Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - Moms

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg går og overvejer at starte en webshop, men har i den forbindelse et par spørgsmål angående moms og administration. Jeg vil jo rigtig gerne gøre dette ordentligt, men er meget i tvivl omkring disse spørgsmål. Jeg har en god startkapital og nogle aftaler med indkøb, jeg har også mit domænenavn og fundet servere mm.

Først og fremmest så havde jeg tænkt mig at bruge Opencart som Webshop, hvis du eventuelt har erfaring med dette system, ville jeg rigtig gerne høre mere fra dig. Herefter havde jeg overvejet at bruge Billysbilling.dk til moms osv.

Når så jeg sælger en vare skal jeg betale 25% i moms for prisen imellem indkøbsprisen og salgsprisen, men for ikke at dobbeltfakturere havde jeg først tænkt mig at oprette en regning for hver gang jeg indkøber et varelager og oprette en kunde som "Webshop Kunde" og hver gang jeg så sælger en vare fakturere denne kunde for beløbet, men jeg må være helt galt på den her ikke?

Skal jeg virkeligt indsætte alle varene i Billysbilling, så systemet kan udregne momsen rigtigt?

Som enkeltmandsfirma, hvor tit skal jeg indberette moms? Findes der eventuelt nogle gode (og på mit niveau) guides til opstart af enkeltmandsfirma, gerne med henblik på Webshops.

Ta endeligt at smid flere input min vej, så jeg kan lære det. Jeg kunne nok også være interesseret i at snakke med en revisor der kunne hjælpe mig igang, måske der er nogle der kan henvise?

Med venlig hilsen

Frederik

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek evt Magento til webshop. Super godt system.

Omkring moms skal du ved alle salg tilføje 25% i salgsmoms.

Alle dine køb af varer og andre udgifter kan du trække momsen fra.

Alle posteringer tilføjer du i billysbilling både varekøb og alle dine salgsfakturaer. Så kan du følge med i underskud eller overskud også. Samt hvad du skal betale i moms.

Som ny virksomhed skal du det første år betale moms hvert kvartal. Herefter alt efter omsætning skal du betale halvårligt.

Kan kun anbefale dig at få hjælp fra en revisions kyndig så du får styr på alle reglerne og får trukket alt det fra du har mulighed.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)