Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Youtube partner - skal man så starte enkeltmands virksomhed?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det her så ud som den kategori der passede best til mit spørgsmål så jeg forsøger her. :)

Som overskriften nævner er jeg ved at underskrive et kontrakt for youtube partnership, hvilket betyder at mine videoer vil have reklamer i dem, solgt af det netverk jeg bliver partner igenem, annoncørene betaler til youtube som så betaler netværket som så betaler mig via paypal.

I kontrakten fra netverket der er en del af Maker studios, bedre kendt som RPM network (California), nævnes der udtrykkeligt at forholdes ikke på noget vis skal sees som en aftale mellem en arbejdsgiver og en ansatt.

Mit spørgsmål er, om man i Danmark, så skal registrere sig som virksomhed eller noget for lovlig at kunne modtage penge på den her måde?

Bemærk at det er utrolig lite penge vi taler om ihvertfald i øyeblikket, 0.5-3 dollar om dagen høyst, men jeg vil jo aligevel sikre mig fremover da kontrakten er bindende for et år ad gangen.

Det skal også nævnes at jeg 0 erfaring har med enkeltmands foretagende eller at starte noget som helst, jeg er bare en der liker at lave youtube videoer :)

Jeg er hellere ikke Dansk, Men Nordman bosat i denmark, så jeg kender virkelig ikke til hvad man skal og bør gøre i sådan en situation.

Alle tip og råd modtages med tak.

- Zzar

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zzar

Hvis ikke du omsætter for mere end 50.000 kr om året så behøves du ikke. Men husk at indgive Skat.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må køre op til max. kr. 50.000 inkl. moms i omsætning uden at registrere dig.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

De 50.000 kr er ikke om året (ex første regnskabsår) men pr 12 løbende måneder, mere for præcision, og du skal registrere dig når du forventer sådan en oms, ellers kan det koste også i forhold til din første omsætning

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for oplysningerne :)

Vil der så være nogle fordele (udover at kunne trække moms fra på indkøb til foretaget) ved at registrere sig selv med under 50K pr 12 mnd indkomst? Da tenker jeg ikke at spørge om hva sikkert alle nye her på amine spørger, men jeg tænker mere branche specifikt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordel KUNNE være hvis youtube partners så dig som mere seriøs - og som du skrev - fradrag for momsede indkøb

Bagdel - hvis dem du fakturer ikke er momsregistrerede bliver du dyrere + mere adminisstration

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen takk :)

Jeg har brugt de sidste par dage til at tænke lit igenem det, og det er endt i et sidste spørgsmål fra mig som jeg ville være taknemlig om nogen har indsigt i, for det har været svært at finde ud af.

Jeg vil gærne påpege at hvor det her måske høres lidt spekulativt ud, er min hensigt udelukkende at finde ud af om der er en lovlig måde at gøre det på, og vi snakker altså om hva tilsvarer intil videre noget omrking en årlig bi-intægt på måske 3-4000 kr. (før evt. skat)

Det har sig jo sådan, at de der betaler befinder sig i USA, dvs, netverket der skaffer annonserne til videoer og samtidig innehaver et vist ejerskab i videorne imens jeg har kontrakt med dem.

De betaler så nogle procent til mig, via paypal.

Dette raporteres ind til det amerikanske skatevæsen, hvor de (netværket) tilbageholder skat pga af jeg arbejder fra udlandet og ikke som ansatt, Det er ihvertfald sådan jeg læser det.

Dette arbejdet laver og uploader jeg så hvorfra jeg nu befinder mig i verden, også fra norge da jeg er Norsk statsborger -men ja, primært fra mit hjem i Danmark.

Spørgsmålet er så om jeg må ascociere min norske adresse, og norske bank konti til den paypal og til kontrakten, og derved gå ind under norske skateregler, hvor jeg aligevel ikke har nogen indtægt udover dette, og vil havne langt under minimumsgrænsen for hvornår man overhovedet skal betale skat i Norge..

Igen det er ikke for at snyde noget som helst, men kan jeg slippe for at skulle af med de usle kroner i begyndelsen på et lovlig vis, så gør jeg da som de fleste det :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

mit forslag er klart, at hvis du er fuldt dansk skattepligtig, vil du være det også i dette forhold - uanset dit norske statsborgerskab eller det at indtjeningen sker via youtube i USA, men se om andre har bedre svar.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også min default reaction, og antagelig hvad det ender med :)

Jeg tenkte dog det skader ikke at tjekke, da jeg aldrig egentlig har været en der spekulerer i eller ofrer mange tanker på noget der har med økonomi at gøre, men jo bemerker mig at de der gør, generalt set kommer bedre ud af det en hvad jeg gør :P

Der virker som de der virkelig har mange penge, altid har en eller anden lovlig og gevinstgivende vej omkring en del regler som vi andre ikke viste om.

Men i alle tilfeller sætter jeg stor pris på de svar jeg har fået her, tak skal i ha!

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Link til din youtube kanal? :-D

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)