Bliv gratis medlem på Amino

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp & gode råd"

Selvmodsigende melding fra Google om Unaturlige Links

Side 1 ud af 3 (24 indlæg) 1 2 3 Næste >
Amino-karma 13.875
Fra Kalamaria
Tilmeldt 9. jan 06
Indlæg ialt: 2.096
flag
Amino Plus

Skrevet 20-07-2012 kl. 08:23

Hej alle

Jeg har i dag fået en dansk advarsel om unaturlige links fra Google Webmaster Tools, og har blogget om det her: saugstrup.org/ulinks

Advarslen handler om et gammelt, lille og dårligt site, som for længst er redirected til et bedre hjem. Men det spændende er faktisk formuleringen i Googles email. Den er nemlig selvmodsigende. 

I overskriften står der at advarslen handler om links til mit gamle site, men i brødteksten skriver Google at problemet er links fra mit site.

Hvad mon Google mener? En af delene eller begge dele?

Her er meddelelsen fra Google:

Meddelelse fra Google Webmasterværktøjer om registrering af unaturlige links til http://www.ditwebsted.dk/

Kære webstedsejer eller webmaster på http://www.ditwebsted.dk/
Vi har registreret, at nogle af siderne på sit websted muligvis gør brug af metoder, som ligger uden for Googles retningslinjer for webmastere.
Led specifikt efter eventuelle kunstige eller unaturlige links på dit websted, der henviser til andre websteder, der kunne have til formål at manipulere PageRank. Eksempler på unaturlig tilknytning kunne omfatte salg af link, der forbigår PageRankeller deltagelse i linkudveksling.
Vi opfordrer dig til at foretage ændringer på dit websted, så det overholder vores retningslinjer for kvalitet. Når du har foretaget disse ændringer, skal du indsende dit websted til revurdering i Googles søgeresultater. Hvis du finder unaturlige links til dit websted, som du ikke er i stand til at kontrollere eller fjerne, bedes du give yderligere oplysninger i din anmodning om genovervejelse.
Hvis du har yderligere spørgsmål om, hvordan du kan løse dette problem, kan du få hjælp ved at besøge vores hjælpeforum for webmastere.
Med venlig hilsen Google-søgekvalitetsteamet

Har du set denne eller andre versioner af advarslen på dansk?

Hvad mon er op og ned i den her sag? Smile

Mvh Anders Saugstrup

Nyt: Få Affiliate Marketing hjælp (Marketers.dk)

Elite Links Få links i en klasse for sig (video)

Amino-karma 1.687
Fra Korsør
Tilmeldt 16. jan 11
Indlæg ialt: 447

Torben Brighs
Skrevet 20-07-2012 kl. 08:34

Byt du bare "fra" til "til" så giver det hele mening - Selv Google laver fejl. nobody is perfect

Amino-karma 13.875
Fra Kalamaria
Tilmeldt 9. jan 06
flag
Amino Plus
Anders Saugstrup
Skrevet 20-07-2012 kl. 08:46

Torben Brighs:
Byt du bare "fra" til "til" så giver det hele mening

Ja, eller hvis jeg bytter "til" til "fra". Men hvilken af delene mon er rigtig? :-)

Mvh Anders Saugstrup

Amino-karma 64.631
Fra KOKKEDAL
Tilmeldt 6. jun 08
Indlæg ialt: 15.358

måske mener de begge dele , det kunne jeg godt tro

desuden jeg har aldrig modtaget breve fra google af , så jeg kan ikke sige noget om de laver fejl i de mail de sender ud , men måske en ide skrive til dem hvad de mener med denne her mail , men måske svare de aldrig for de får sikkert mange mail vil jeg tro

følge min udvikling poledanser her  knokler der ud ad da dette års dm pole dans er vigtigt for mig 

Amino-karma 3.023
Fra Horsens
Tilmeldt 7. apr 06
Indlæg ialt: 545

Googles danske meddelelser ser ofte ud som om de er genereret af Translate. Kig hellere efter den originale engelske udgave, hvis du vil være sikker på budskabet.

Ny hjemmeside? Kig forbi, så ta'r vi den derfra.

Amino-karma 13.875
Fra Kalamaria
Tilmeldt 9. jan 06
flag
Amino Plus
Anders Saugstrup
Skrevet 20-07-2012 kl. 08:59

Arnold:
Googles danske meddelelser ser ofte ud som om de er genereret af Translate. Kig hellere efter den originale engelske udgave, hvis du vil være sikker på budskabet.

Ja, så må vi håbe, at Google ikke har 2 versioner på engelsk -  én om indgående links og én om udgående links :-)

Mvh Anders

Amino-karma 1.687
Fra Korsør
Tilmeldt 16. jan 11

Torben Brighs
Skrevet 20-07-2012 kl. 09:01

I og med du siger, at du har redirect på domæne, så kan tvivlen ikke være så stor for mig at se. 

Amino-karma 13.875
Fra Kalamaria
Tilmeldt 9. jan 06
flag
Amino Plus
Anders Saugstrup
Skrevet 20-07-2012 kl. 09:04

Torben Brighs:
I og med du siger, at du har redirect på domæne, så kan tvivlen ikke være så stor for mig at se. 

Ikke forstået?

Mvh Anders Saugtrup

Amino-karma 1.687
Fra Korsør
Tilmeldt 16. jan 11

Torben Brighs
Skrevet 20-07-2012 kl. 09:25

Google anser din håndtering, som forsøg på at suge pagerank.

Amino-karma 13.875
Fra Kalamaria
Tilmeldt 9. jan 06
flag
Amino Plus
Anders Saugstrup
Skrevet 20-07-2012 kl. 09:32

Torben Brighs:
Google anser din håndtering, som forsøg på at suge pagerank.

Hvordan ved du det helt sikkert? Kunne Google ikke lige så godt mene det andet de skriver, som handler om at manipulere pagerank via udgående links (ligesom hvis jeg solgte links)

Mvh Anders Saugstrup

Side 1 ud af 3 (24 indlæg) 1 2 3 Næste >

RSS-feed