Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kaste sig ud i det?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har de sidste mange år drevet min lille web/it business Kongsfelt IN-media ved siden af studierne. Det har egentlig aldrig været tanken at det skulle blive til fuldtids arbejde, men er nu ved at indse at det måske alligevel er den vej jeg skal gå. Jeg har i hvert tilfælde på det seneste virkelig fået blod på tanden og der har måske vist sig en åbning for at jeg på lidt længere sigt (6-12 måneders tid) kan sikre mig opgaver nok til at få smør på brødet. Derfor er jeg nu i kraftige overvejelser om at søge et års orlov fra min PhD som jeg er ved at køre sur i - og istedet kaste mig over mit eget firma. Så har jeg 6-12 måneder med nok opgaver til at overleve og en mulighed for at give det en chance og se om jeg på den tid kan banke det op til noget jeg kan blive ved med at leve af.

Mit spørgsmål er så - og jeg ved at der findes startguides etc og har læst flere, men vil gerne høre fra nogen der har prøvet det - hvad skal jeg huske af rent praktisk? Forsikringer? Bank? Andet mærkeligt? Jeg er i forvejen momsregistreret osv. men mangler 

Der er sikkert nogle der vil kommentere noget om at min hjemmeside ikke er så fantastisk - men har altid haft opgaver nok til at tjene hvad jeg måtte ved siden af studiet, så jeg har ikke haft brug for at arbejde på min egen hjemmeside - det vil selvfølgelig ske som noget af det første :-)

Gode råd søges - og jeg ved at i er mange der er gode til at give dem! Så kom igang - giv mig sparket, så jeg får taget mig sammen og tager springet!

\Mikkel

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

kast dig ud det ville jeg gøre Big Smile

selv om siger har nok opgaver ville jeg mene , vis har lidt tid bare minimalt ville lave en bedre hjemmeside og sætte mine priser op så jeg får den løn jeg fortjener da du sikkert kan få højere løn per jobs med en bedre hjemmeside og der skal betales husleje og skal mad på bordet hver dag så det hele må helst spille maksimalt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Gør din PhD færdig, og fortsæt med at køre din virksomhed ved siden af. Hvis du tager orlov får du sikkert aldrig gjort din PhD færdig.

Jeg kender flere som tog orlov midt i studiet, for lige at lave noget andet, og ingen af dem vendte tilbage og fik gjort studiet færdigt. Nogle ærger sig, andre gør ikke. Vær bare bevidst om dit valg.

Er PhD studiet ikke også rimelig frit? Kan du ikke selv disponere over store dele af din tid?

Mvh Carsten


Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt på linje med Carsten.

Carsten Jacobsen:
Er PhD studiet ikke også rimelig frit? Kan du ikke selv disponere over store dele af din tid?

Det er lønnet.

Hvis du erkender du ikke kan gøre den færdig er situationen naturligvis noget andet.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 05:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm. Mit problem er jo netop lidt at jeg efter lange overvejelser har erkendt at hverken forskning eller kemi er der hvor min fremtid ligger. At fortsætte med min PhD selvom jeg ikke på nogen måde har kunne finde motivationen det sidste halve år ville i mine øjne være spild af min tid og skattekroner. Derudover er min familie nok også bedre tjent med a jeg ikke kommer sur hjem hver dag :-)

Så med andre ord, så har jeg lidt erkendt at jeg ikke skal lave den PhD færdig. Og det er jo ikke fordi jeg står uden uddannelse. Jeg har en kandidat grad i nanotechnology med ganske fine karakterer. Så det er skam en meget velovervejet beslutning og som det står lige nu mest af alt en økonomisk overvejelse. Tager jeg ikke springet, vil jeg nok istedet begynde at søge job.

Og i forhold til tiden, så er det da relativt frit jo, men hvis du skal succesfuld igennem det kræver det minimum 40-60 timers arbejde om ugen og med kone og to børn, så levner det trods alt et begrænset antal timer til arbejde ved siden af.

Så derfor vil jeg da lige forsøge igen om nogen havde et bud på nogle svar i forhold til mit oprindelige spørgsmål istedet for at moralisere over hvorvidt jeg bør tage min uddannelse færdig?

/Mikkel

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad jeg kan forstå har du slet ingen motivation i denne uddannelse du tager lige nu , ja så er det sikkert svært at få en bare nogenlunde karakter og vis ikke og har ikke den motivation er det lige til du skal tage en pause men du skriver kun et ½ år  , men men vis din føling oveni er du ikke er rigtigt kørende og måske står til en dumpekarakter , er det måske bedste finde denne motivation så du kan få en pæn karakter

For lyder det som om du har truffet valget , du vil stoppe ,men man skal altid tænke sig om før man træffer sådan et valg , det kan jo være du kan bruge dette studie og da du er ved at færdig , synes jeg du skal tænke grundigt over det og jeg kan sådan set ikke vide om du er godt inden emmet og faktisk står til god karakter og måske kan du bruge denne uddannelse på et senere tidspunkt , måske kan du ikke se det nu , men på et senere tidspunkt i livet kan disse papir vises sig at være guld værd vis du får en god karakter

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er lidt ærgerligt at det her blev til en diskussion om hvorvidt jeg skal holde pause/stoppe studiet eller ej. Mit spørgsmål gik på hvad der var af helt praktiske ting jeg skulle forholde mig til og gode råd når/hvis jeg vælger at give det her chancen det næste års tid?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

vis vil kaste sig ud

få en bedre hjemmeside

måske sætte priserne op , når bedre hjemmeside , for der kommer sikkert flere kunder

vide der skal knokles endnu mere for nu skal der løn ind hver og sikkert bliver timeløn ikke ens for ikke alle opgaver er ens , men vis 1000 gange lavet samme ting går det sikkert hurtigere men er også  mere kedeligt men det man hele tiden laver ens og hurtigt er de penge der skaffer penge for det er de hurtigste penge og tid er lige med penge , så de nye spændene opgaver med udfordringer i kan være motivere en men pas på for husleje skal betales

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Når du har kørt virksomheden som bibeskæftigelse, så ved du det nødvendige. Jeg tror det vigtigste er i forhold til økonomi, hvor du ophører med at have en fast indtægt. Derudvover mister du kollegaer og skal overveje hvilke rammer du vil arbejde under, for det vil have betydning i din dagligdag. Du skal også stifte i selskabsform, hvis du ikke allerede har gjort det og du skal sørge for at have opbakning til at tage springet hjemmefra.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)