Køb et Amino Sponsorlink
Kære Aminoer,
Jeg startede sidste år en enkeltmandsvirk. med import af vin.
Jeg har kun 4 bilag og skal nu til at udarbejde et regnskabet (alle beløb er uden moms). Hvilket regnskabsprogram (som kan håndtere EU moms) kan I anbefale (er SigmaRegnskab ok?), og er der en revisor som kan give mig en hånd med at checke bogføringen + årsregnskabet efterfølgende?
Bilag 1: 30.10.11 Domæne kr. 258,- Bilag 2: 30.11.11 Print af reklame kr. 392,-Bilag 3: 29.12.11 Indkøb vin fra EU kr. 2.678,47Bilag 4: 29.12.11 Gebyr bank kr. 15,-
Desuden har jeg haft indgående moms den 31.12.11 på kr. 162,50.
Vinen modtog jeg først i februar 2012, hvorfor punktafgiften først blev betalt i marts 2012 (derfor er den ikke medtaget i regnskabet – korrekt?).
Jeg glemte mit "indskud" i firmaet, det skal vel også have et bilag.
Hej :-)Når du ikke har flere bilag en det, så kan det ikke betale sig at du får et regnskabs program :-)Du kan taste det ind i et excel ark indtil fuld får mere papir :-)
Med så få bevægelser er der ingen grund til regnskabsprogram. Brug et Excel ark om nødvendigt. Medtag punktafgiften i 2011. Afsæt den.
Ja brug et Excel ark.
Kvik lån uden sikkerhedFAKTURA PROGRAM 99,- kr.Mobil abonnement oversigt
Kære Alle,
tak for svar. Er der tilfældigvis en revisor iblandt jer som har mulighed for at regne på det for mig, naturligvis mod betaling?
Punktafgiften betalte jeg først i marts idet varerne blev leveret i februar...men hvis den skal med i 2011, hvordan skal den så indgå / bogføres?
Tak.
Du er velkommen til at kontakte mig hvis det har interesse:
www.c-office.dk
Hej,Vi bruger billysbilling.dk det er super nemt at bruge. De havde enddog en gratis iværksætter version, hvor vi betalte pr. Faktura vi sendte ud af huset.Mvh Jesper
Cibis - Fødevarerådgivning - www.cibis.dk