Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed - partner?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej drenge og piger!

Har fået en spændende ide til opstart af internet baseret virksomhed. Mit store problem er at, jeg ikke kan skrive koder eller har nogen erfaring med hjemmesider - MEN jeg har en god virksomhedscase! 

Har I nogen gode råd, f.eks. forum hvor jeg kan spørge ligesindende?

Jeg går med tanken om at kontakte succesfulde IT entreprenører, som f.eks. Magnus Kjøller for at få en partner. Igen jeg har styr på ideen/ casen, men ved intet omkring IT delen. 

Første skridt inden jeg vender forrentningsideen med andre, må være at jeg få fat i en advokat - for at sikre min ide ikke bliver "sjældent" når den bliver fremlagt for en potentiel partner? 

På forhånd tak!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan sikkert finde en partner her inde søger du en programør eller bare en der kan lave hjemmesider eller hvad er ideen i det er det designs eller noget andet selve ideen behøves du ikke sige

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle beregning/ formler i excel og nogle data som skal hentes fra eksterne hjemmesider, som skal overføres til hjemmesiden. Var vedkommende ekspert i excelberegninger, vil det helt sikkert være at fortrække. 

Ved heller ikke noget om at lave hjemmesider, så den del skal jeg også bruge hjælp til. 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som noget der er til at have med at gøre. Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du tror jeg kan hjælpe. Har en del erfaring med både excel, websites og programmering.

\Mikkel

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej istedet om du kan forklare ideen overordnet, kunne næppe forestille mig at Magnus eller for den sags skyld nogle af de andre IT entrepeneure ville gide at bruge 5 minutter på dig hvis du starter med at smide en NDA i hovedet på dem. At have en ide er desværre kun første skridt på vejen til en masse udfordringer inden den begynder at give afkast.. Du skal til at undersøge hvordan dit power team skal se ud og om ideen vil kunne bære denne gruppe med et økonomisk fundament.. 

Kan du klare det og glemme dit paranoide forhold til din ide, vil det helt klart give bonus for dig at åbne op. Du vil være det vigtigste asset i sådanne en gruppe da du sidder med meget baggrunds viden samt ideen, Derfor bliver det også dig i en sådan konstellation der skal være den overordnet drivkraft. 

Og Magnus er en fin fyr, kan se at han har samlet en fornuftigt team omkring sig, herunder en del tidligere klasse kammerater fra tiden på HTX i ålborg..

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal jeg bruge ovenstående kommentar til?

Finder jeg en at arbejde sammen med, vil min forretningside selvfølgelig ikke forblive "hemmelig" gir vel sig selv. Men indtil da, og specielt på et online forum, så vælger jeg at holde kortene tæt og snakke mere generelt.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine svar Mikkel.

Sender dig lige en mail 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror Brian mener, at du skal have styr på ideen og hvordan alt skal laves og om det rent økonomisk kan fungere og så derefter skaffe en partner, der kan hjælpe dig med alt det, du ikke har viden indenfor.

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

yepher:

Hvad skal jeg bruge ovenstående kommentar til?

Finder jeg en at arbejde sammen med, vil min forretningside selvfølgelig ikke forblive "hemmelig" gir vel sig selv. Men indtil da, og specielt på et online forum, så vælger jeg at holde kortene tæt og snakke mere generelt.

Ret simpelt, kan du ikke beskrive din forretningside på en simpel udetaljeret måde, der gør at en idiot kan forstå hvordan du tjener penge på det, og hvordan du gør det, vil du ikke have belæg for at kræve en NDA fra nogen i erhvervslivet.

Hvorfor så det vil du spørge? De fleste folk der arbejder med opstarts virksomheder og som har succes med det, kigger groft sagt på mellem 20-30 prospekter igennem i måneden og ud af det er der måske 3-4 stk som de går i dybden med for at kunne dedikere sig til 1-2 virksomheder i kvartalet. Det betyder groft sagt at hvis du vælger at smide NDA i hovedet uden en præsentation der kan give dem et hurtigt overblik, vil de fleste bare sige nej tak og du har tabt det hele. Hvis du derimod kan lave en kort forklaring af ideen på ca en side uden for mange detaljer(leverandører, kunder og lignende), men dog nævne, hvis du har fundet disse da dette kan være en værdi for dig!

Jeg har selv været igennem møllen og lært rigtigt meget af det, blandt andet at det kræver åbenhed, for at du kan finde de rigtige mennesker. Det hjælper ikke at sælge katten i sækken. De rigtige investorer / samarbejdspartnere vil rykke din ide fra hinanden, grave i den og kontrollere samtlige detaljer for at se hvordan de kan undgå for mange risici ved opstarten. Dette er en fordel og hop med i udfordringen, da du også vil lære meget af det. Det kan også åbne dine øjne for hvor du overså risici eller potentielle muligheder. Så det med at holde kortene tæt er en meget dum ide!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)