Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vask af tøj til private

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går rundt med en ide om at starte en virksomhed op som tilbyder vask til private.

Jeg forstiller at konceptet er via nettet, altså en hjemmeside hvor man kan indtaste hvor meget tøj man har, hvilken dag der skal afhentes tøj, og hvilken dag tøjet skal leveres.

Jeg vil selv købe et mindre vaskeri, så priserne bliver konkurrence dygtige. 

Min kundekreds vil være København og konceptet vil hovedsagelig være rettet mod børnefamilier, der gerne vil spare tid i hverdagen.

Hvad synes i om ideen ?

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 466
Fra  MBJ Trading Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nk2690:

Hej

Jeg går rundt med en ide om at starte en virksomhed op som tilbyder vask til private.

Jeg forstiller at konceptet er via nettet, altså en hjemmeside hvor man kan indtaste hvor meget tøj man har, hvilken dag der skal afhentes tøj, og hvilken dag tøjet skal leveres.

Jeg vil selv købe et mindre vaskeri, så priserne bliver konkurrence dygtige. 

Min kundekreds vil være København og konceptet vil hovedsagelig være rettet mod børnefamilier, der gerne vil spare tid i hverdagen.

Hvad synes i om ideen ?

Hvordan vil du helt konkret få det til at løbe rundt?

Hvis jeg har vasketøj, vil jeg ikke betale i dyre domme for at DU vasker det frem for mig selv.
Det tager jo 5min at smide en maskine over, 10 at lægge det sammen?

Du har udgifter til;
Bil, transport, lokaler, maskiner, sæbe o.lign.

Så hvordan vil du helt præcist få det til at løbe rundt i længden?

Martin Jensen 
http://Startline.dk

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

De findes hvis allerede i kbh, kan ikke huske hvad firmaet hedder. De håndteret flere ting på en gang feks tøjbvask, udbringning af varer osv.

 

Jeg vil sige at projektet alene nok er svært at få til at gå op økonomisk, medmindre at du slår dig sammen med et firma der levere feks. dagligvare el. Du kunne jo tage fat i Imratorvet.dk eller nemlig.com, der er måske en mulighed for at de ville lave et samarbejde. Der  er også den mulighed for at lave noget ala gls pakkeshop, hvor de har en butik i næsten alle byer som er opsamlings sted til deres pakker. Prøvevt. at kigge på bilka.dk de har noget lign.

 

VH

Tim

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Damgaard Bøgelund Jensen:
Hvis jeg har vasketøj, vil jeg ikke betale i dyre domme for at DU vasker det frem for mig selv.
Det tager jo 5min at smide en maskine over, 10 at lægge det sammen?

Det er der til gengæld mange andre, der vil. Hvis ikke man selv har vaskemaskine og tumbler, sparer man masser af tid og besvær for en forholdsvis lille merbetaling.

Helt klart et godt koncept, der sagtens kan løbe rundt.

især i et nyt hipster-område, der endnu ikke er blevet byfornyet.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er en fin ide du har fået der.

Følgende er hvad der lige falder mig for.

Berendsen (BTS) har samme service, jeg tror at det er en af deres vaskerier i Ishøj der håndterer det. De har kontrakt med kommunerne vedr. vask af pensonist tøj.

Har du erfaring med vaskeridrift?

Ud over daglig drift, er vaskerier og renserier forpligtiget til at følge nogle meget skrappe miljøkrav.

Rent logistiks, så er det en ret stor opgave hvis du lader afhentning og leverings dag være op til kunderne.

For at der skal være mulighed for at få et overskud, skal du hele tiden optimere din distribution. Hvis du ikke selv styrer afh. og lev. vil du have meget spildtid hvor der blot køres fra a til b uden en fornuftig indtjening.

Mht. til geografisk kundeområde, har du ramt rigtigt, jeg har (godt nok for 3-4 år siden) set en analyse over mulige kunder netop inden for privat vask. KBH og opland, Odense, Århus og Aalborg, er de eneste områder hvor det, iflg analysen, er muligt at få en fornuftig omsætning.

Når det er sagt ved jeg at der er eller har været et vaskeri i sønderjylland der har haft stor succes med konceptet.

Held og lykke.

 

 

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Det minder mig om at jeg har en ven, som da han flyttede hjemmefra og fik sin egen lejlighed, var han så doven, at han tog sin snavsede opvask, pakkede den i bæreposer, slæbte bæreposerne med opvask, til sin bil, kørte 10 km hjem til sine forældre, for at sætte det i deres opvaske maskine, efter opvasken kunne han så pakke det ned i bæreposer igen, og køre 10 km hjem og sætte det rene service tilbage i køkkenet - se det er i min verden, rigtigt rigtigt dårlig prioritering af tid :-)

Jeg vil ikke nedgøre din ide med vasketøjet, der er jo mange som ikke har vaskemaskine hjemme, og skal slæbe det på vaskeri, men det mindrer lidt om historien om min ven :-)

Logistiske vanskeligheder og børnefamilier som ikke har plads i budgettet til egen vaskemaskine eller løn til din chauffør, er svært.

Anyway - bare klø på - alt det bedste herfra :-)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror bare det er bedst med faste afhentnings dage. Altså en dag hver uge med samme tid og sted. Afhentning skal være om aften Efter kl. 18 og før kl. 21. Så kunne man levere tøjet næste dag, eller ved næste afhentning.

Den løsning kunne jeg god tænke mig Big Smile

Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi synes også det er en god ide. 

Har nemlig gjort det i et års tid og fungere ret godt. 

Tjek det ud på Justinjoy.dk 

Til trådstarteren, hvis du stadig efter alle disse år er interesseret så skriv en PM. 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Bombgirl.dk Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er rigtigt god. 

For noget tid siden startede https://washa.dk/ op i KBH. De fik rigtigt god pressedækning som sikkert også har givet deres virksomhed et godt boost. 
Læste på et tidspunkt en artikel om hvordan de var startet med en enkelt alm. vaskemaskine(mener jeg det var) og så ellers udviklede det sig hurtigt, og nu har en aftaler med vaskerier osv.

Kig på deres siden, måske kan du lurer lidt af. Og så er det med at finde ud af hvor mange konkurrenter der er, og om der er plads til en mere. Eller hvordan du kan komme ind og prikke til de andre. bedre, billigere eller hvad du nu skal slå dig op på.

Distributør af sexet og frækt lingeri og dameundertøj.
www.bombgirl.dk & www.demoniq.dk.

Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 6
Fra  JustCleaners Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kære NK2690

Det er en fremragende idé, du har fået :-)

JustCleaners (www.just-cleaners.dk) er et online renseri og vaskeri, der afhenter og leverer rens og vask lige til døren. Vi har eksisteret siden 2014 og har dermed opnået en hel del erfaring indenfor området i vores mission om at forny den gammeldags rense- og vaskebranche.

Der er efterhånden nogle forskellige spillere på markedet, her iblandt nogle af de nævnte her i tråden, og der er en del faldgruber, som du nemt kan være foruden, så vi vil anbefale dig at lave din research på forhånd og lave en velovervejet og detaljeret forretningsplan, hvor du blandt andet skitserer, hvordan du vil differentiere dig fra eksisterende konkurrenter.

Du skal være velkommen til at skrive eller ringe, hvis du har spørgsmål i forbindelse med din opstart af dit onlinekoncept. Held og lykke med det :-) 

De bedste hilsener

JustCleaners

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)