

Prisen på apport landede på kr. 45.000,00.

Og korrekt igen, det var igennem et medlem, undskyld min upræcise formulering, da jeg fandt rådgiveren gennem FSR.

Der bliver ikke lavet apportindskud, men vi laver en aktieombytning istedet for.

Johnny

Hej Johnny

Se det giver netop meningYes

Dog give prisen for en vurderingsberetning på et varelager med kr. 45.000 ingen mening, idet denne burde være rimelig enkel, hvis ellers varelageret er rimelige gængse varer.

Normalt ville prisen andrage mellem kr. 5.000 og 10.000

En skattefri aktieombytning, som kan ske uden SKAT¨s godkendelse, kan gennemføres for ca. kr. 5-6.000 incl. oprettelse af det nye selskab excl. afgifter til Erhvervsstyrelsen, som udgør kr. 670.

Jeg er udmærket bekendt med, at der er flere indenfor min branche, der beregner sig meget høje honorarer, men der må dog være en grænse...

Tonny

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Se det giver netop meningYes

Dog give prisen for en vurderingsberetning på et varelager med kr. 45.000 ingen mening, idet denne burde være rimelig enkel, hvis ellers varelageret er rimelige gængse varer.

Normalt ville prisen andrage mellem kr. 5.000 og 10.000

En skattefri aktieombytning, som kan ske uden SKAT¨s godkendelse, kan gennemføres for ca. kr. 5-6.000 incl. oprettelse af det nye selskab excl. afgifter til Erhvervsstyrelsen, som udgør kr. 670.

Jeg er udmærket bekendt med, at der er flere indenfor min branche, der beregner sig meget høje honorarer, men der må dog være en grænse...

Tonny

Hej Tonny

Det hjælper sommetider, at blive spurgt igen, fint nok, så detaljerne også de små fremYes

Varelageret på kr. 300.000,00 er gængse varer i min branche.

Talte med en advokat i  Sønderjylland, han skulle have kr. 29.500,00 for papirarbejdet ifm aktieombytningen. Han kendte en revisor, der skulle have kr. 14.500,00 for beretningen ifm med apportindskud.

Ham fra FSR, tilbyder: Gennemgang af første årsregnskab fra enkeltmandsfirmaet (2 x 1.600,00), oprettelse af holding, 1 - 2 driftselskaber (kr. 8.900,00).

Det er jo en helt anden pris.

Jeg gav kun mit besyv med, da der tidligere i tråden blev nævnt apportindskud, og ville fortælle min oplevelse af dette.

Johnny

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)