Køb et Amino Sponsorlink
Kære medaminoer,
Jeg har som mange andre hjemmesideansvarlige været i tænkeboks angående EU-direktivets krav om informeret samtykke, inden der lagres cookies. Jeg har blogget en del af om sagen og er i den forbindelse blevet inviteret til møde hos Erhvervsstyrelsen næste uge. Jeg er Wordpress-mand og vil gerne have nogle konkrete løsningsforslag med til mødet. Jeg har derfor lavet en lazyload-løsning med en popup-box. Hvad siger I til den løsning ud fra et juridisk perspektiv? Kan ses her: kasperbergholt.org, bergholt.net/gastronomi & mediebevaegelsen.dk.
På forhånd tak,
Kasper BergholtMediebevægelsen ApS
Den er simpelthen ALT for langsom til at kunne fungere.
Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!
Du tænker at den skal komme op hurtigere, eller? Juridisk eller usabilitymæssigt?
Dan Jensen: Den er simpelthen ALT for langsom til at kunne fungere. Tænker du juridisk eller usability-mæssigt?
Tror han mener usability.Da man allerede er begyndt at læse teksten også popper den pludseligt op.
Måske man kunne indsætte et par knapper "gå til siden" - "forlad siden"
eller vil man miste for mange besøgende, ved jeg ikke
Mit løsningsforslag er at ignorere reglen. Når politikkerne selv har mødt cookie-boksen på den 7. i hjemmeside de besøger i træk, så skal de nok få andre tanker om den regel.
Mon ikke det bliver implementeret i browseren i stedet.. Det ville være langt mere intelligent: "Denne side bruges cookies, kan du ikke lide det, jamen så er der her en knap der viser billeder af Justin Bieber i stedet".
Dog kan jeg godt lide den de har implementeret på www.Runescape.com, nederst til højre.
HC Emballering - find din emballeringsmaskine
Ja, den må da godt komme lidt hurtigere - men helt galt er det nu ikke. Bortset fra på http://bergholt.net/gastronomi/, der tog det ca. 30-45 sek. inden den dukkede op og så var den tom ...
dbhKenneth
Kenneth WellinPersonlig blog - www.kenneth-wellin.dk
Nordjysk IT-konsulent firma - www.systemservice.dk - IT-sikkerhed
Reparation af IT-udstyr - Dansk Elektronikreparation - www.elektronikreparation.dk
usabilitymæssigt. Og jeg vil også ignorere den syge regel.
Simon Schmidt: Tror han mener usability.Da man allerede er begyndt at læse teksten også popper den pludseligt op. Måske man kunne indsætte et par knapper "gå til siden" - "forlad siden" eller vil man miste for mange besøgende, ved jeg ikke Det er et godt spørgsmål. Nu lader jeg den køre et par dage og ser, hvordan det påvirker bounceraten & andre parametre.
Lars Holdgaard: Mit løsningsforslag er at ignorere reglen. Når politikkerne selv har mødt cookie-boksen på den 7. i hjemmeside de besøger i træk, så skal de nok få andre tanker om den regel.