Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Minecraft hosting - Kan nogen hjælpe mig lidt med det tekniske?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg ved det er meget at spøger om, men jeg tænkte om nogen ville hjælpe mig med at finde ud af noget af det tekniske omkring hosting, jeg har allerede noget på plads, men har stadig nogen spørgsmål! Og muligvis en der også kan hjælpe lidt til valg af harddware!

Hvis nogen har overskud/tid til det, vil jeg virkelig sætte pris på det, hvis i vil sende mig en PM! 

Mvh

Adam H.

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal du helt præcist vide ?

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Minecraft markedet er i overflod af tilbud på servere.

Så hvis du skal kunne tjene på det skal du købe dedikerede servere i udlandet.

Jeg er dog enig i at du kan starte med eneller flere vps, de skal bare ha minimum 4gb ram for en minecraft, og 2gb ekstra per ekstra.
Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

VPS Pro Support:
Hej Adam, vi anbefaler jo altid at man overvejer en virtuel server. Faktisk kan en Windows VPS være et rigtigt fint valg i mange tilfælde.

Nej.......... Virtuelle servere skal IKKE bruges til gamehosting, specielt ikke minecraft som bruger tonsvis af ram! Har man en 10 kunder på så snakker vi et forbrug på 20GB+ ram, skaf du ham bare en god pris på en VPS med de specs + en håndfuld vCPU'er som skal køre de processer som genererer minecraft-verdenen...

@OnTopic: Du skal have dig en dedikeret maskine men først og fremmest skal du også tænke over hvor mange kunder du forventer. Som udgangspunkt kan du fint starte med noget i7-maskine af en art. 2600k-i7 + en håndfuld ram (16/32GB) og 500-1000GB harddisk i raid 1. Ram koster ikke det store i disse dage så der er nærmest frit valg på hylderne. Du kan få et sæt ramklodser på 32GB til under 2.000 kr og hele systemet vil nok koste i omegnen af 5-6000. Du skal også lægge til at den nok skal hostes i et datacenter hvilket også koster.. Du kan selvfølgelig også leje den. :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer:
minecraft som bruger tonsvis af ram!

Hvor meget trafik bruger minecraft? Ved du det?

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg køber enten en 

Intel® Core™ i7-2600 Quadcore
32Gb DDR3 Ram
2 x 3TB hdd Sata 6gb/s HDD 7200RPM raid1
100Mb uplink
og 10TB traffik om månden

Det burde vel værer fint nok? Den kommer til at stå i et datacenter i Tyskland :)
Forventer højst at få fyldt halvdelen, hvis jeg er heldig! :)
Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal du betale for sådan en?

Puppet:

Jeg køber enten en 

Intel® Core™ i7-2600 Quadcore
32Gb DDR3 Ram
2 x 3TB hdd Sata 6gb/s HDD 7200RPM raid1
100Mb uplink
og 10TB traffik om månden

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

De er ikke ret dyre ved Hetzner.de - Dog skal lige nævnes at de ikke har ligeså høj stabilitet som de typiske Danske hosting-centre.

Men, fordi en minecraft server skulle være nede engang imellem, er ikke ligeså kritisk som hvis en webshop med stor omsætning er nede.

Minecraft bruger ikke rigtig meget traffik, på min server (VPS med ca. 12 brugere) bruger ca. 100kbytes/sec per bruger når de spiller hæftigt, der er også et live kort over http, det svare ca. til en VOIP samtale per bruger.

Mit forslag med at starte med en VPS, var til hans første kunde, så kunne han få styr på det teknikste, få prøvet sig opsæt lidt af, og når han har økonomi til det, så gå all-in på et par dedicated servere.

Men, vi har endnu ikke hørt noget om forventet størelse, om han har kunder skrevet op, om det er en blød start eller noget helt specialt han har i tankerne.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)