Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

Mine proff flyers virker ikke... Er jeg alt for seriøs ?

Side 1 ud af 5 (45 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste >
Amino-karma 39.681
Tilmeldt 29. nov 10
Indlæg ialt: 0

Skrevet 01-07-2012 kl. 13:28

Hej aminoer

Jeg har været ude med ca 500 flyers i villakvartere omkring i Randers, men ikke en eneste kunde har henvendt sig på dem.

Kan mit design virke som om min ydelse er for dyr ?

har snakket med andre vinduespudsere der laver deres egne flyers i word med meget kort tekst og de får kunder ved det. Overvejer at lave en meget enkelt tekst istedet med alm hvid baggrund.

HJÆLP

Her kan ses min flyer:

Amino-karma 1.004
Fra Stouby
Tilmeldt 15. mar 10
Indlæg ialt: 276

Mikkel og Sarah:

Hej aminoer

Jeg har været ude med ca 500 flyers i villakvartere omkring i Randers, men ikke en eneste kunde har henvendt sig på dem.

Kan mit design virke som om min ydelse er for dyr ?

har snakket med andre vinduespudsere der laver deres egne flyers i word med meget kort tekst og de får kunder ved det. Overvejer at lave en meget enkelt tekst istedet med alm hvid baggrund.

HJÆLP

Her kan ses min flyer:

Har du overvejet at lave et SÆR-tilbud på dine flayers, for at få kunder i bútikken?
Når kunden først er ved rengøringsmanden, vinduspudseren, havemanden el. lign plejer de som regel
at blive hængende ved samme firma/person! ;-)

Forenkel den, stadig med stilrent design, et knaldtilbud og et telefonnummer, mere behøves ikke ;-)
Jeg har selv lavet 4-5 flayers i "min" tid, både for venner, og venners venner. - Og jeg ved, at de har fået kunde
faktisk allerede næsten dagen efter! ;-)

Brug for en villig arbejdsdreng til hjemmeopgaver?
Jeg sidder her, jeg har omkring 15 timers spildtid foran skærmen om ugen! - Dem kunne jeg bruge på dit produkt!

Amino-karma 39.681
Tilmeldt 29. nov 10
Indlæg ialt: 0

Slettet Bruger
Skrevet 01-07-2012 kl. 13:40

Hej Martin

Ja jeg har tænkt over den og faktisk lavet et "billigt" udkast med meget meget godt tilbud

F.eks denne:

Amino-karma 1.004
Fra Stouby
Tilmeldt 15. mar 10
Indlæg ialt: 276

En proffesionel flayer ville personligt fange mig mere, det skal se proffesionelt ud!

Men desværre er det langt størstedelen af danskerne der leder efter den billige udvej, de vælger ham/hende
der ikke er for prængende, da de mener denne person tager for høje priser for sine ydelser!

Men din flayer V2 er meget mere stilren, men jeg ville have valgt at lave det på en lidt anden måde.
Jeg vil med glæde lige prøve at lave en hurtig skitse til dig, over hvordan jeg vil mene du på bedst mulig
vis vil kunne anskaffe dig kunder ;-)                     

Brug for en villig arbejdsdreng til hjemmeopgaver?
Jeg sidder her, jeg har omkring 15 timers spildtid foran skærmen om ugen! - Dem kunne jeg bruge på dit produkt!

Amino-karma 351
Fra Herfølge
Tilmeldt 18. jul 10
Indlæg ialt: 88

Uoverskuelighed.  Det er mit bud på, hvorfor den ikke virker.

LANGT mindre tekst..

Men vigtigst af alt, hvad er så forskellen på den og busreklamer f.eks? Den skiller sig overhoved ikke ud, i en verden hvor det er et krav for overlevelse.

Find på noget eyecatching, provkerende og så skær ned på info. 

Alle har iøvrigt en smartphone nu, så brug QR-koder.

Amino-karma 430
Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. jan 12
Indlæg ialt: 88
Amino Plus
Tobias Eberhard
Fra Bleep Films
Skrevet 01-07-2012 kl. 14:04

Jeg er enig med Martin.

Farverne er for mørke og selve designet ser ikke så professionelt ud. Evt. prøv med en anden font og brug nogle lysere farver. Jeg fortrækker selv blå og hvid, hvilket også virker mere professionelt. 

Jeg vil anbefale at gøre det mere simpelt. Kun tilføj de vigtigeste tekster på forsiden og prøv at gøre det mere lige i stedet for de skæve linjer. 

Amino-karma 3.268
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. apr 11
Indlæg ialt: 482
Amino Plus
Kim Dolleris
Fra Beneath » digital design
Skrevet 01-07-2012 kl. 14:05

Tror ikke du skal være bange for at det virker for dyrt. Fonten (Hobo) udtråler ikke ligefrem 'godt kram til høje priser'.

Den er sort. Det kunne lige så godt være noget fra et diskotek med skumfest. Er det ikke rene, pæne, gennemsigtige vinduer der er resultatet? Et tacky stock-billede ville sælge det bedre.

Du tilbyder rengøring, haveservice og dødsbo(?) ovenikøbet. Dit største usp er at de EFTER 9 (!) gange kan få en gratis polering. Du kan ikke nå de steder det er svære at til - altså lige præcis det man ville bruge en professionel til?

Hvorfor skal man bruge dig? Da ikke fordi den 10ene er gratis? Nej fordi det er billigt og fordi man jo faktisk ikke rigtig gider selv. Eller fordi man ikke tør kravle rundt på tagene og pudse vinduer. Eller fordi man har 20 sprodser for hver 30 cm og det er skide besværligt at gøre.

Glem alt om haveservice, rengøring og dødsbo. Fokusér vær positiv. Og køb forh… en stige!

Lys, solrig, resultatpræget i udtrykket. Vis mig nogle priseksempler - har jeg fx 16m2 vinduer - hvad ville det så koste. Fra 80 kr.?? Ud fra den nuværende har jeg ingen idé om hvad jeg kan forvente udover at jeg må konstatere at du ikke rører ved de højtsiddende vinduer.

---

Hvis du også vil sælge haveservice så lav en seperat flyer.

Lidt fra leveren... håber det kan bruges

:) Kim

-- Bliver måske en smule TDC'sk, men det er begrænset hvad man kan med 10 min ;) ---

Amino-karma 13.556
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. okt 07
Indlæg ialt: 3.222

Volt & Volume
Skrevet 01-07-2012 kl. 14:16

Du kommer ikke hurtigt nok til sagen. De ydelser, du tilbyder, har du valgt at skrive til allersidst. De burde nævnes med det samme. Derefter nogle priseksempler, så potentielle kunder har noget at forholde sig til.

Og så ville flyeren være mere indbydende at se på, hvis den var lysere - eller i hvert fald knapt så "dyster".

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - salgsbreve, webtekster, pressemeddelelser, etc.. 12 års erfaring fra diverse reklamebureauer og som selvstændig.

Amino-karma 7.020
Fra KBH
Tilmeldt 9. apr 12
Indlæg ialt: 1.379

Mark
Skrevet 01-07-2012 kl. 14:16

Du har presset alt for meget ind på for lidt plads. 

Den største font på flyeren er det hvide i bunden, hvor der bare står noget så intetsigende som "Rengøring, Vinduespolering, Haveservice, Dødsbo" Jeg vil fandme ikke købe et dødsbo af dig! Wink

Den er for mørk

Hele midten står skævt, det er forstyrrende.

Manden nederst til venstre er overflødig. Desuden er det svært at se malerrullen (Nårh var det en vinduespudser-skrabe-ting?)

Hele opsætningen er gal. Dit logo skal i bunden, der mangler vigtige detaljer som din adresse, CVR nummer etc. Dit tilbud skal være den største font og helst placeret enten i midten eller op imod venstre hjørne. 

Amino-karma 9.898
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. apr 07
Indlæg ialt: 1.288
Amino Plus Moderator
Brian Reinhold Jensen
Fra Lalini, Solutio ApS
Skrevet 01-07-2012 kl. 14:31

Hej,

Lige et par tilføjelser til de mange gode reaktioner du allerede har fået.

Det første (og eneste) der fanger mit øje er "Friis Boligservice" - men jeg har ikke brug for boligservice.
Når jeg så læser videre, så ser jeg noget gratis vinduespolering, plus noget rengøring, vinduespolering, haveservice og dødsbo. 

Hvis jeg står og mangler en vinduespudser, så smider jeg denne flyer ud - den er ikke relevant for mig.

Så - frem med din ydelse, du pudser vinduer (det er muligt at det faglige udtryk er polere vinduer, men alm. folk de pudser vinduer :-))

Og væk med rengøring, haveservice og dødsbo. Dit navn er ikke det vigtigste på "sedlen", så ned i bunden med det som en slags underskrift.
Til gengæld vil jeg forventer at du også pudser mine vinduer på førstesalen.

God søndag
/Brian 

Selvstændig siden 1999, og stadig vild med det.

Solutio | Lalini | Baglokalet

Side 1 ud af 5 (45 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste >

RSS-feed