Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån søges til køb af hus

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej ,

 

Jeg søger et lån på dkr 5.000.000  til køb af hus. Har været hos flere banker og realkreditinstitutter, men disse vil ikke finansiere pga, at jeg er selvstændig med ApS og har et underskud i selskabet på 145000 dkr, endvidere trækker jeg kun en løn til mig selv på dkr. 18000 pr. md. Bankerne mener derfor ikke at jeg har rådighedbeløb nok.

 

Jeg mener dog noget andet idet det som står i regnskaberne er en ting noget andet er virkelighed, så længe firmaet tjener penge og har kan betale sine kreditorer, hvilket mit firma gør, er det efter min mening et sundt firma.

 

Jeg kan selv lægge en udbetaling på kr. 350000  + en månedlig brutto ydelse på kr 25000- 35000.

 

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Det er lige på vippen med det brutto-beløb du kan lægge, ihvertfald ifølge brf kredits beregninger på et lån på 5 mio.

Har du husket at tænke over ejendomsskatter og andre ekstra udgifter ved at have så "dyrt" et hus?

Den eneste anden måde du kan låne pengene til huset, udenom realkredit-tingene må være et kontantlån, og der er renten nok noget i retning af det dobbelte...

Kort sagt: Tror ikke det kan lade sig gøre.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Codan 1553

 

Umiddelbart hænger dit regnestykke ikke sammen, medmindre du har en samlever der tjener fornuftigt.

 

Alene renteudgiften på et lån på 5.000.000 - 350.000 = 4.650.000  hvor vi så meget optimistisk regner med 5 %

vil det give en renteudgift på 232.500.

 

Jeg er overbevist om at du nok vil blive indkaldt til en kammeratlig samtale hos skattevæsenet,

hvor de gerne vil vide hvordan du dækker disse udgifter med en månedsløn på kr 18.000,-

 

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må sige, at jeg virkelig også er nysgerrig efter hvor den månedlige ydelse kommer fra.


Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Banker er nogle <biiip> ... jeg har lige spurgt om at få forøget kassekrediten med 20k så jeg fik mulighed for at tage et job der gav en halv mill ov hver 6 måneder, jeg tilbød endda at stille firmaets kapital som sikkerhed (langt over 20k) men det hjalp ikke, for _ligenu_ er jeg officielt arbejdsløs og så kan man ikke have en kassekredit....fjolser :/

Codan: Hvis du har råd til at lægge så meget i afbetaling burde du også have råd til en fornuftig markedsføringskampagne for dit nedrivningsfirma (http://www.amino.dk/view.asp?topicID=17394) så du kunne få vent det der underskud. Underskud i et Aps spiser jo af egenkapitalen hvilket i længden ikke er særlig sundt og i sidste instans resulterer i tvangsopløsning af din virksomhed.

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

ja banker er meget tunge at danse med. jeg har selv ud af egen lomme indskudt 450000 kr til dækning af underskud og reetablering af egenkapital, som ansvarlig låne kapital  for år 2007, men dette hjælper ikke på regnskabet for 2006 iflg. bankernes terminologi.

 

Som min bank sagde hvis du skal låne 1 million skal du have min 1 mill ståenede på kontoen. Hvad skal jeg så bruge banken til, så kan jeg jo lige så godt bruge den ene million jeg har selv.

 

God ide vedr. markedsføring af nedrivningsfirma dette arbejder vi på. 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske bare mig der har været heldig, men da jeg skulle bruge en lille kassekredit på 25K til lidt aktier, så ringede jeg bare derned og det var næsten som sagde de "Ja, så gerne". Jeg blev hverken spurgt om hvornår pengene kom igen, eller om hvor meget jeg tjener - Den blev bare oprettet uden problemer...

Men okay, kender dem også godt derned, måsker spiller det også ind :)

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Codan 1553

 

Ja bankerne kan være tunge at danse med, men jeg mener helt ærligt banken gør både dig - og sig selv

en tjeneste ved ikke at vil låne dig til køb af villa, selskabet har som du skriver haft et underskud på kr  145.000 i 2006 , og du trækker en løn på 18 K om md, ( din private formue kender jeg ikke udover kr 350.000 til udbetaling )

 

Banken har udfra dette vurderet at du vil kunne få problemer med at betale ydelsen, hvorfor de takker

nej til forretningen med at finansiere dit hus, ligeledes forbeholder mange andre firmaer sig retten til at sige nej

til at lave forretninger, hvis de har en formodning om at kunden kan få problemer med betalingen

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 04:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-06-2007 16:36:24
Forfatter: mcsolutions
Banker er nogle &lt;biiip&gt; ... jeg har lige spurgt om at få forøget kassekrediten med 20k så jeg fik mulighed for at tage et job der gav en halv mill ov hver 6 måneder, jeg tilbød endda at stille firmaets kapital som sikkerhed (langt over 20k) men det hjalp ikke, for _ligenu_ er jeg officielt arbejdsløs og så kan man ikke


Er det en privatejet virksomhed? Og i så fald, hvorfor kan du så ikke blot bruge af din egenkapital, i stedet for at låne?  Hvis det er et anpartsselskab må du slet ikke stille egenkapitalen som kaution for et privat lån, og så er det klart banken siger nej.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
I så fald ville det nok være mine anparter jeg vile sætte ind som sikkerhed, men nej det er personlig ejet.

Jeg kan ikke bruge af pengene fordi jeg kører de to økonomier helt seperat (virksomhedsskatteformen).

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)