Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Start af selvstændig virksomhed

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hvordan starter jeg selvstændig virksomhed?"

HJÆLP..... Skal starte virksomhed i Flensburg nogen der kan hjælpe???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Amino-karma 30
Fra Morud
Tilmeldt 25. jan 12
Indlæg ialt: 7

Hej Amino

Jeg står og skal starte virksomhed i flensburg (tyskland), men ved ikke lige hvordan osv.

Nogen der vil hjælpe mig?

Hvem skal jeg kontakte i tyskland osv?

Håber i kan hjælpe..

Amino-karma 3.554
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. mar 11
Indlæg ialt: 552
Amino Plus Moderator
Ebbe Ankerstjerne Hansen
Fra Onlinefabrikken
Skrevet 20-06-2012 kl. 11:10

Hej!

- Ta' fat i Kristoffer Hjerrild eller Fashion-Seller. De kan (hvis de har tid) helt sikkert komme med nogle gode råd!

Ha' en SUPER dag! 

Amino-karma 7.192
Fra Flensburg
Tilmeldt 3. jul 07
Indlæg ialt: 1.685
flag
Amino Plus

Har sendt dig besked :-)

Magento Webshop ? Jeg har lavet Magento webshops i mere end 3 år for over 60 forskellige virksomheder - Skriv til mig nu og få tilbud indenfor 12 timer!

Du kan også se mit nye projekt hvor vi sælger Sexlegetøj. Bla. dildoer ? ;-)

Vh

Kristoffer Hjerrild

Amino-karma 3.062
Fra stenløse
Tilmeldt 7. jun 11
Indlæg ialt: 1.229
Amino Plus

Er nysgerrig, hvad skal du sælge? 

Amino-karma 62.252
Tilmeldt 24. jun 07
Indlæg ialt: 11.967
flag
Amino Plus Amino Ekspert

Hvad skal du starte for en type virksomhed? Er det et personlig ejet firma (private gewerbe) eller er det et selskab? For der er meget forskellige krav og måder, hvorpå disse startes...

Er det personlig ejet, så tager du blot 20-30 euro på lommen, og smutter forbi rådhuset... Så bliver det oprettet der, og du får efterfølgende tilsendt nogle papire, hvor du f.eks skal ansøge om VAT number osv... Alt kan gøres på under 10 minutter, hvis personen på rådhuset er i godt humør hehe

Er det selskab, så skal du både have fat i en advokat (det anbefales) og en notar... Processen tager væsentlig længere tid, og der stilles flere krav, end der gør ved personlige firmaer... Her snakker vi uger...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Amino-karma 13.978
Fra Castiglione Tinella
Tilmeldt 6. dec 10
Indlæg ialt: 2.518
flag

Henrik Koudahl
Fra WINEpromotion UG
Skrevet 20-06-2012 kl. 23:50

Fashion-Seller:
Her snakker vi uger...

3 uger og min steuerberater er i chock over at det er gået så hurtigt (specielt når det på dateringen af breve kan ses at postvæsenet er den største hæmsko):

Hvis det er et selskab, som du vil lave (evt. UG) kan jeg anbefale dig at bruge

http://www.advonord.de/de/Anwaelte/Steen_Schroeder

Andre ting der kan være nyttigt:

Hvis du laver et selskab så overvej at give notaren en fuldmagt, så du ikke selv skal troppe op i Flensburg, hver gang du skal lave ændringer i dit selskab.

Få en bogholdefr eller steuerberater til at stå for dit regnskab og forhold til Finansamt. Det kan spare dig meget besvær. Dukan evt. også give ham fuldmagt i forhold til finanzamt. 

Overvej at bruge eksempelvis e-economic.de (underligt nok er det billigt at bruge i Tyskland). Bilag mv. kan scannes ind og bogholder/steuerberater har direkte adgang til regnskabet.

Find en bank. Der er flere banker som har særlig grænsekonti. Eksempelvis har Sparekassen Nord-Ostsee samarbejde med kreditbanken i Danmark. Fungerer således, at indbindbetalinger på den danske konto automatisk bliver ført over på den tyske konto. Eksempelvis være en god service at lade sine danske kunder indbetale på en dansk konto.

/Henrik

Amino-karma 333
Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. jan 07
Indlæg ialt: 114
Amino Plus

Fashion-Seller:
Hvad skal du starte for en type virksomhed? Er det et personlig ejet firma (private gewerbe) eller er det et selskab? For der er meget forskellige krav og måder, hvorpå disse startes...

Hvilke fordele og ulemper er der ved de forskellige virksomheds former, og har det noget at sige hvis man har enkeltmands virksomhed i DK?

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Amino-karma 62.252
Tilmeldt 24. jun 07
Indlæg ialt: 11.967
flag
Amino Plus Amino Ekspert

Thomas Brinch-Møller:

Fashion-Seller:

Hvilke fordele og ulemper er der ved de forskellige virksomheds former, og har det noget at sige hvis man har enkeltmands virksomhed i DK?

Du kan ik starte et personligt firma, hvis du er bosiddende i DK. Så er der UG GmbH, GmbH eller AG at vælge imellem. Forskellen på de 3 selskabsformer ligger i kapitalkravet. 

UG GmbH kræver 1 euro i kapital (bemærk der er specielle krav til denne selskabsform)
GmbH kræver 25.000 euro i kapital
AG kræver 50.000 euro i kapital 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Amino-karma 1.610
Fra Szczecin/Borup
Tilmeldt 7. sep 07
Indlæg ialt: 626

Flensborg er en dejlig by.
Jeg skal ogsaa gerne i gang der. 

Men lige nu bliver det nok Tampere i Finland.
Hoejeste marginalskat i Finland er 30%. 

Det vaelter jo ind med gode raad.  

Alletiders. 

MVH fra Ejler Ottesen
Forretningsprojekter, se: 1voyager.com, smba.dk, 1skat.info, h-boats.com, dkuug.com og 1base.com Andre er undervejs.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)

RSS-feed

Start af selvstændig virksomhed er venligst sponseret af: