Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af hobbyvirksomhed

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

hvorfor forklarer du ikke bare hvad du mente med tale er sølv og tavshed guld

Det er jo bare et dansk ordsprog,
som også svarer til et andet, som hedder:

 "Den der lever stille, lever godt"

Hvorfor du og en anden straks konstateter noget,
som ordene ikke i sig selv kan repræsentere,
kan jo kun opfattes som ond vilje.

Ovid sagde første gang for omkring 2000 år siden:
"Bene vixit, qui bene latuit"

Fra en ordbog om mulige fortolkninger:

http://da.wikiquote.org/wiki/Danske_ordsprog

Tale er sølv, tavshed er guld.

-Mulig fortolkning: Det er godt at tale, men at undlade at tale kan være mere værdifuldt.
-Mulig fortolkning: Man skal tænke, før man taler, og holde på sine hemmeligheder.

Glistrup fortalte offentligheden om sin virksomhed,
havde en del success men blev så efterfølgende destrueret
af systemet.

Det regner med bøder og gebyrer, når man bliver selvstændig
og der er lige nu kommet en helt ny og omfattende sæt af bøder
og gebyrer. 

Dette princip er generelt set praktiseret af mange store virksomheder 
med APMM i spidsen.

Det udtrykkes sådan af andre i rederibranchen:

shippingwatch.dk/Mennesker/Meninger/article3003533.ece

”Traditionelt set har vi jo levet stille”
MENINGER: Det blå erhvervsliv har traditionel haft en status som lukket og ufremkommeligt.
Det er ved at ændre sig tydeligt, drevet frem af nye ledere og politikernes krav."

----------------------------------------------------------------------------------

Cookie:
er det virksomheder, så skal du fakturere med
CPR nummer og de skal så indberette det til skat.

Hvor har du det fra?

Cookie:
lave et ordentligt regnskab der viser din indtjening

Man skal også huske fradrag for omkostninger - i videste forstand.
Alle investeringer kan der afskrives på. Alle omkostninger i forbindelse
med denne aktivitet kan fradrages. Lokale omkostninger kan fradrages,
men skal ikke tages til indtægt i den personlige indkomst for ejer/lejer
af lokaler inden for visse grænser. 

Der er desuden mange muligheder for at kombinere denne form for virksomhed
med den anden form for indtjening som programmør

Iøvrigt mener jeg, at konkret rådgivning og argumentation om virksomhedsorganisering
skal ske privat af mange forskellige grunde.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle honorarer som det vil være hvis det er en virksomhed der skal betale en fotograf skal af virksomheden indberettes til skat, på personens CPR nummer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ejler Ottesen

Hvilke bøder og gebyrer taler vi om? :-)  Jeg har stadigvæk tilgode at se sådan en...

Vedr. dine mulige forklaringer, hvorfor så ikke blot fortælle, hvad du gerne ville frem til - Det er åbenlyst ikke kun mig, der opfatter dit indlæg som en opfordring til ulovligheder.. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Alle honorarer som det vil være hvis det er en virksomhed
der skal betale en fotograf skal af virksomheden indberettes til skat,
på personens CPR nummer

Der ER de fakto forkert. 

Hvis der skrives normal faktura fra virksomhed til virksomhed,
skal køber jo ikke indberette.

Det fremgår også af din senere henvisning, 
som du sÅ ikke har læst. Eller har misforstået. 

Du sammenblander to forskellige indkomstskattebegreber
og kommer så med en forkert fortolkning. 

------------------------------------------------------------

Jeg troede ellers at jeg havde skrevet et læsbart og humoristisk indlæg 
om fortolkninger af udsagn.

Den anden beskyldte mig for opfordring til skattesnyd
og du støttede ham heri. 

Forskellen mellem dig og ham er, at du ikke har økonomisk 
interesse i at hejse flaget for at promovere egen 
virksomhed. 

Er det dig eller David, som har givet him 5 stjerner
for et usædvanligt tåbeligt og ulogisk udsagn?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ejler Ottesen:

Cookie:
Alle honorarer som det vil være hvis det er en virksomhed
der skal betale en fotograf skal af virksomheden indberettes til skat,
på personens CPR nummer

Der ER de fakto forkert. 

Hvis der skrives normal faktura fra virksomhed til virksomhed,
skal køber jo ikke indberette.

Ejler - du lever lidt i din egen drømmeverden  og magter for ofte ikke at læse trådene, men ser der blind på et eller andet- Hele tråden her handeler om en privatperson CPR - og hvordan han opgiver sin indtægt ved salg til privat - OG hvordan hvis en privat sælger til et firma - IKKE fra firma til firma overhovedet

Det her er jo ret klart -jeg skriver helt fra starten - til en der ikke vil lave virksomhed - da han ikke har udgifter han behøver fradrag for - og ikke kommer til at omsætte 50 t - at han skal forskudsregistrere i forhold til det han sælger til private og det han evt sælger til firmaer i form af fotos skal han fakturere med CPR nummer (da han IKKE har firma) og så skal det firma der betaler ham, indberette honorar som bidragspligtig AM indkomst  DET ER DE FACTO KORREKT

Som du selv citerer:

hvis det er en virksomhed der skal betale en fotograf(efterfulgt af personens CPR - han er ikke virksomhed han er en helt privat CPR fotograf)

Jeg synes i øvrigt - at dit svar: Tale er sølv tavshed guld er så klart korrekt som hvem det nu var - påpegede, opfordring til - sælg men sig det ikke til nogen, at det helt enkelt er at tale ned til os at prøve al din snakken uden om - det var et helt logisk udsagn som jeg fattede helt på samme måde, men jeg husker ikke om jeg har givet stjerner - og mon ikke dit liv klarer sig uanset hvem der giver - eller hvilke stjerner der gives.

Der er givet mange der ikke opgiver den type indtægt, men når man nu spørger her, og med den hensigt at få det korrekt skattemæssigt, så er der vil ingen grund til et svar der ikke siger andet end Tale er.... osv - så skulle du hellere give ham svar på det han spørger om  - og lave egne tråde til fordel for kampen mod staten og høje skatter osv. Der findes jo en verden uden for Ejler - og vi er ikke alle kun ude med svar og stjerner for profit - men ud fra ærlige hensigter - ha lidt tillid

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Du skal bare forskudsregistrere hvad du forventer at tjene
- lave et ordentligt regnskab der viser din indtjening

Der er jo heller ikke rigtigt.

Den sandsynligvis simpleste og korrekte vejledning findes her:
http://hobbyvirksomhed.dk/start-en-hobbyvirksomhed/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - han kan sikkert også drive det som hobby virksomhed (det er dog ikke sådan at man som fotograf altid bare kan kalde det hobby - hvis man får honorar for opgaver - generelt har indtjening i virksomheden osv - men god ide at prøve) Her kan du læse om sondringen mellem erhversmæssig drift og hobby: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=102506&chk=205785#pos- - eller her: http://www.tax.dk/lv/lve/E_A_1_2_2.htm

Du kan ha fordel af det fotograf, så godt nok råd hvis du ikke over tid faktisk ses som drivende erhverv. Så var honorar bedre og her har du også fradrag uden bundgrænse for alle udgifter.

Du kan ikke i hobby virksomhed trække et underskud fra i skat (men fremføre det - for dig dog irrelevant da du kun vil ha overskud) MEN som fordel, er der ikke (idag) AM bidrag på indtægten hvis den er OK som hobbyvirksomhed. Rådet om hobby virksomhed er derfor fint nok - og - fotograf -du skal heller ikke rode med moms i en hobbyvirksomhed.

(fordelen med AM bidrag har er visse partier været sat til spørgsmål - i 2011 bortfaldt f.eks. fridrag for AM bidrag på manuskriptrettigheder og forfatterhonorar grundet landsskattedom - som slår fast, at alt der minder om en arbejdsindkomst, altid er AM bidragspligtigt - den frihed eksisterede i mange år indtil landsskatteretten dømte om - her er der kræfter på at ændre tilsvarende for hobbyvirksomhed)

I så fald er det også ret enkelt - Du - fotograf - tager dine indtægter minus dine udgifter (som du ganske vist skrev var ikke eksisterende da du ikke har materialer overhovedet - men måske befordring?) - så det er stadigt hele din indtægt du skatter og du bør stadigt forskudsregistrere

Du kan ikke fratrække udstyret som du også anvender privat - jævnfør specifikt om hobby virksomheder her - og det betyder jo, at det er din indtægt/omsætningen du skatter af og kører du hobbyvirksomhed indberetter du i rubrik 20

Her er godt om fotograf: http://hobbyvirksomhed.dk/%C3%B8konomi/  og udpluk

Det skattemæssige regnskab er enkelt: Indtægterne minus de udgifter, som er direkte relateret til indtjeningen = overskuddet. Samlet set betyder det lidt færre fradrag end for erhvervsdrivende virksomheder, men det modsvares så af færre krav jf. punkt 3. Eksempel: En fotograf kan fratrække de materialer, han eller hun har brugt i forbindelse med salg af sine produkter. Fotopapir, fremkaldelse, printerpatroner, frimærker mv. Men ikke kameraet, som kan – og formodentlig bliver – anvendt privat også. Hvis billederne er taget “on location”, vil også befordringsudgifterne kunne fratrækkes i indtægten. Den skat, der skal betales er altså indtægten minus de udgifter, som kan henføres til netop denne ordre.

Du skal gemme alle bilag naturligvis - men har ikke pligter efter årsregnskabsloven til bogholderi - vokser det, kan du registrere virksomheden og få fradrag for udstyrskøb - men også moms ved over 50 t kr på 12 lbd måneder

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for link til en simpel metode!
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
- og tak for uddybelsen Cookie!
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)