Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pakker til Norge - Leverandør søges

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Håber at få lidt hjælp her, da jeg efterhånden har ringet de fleste større leverandører herhjemme op, og på grund af "sommertravlhed" er de ikke ret gode til at vende tilbage.

Vi skal have nogle varer til et norsk firma. Det norske firma er ikke momsregistreret, og har derfor ingen toldkredit.

Vi leder derfor efter en leverandør, der kan klare toldbehandlingen, og få varerne hurtigt ind i Norge, og sende faktura for toldbehandling til os.

Er der nogen der kan hjællpe? Eller har egne erfaringer med levarandører der kan hjælpe?

På forhånd tak,

Mvh

Lars

Salg af caps og kasketter på Capstore.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Feb 12
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 

HVad med DHL?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Normalt er det jo kunden selv der står for toldbehandling i Norge uanset om de har toldkredit eller ej. Hvad salgsbetingelser er der brugt da du solgte varen?

Husk iøvrigt at alt afhængig af varens værdi skal du/I være ekspottør registreret i Danmark.

 

Mvh

Ravn

 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for dit svar, vi afventer tilbagemelding fra DHL. Hende jeg snakkede med, lød dog ikke overbevisende mht. om de selv tog sig af toldbehandlingen.

Salg af caps og kasketter på Capstore.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Tak for dit svar.

Varerne sendes til vores norske samarbejdspartner, som står for forsendelse til private, når de laver en ordre på vores hjemmeside.

Vi er både import og export registreret, så varens værdi skulle ikke være et problem.

Det jeg reelt leder efter, er en leverandør, der kan varetage toldbehandlingen, så vores varer ikke ligger 3-4 i tolden, som den gjorde sidst, da vi sendte med Post Danmark.

Mvh

Lars

Salg af caps og kasketter på Capstore.dk

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kommer du formentlig ikke uden om Inter-Distrans - under Leman... de ordner det hele. Men det er altså en dyr fornøjelse mht Norge.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Juul Madsen:

Varerne sendes til vores norske samarbejdspartner, som står for forsendelse til private, når de laver en ordre på vores hjemmeside.

Vi er både import og export registreret, så varens værdi skulle ikke være et problem.

Det jeg reelt leder efter, er en leverandør, der kan varetage toldbehandlingen, så vores varer ikke ligger 3-4 i tolden, som den gjorde sidst, da vi sendte med Post Danmark.

Jeg formoder Ravn fisker efter, hvorvidt varen er solgt inklusiv toldomkostninger.

Uanset hvor dygtig en speditør, som du har til at forestå fortoldningen, så vil du kunne risikere forsinkelse i tolden. Du skal blot sørge for, at oplysninger om godset er tydeligt for tolderne.

Hvor store mængder gods taler vi om? og hvilken type gods? og hvor i Norge skal det leveres?

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Juul Madsen:

Hej Henrik,

Tak for dit svar, vi afventer tilbagemelding fra DHL. Hende jeg snakkede med, lød dog ikke overbevisende mht. om de selv tog sig af toldbehandlingen.

Det lyder underligt, det gør de for os.

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der findes forskellige muligheder.

Hvis du selv er godkendt exportør kan du eller en klarer lave toldpapirerne for dig. (CS team er en mulighed www.cs-team.dk)

Hvis ikke skal du finde en som kan klare det direkte på toldstedet.

Det er dog svært at få en sikekrhed for at varerne ikke strander i tolden.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Aug 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Ekomposit Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange for jeres svar.

Vi skal per forsendelse ca. sende 60 kg.

Det bliver højest sansynligt i to pakker af 30 kg.

Jeg har netop snakket med Bring, som er de første der er vendt tilbage med svar.

Til andre der er interesserede, kan jeg her oplyse Brings levering:

Pris:
Start 171 kr. + 16 kr. pr. kilo.
Olietillæg: 11,5%
Moms: Der er ingen moms på fragt til Norge.
Toldbehandling: 125 kr. pr. forsendelse. (Betales forud)
Import told + moms: Sendes på faktura efterfølgende

Afhentning: På adresse i København
Levering: Hos den norske virksomhed (ligger lidt nord for Oslo)
Leveringstid: 2 dage


Der var i virkeligheden præcis sådan et setup jeg ledte efter.. Nu ryger de første pakker afsted med Bring, og så må vi se, hvilke priser de andre leverandører kan tilbyde.

Salg af caps og kasketter på Capstore.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)