Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeltmandsfirma kontra aps billig rådgivning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra københavn ø
Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 81
Fra  lwebersgaver.dk Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er jeg nået så lang at jeg gerne vil opstarte min egen internetbutik,har tænkt meget og fået sparet lidt penge op.

Mit spørgsmål går på om det findes en billig eller endnu bedre, gratis rådgiver der med ord kan vejlede mig,ang enkelsmandsfirma eller aps og risiko

Har været inde på virk.dk de anbefaler man søger hjælp hos en der kan rådgive

Håber der er nogen der vil hjælpe mig igang

louise

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

umiddelbart vil jeg tro at du fint kan starte med et enkeltmandsfirma. Det er det billigste og det nemmeste at administrere... og du kan senere konvertere dit firma til et aps.

Det afhænger selvfølgelig meget af firmaets størrelse og en række øvrige forhold, men hvis du ikke skal have ansatte og ikke skal ud at indgå kontrakter med store forpligtigelser, så er enkeltmandsfirma nok den rigtige løsning at starte med. 

Fra københavn ø
Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 81
Fra  lwebersgaver.dk Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak det lyder jo meget godt, men tænker også på risiko ang hvis det ikke går (det skal det og det tror jeg på det gør) planen er at jeg vil Starte webshoppen ved siden af mit arb. Der behøves ikke et stort lager til start. Kan de varer som er på lager indgå som værdi senere hvis det fra start er enkeltmands og bliver lavet om til ApS?(80000,-)

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

louise:
Kan de varer som er på lager indgå som værdi senere hvis det fra start er enkeltmands og bliver lavet om til ApS?(80000,-)

Ja det kan de sagtens..

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

louise:
Tak det lyder jo meget godt, men tænker også på risiko ang hvis det ikke går

Hej Louise.

Du skal nok også gøre om med dig selv hvilken risiko du har. Skal du ikke ud og låne penge mm, jamen hvad er så din risiko ved din EMV frem for et ApS (nu kender jeg jo slet ikke din situation, så svært at udtale sig om). At du ikke kan få solgt dit produkt, og du brænder inde med det hele, er jo en risiko, som både eksistere i en enkeltmandsvirksomhed såvel som i ApS. Da jeg ikke kender din situation, kunne du sætte dig og ned og overveje hvilke risici du egentlig har :-)

Held og lykke med det hele!

Fra københavn ø
Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 81
Fra  lwebersgaver.dk Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak ja det er selvfølgelig samme risiko. Tror jeg er kommet frem til enkeltmands da jeg har lidt start kapital og derfor måske kun kommer til at låne en lille smule i banken(20.000) hvis det overhoved kommer på tale

Tilmeldt 24. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er nervøs for risikoen ved at starte et firma fra bunden kunne du jo også finde en partner og lave et I/S, så deler I i det mindste risikoen, men selvfølgelig også overskuddet. :) 

Det kunne være alt fra en ven, en pengemand eller en der ved hvordan man får gang i en virksomhed. Og så kunne man lave en aftale om, at når du er kommet i gang og føler at risikoen for at noget går skævt er lille, så kunne overtage selskabet mod at betale et mindre beløb, evt. det indskud som din partner kom ind med.

Fra københavn ø
Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 81
Fra  lwebersgaver.dk Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for dit svar jeg har faktisk fået tilbud på at være med på en andens webshop, men jeg vil gerne selv stå for det hele, så derfor bliver det nu enkeltmands. Jeg har
lang vej endnu da lige skal undersøge priser på div ting, som nogen der skal stå for betalingsdelen og selve opbygningen af shoppen bla....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)