Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældsbrev på 154.243 for anden mands gæld. Hvordan står jeg?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg ved at Amino.dk har en virkelig seriøs tone fra en ven, samtidig med at de svar man får er af høj standard tænkte jeg at jeg ville forsøge mig her. Jeg er i den situation at jeg lige er kommet på fode igen økonomisk efter, at have boet sammen med en dårlig betaler hvor huslejen for det første var for høj og hvor fællesudgifterne alle var nogen jeg kom til at hæfte for. Jeg flyttede fra den fælles lejlighed den 01.08.2009 efter at jeg havde boet der et år og overdragede lejligheden til en anden person, som var villig til at træde ind i stedet for mig. Jeg snakkede med en ejendomsadministrator, som fortalte mig at jeg ikke kunne opsige lejligheden, men den skulle overdrages via en allonge som vi selv skulle skrive og han ville så træde ind og overdrage mine pligter. Hun fortalte mig samtidigt at hun ville notere det og jeg bare skulle sende allongen, når jeg fik tid og så skulle jeg ikke tænke mere over det. Jeg sendte allongen den 08.08.2009 med et almindeligt brev, hvor jeg skriver hvad der foregår som hun har forespurgt mig om. Depositum og andre ting bliver afklaret imellem mig og den nye lejer, hvorefter jeg forlader byen og starter på en frisk andetsteds.

Nu næsten tre år senere får jeg et brev fra et advokatfirma, hvor der står at jeg skylder dem 154.243,- for dette lejemål. Jeg tager selvfølgelig kontakt til ejendomsadministrationen, hvor jeg får af vide min gamle ejendomsadministrator er blevet opsagt. Jeg bliver samtidigt oplyst at gælden stammer fra 2008 til dags dato 2012, da ham den dårlige betaler åbenbart ikke har betalt depositum og rigtigt meget husleje. Jeg forklarer dem at jeg slet ikke har haft noget med lejemålet at gøre i næsten tre år, hvorefter hun siger at jeg stadig står på lejekontrakten og hæfter derfor solidarisk. Jeg forklarer hende sagen om ejendomsadministratoren og hun siger, at det er beklageligt, men at de ikke kan finde den allonge som vi har lavet. Jeg opsøger herefter min gamle ejendomsadministrator som fortæller mig, at hun var velvidende at jeg var fraflyttet men hun ikke vil bekræfte det via mail. Hun vil dog gerne ringe til ejendomsadministrationen og finde min allonge for dem, hvilket hun også gør efterfølgende samtidigt med at hun kontakter advokaten som har fremsendt mig brevet. 

Jeg får en mail fra ejendomsadministrationen om, at de nu har fundet allongen men denne er ugyldig da den dårlige betaler ikke står på. Jeg bestrider dog alligevel kravet via email til advokatfirmaet, da jeg ikke mener jeg kan ansvarliggøres for en gæld jeg aldrig har hørt om. Jeg har d.d. fremsendt både en email af et officielt brev angående indsigelse, samtidigt med jeg har sendt det rekommanderet til advokatkontoret. Jeg har hertil haft en samtale med min gamle ejendomsadministrator som ikke rigtig fortæller mig, hvad hun har snakket med deres advokat om men har fået optaget på bånd at hun bekræfter hun var velvidende om at der forelå en kontrakt og en overdragelse. På samme tid har jeg fundet ud af at adresseringen af rykkere, betalingspåmindelser, kontoudtog osv. er blevet adresseret til lejeren der overtog min plads i lejemålet og den dårlige betaler. Derfor har der aldrig været en sjæl der har kunne finde ud af, at jeg rent faktisk ikke var udtrådt af lejemålet og advare mig om det før at gælden voksede eksponentielt.

Jeg har hertil snakket med en advokatfuldmægtig, som er en god veninde som siger at der ligger en kæmpe procesrisiko i det for dem. Dette er selvom at der står i lejekontrakten, at der skal foreligge skriftligt opsigelse fra begge parter (som jeg har fundet ud af efterfølgende). Jeg mener at jeg fik et svar fra kontoret, men kan ikke huske hvor jeg har lagt brevet efter næsten tre år desværre. Vil det være muligt for en ejendomsadministration, at spore sådan et brev vil i mene? Men hun mener også at sagen er for risikabel for dem, at føre da både dårlig betaler og undertegnede begge er studerende og ikke ejer noget af værdi. Hertil vil hun mene at de både gør sig skyldige i passivitet og pga. adresseringen også forældelse, da der stadig ikke foreligger et retlig skridt ala en stævning pga. størrelsen på gælden. Jeg kan dog forstå på sagsøgers advokat, at han også er i vildrede da han giver lidt modstridende oplysninger. Men hvad vil de jura-sagkyndige herinde mene om sagen, da sagen er så tilpas kompleks at jeg ikke selv kan researche mig ud af den? 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Humanist

Humanismen trækker som regel desværre det korteste strå i konfliktsituationer.

Ud fra læsningen af dit nødråb - som selvfølgelig er en forkortning af sagen - 

står du svagt. Det er formentlig kun et retssag der kan afgøre om du kan anses for frigjort

eller ej. Beklager

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke jurist men vil bestemt råde til at du går til den lokale retshjælp og får juridisk råd. Borgerservice kan henvise, og det er gratis.
Du kan sagtens ha behov for betalt hjælp hvis de vil indkræve pengene. Når de hele tiden har kontaktet den person du "overlod" lejligheden til, og du i nu ca 4 år ikke har haft en chance for at vide der opbyggedes gæld, ligesom de alllongen jo, så vil jeg mene de har udvist passivitet i voldsom grad, og jeg tror måske ikke du slipper omkostningsfrit, men heller ikke at du skal af med noget der ligner det beløb
Du har så regres mod ham du overlod til, men har han ingen penge, kan det jo ha lange udsigter med at få penge, men det kan det jo også for udlejer i forhold til dig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er hvad jeg kan forstå. Tak for jeres svar, så må jeg håbe de vælger at lade være. Har købt billetter til udlandsophold til Januar frem til August, som ikke kan annuleres hvilket jeg ville hade at skulle vinke farvel til pga. en stævning og jeg så skal vente på fri-proces formularer osv. Men vil også mene at de har vist ekstremt meget passivitet, men udlejer bliver nok tilgodeset i det her tilfælde selvom der er så mange klare beviser på at de har handlet sindssygt forkert i den her sag.  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)