Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan til en virkesomhed. IT outsourcing

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Fra  IndiskIT Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har brug for noget ideer og håber at få god starte. :-)

I det side par uger tænker jeg at starte IT outsourcing virkesomhed. Oprindelig jeg er fra Indien og flyttede til Danmark i 2003. Jeg har uddannet i Masters i IT-Universitet København. Jeg har vel nok erfaring inden software udvikling i C#, Java ,PHP ,Microsoft.Net, Sharepoint og SQL Server og e.t.c

Min bror arbjeder i Banglore som Network og infrastructure administrator. Jeg har noget venner arbejder i IT og software udvikling. 

En af de problem med Dansk firma der er outsourcet til Indien er "manglende videnskab om Kultur".

Jeg har de overnævnte viden og tænkte at starte en outsourcing virksomhed. What do you guys think? Is it a good idea?

PS: Mit danske sprog er ikke super godt. ;-)

Med venlig hilsen

Rakesh

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Rakesh:
PS: Mit danske sprog er ikke super godt. ;-)

Det virker da fint nok :)

Rakesh:
Jeg har de overnævnte viden og tænkte at starte en outsourcing virksomhed. What do you guys think? Is it a good idea?

Der hvor det er et probelm med at outsource danske opgaver til eks. indien er afstanden. Man har her behov for en der forstår indisk kultur og som man kan snakke med (gerne på dansk) og måske have møde med hvor man kan forklare tingene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan sagtens lade sig gøre at outsource til Indien, men der er nogle svagheder ved outsourcing, og som gælder generelt, ikke bare for dansk-indiske forbindelser:

- Manglende opfølgning fra dansk firmas side for at tjekke kvaliteten af det arbejde, som det indiske firma yder

- Forskellig opfattelse i måden at gøre tingene på, og da dokumentationen ofte halter, opstår der  let misforståelser

- Manglende/dårlig kommunikation mellem dansk firma og indisk firma. Jeg har erfaring for, at det er specielt vanskeligt at forstå indere, som taler engelsk (det er typisk telesupport)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)