Hej
Likeknappen, som du linker til, henviser til Facebook Siden "Nye sokker", som er den "Shopwithsocks.com" åbenbart bruger til at markedsføre sig på Facebook: http://www.facebook.com/NyeSokker
Mht. dit spørgsmål omkring like-knapper, der "liker" en hjemmeside VS. like-knapper, der liker en Facebook Side, er der her en forklaring:
Like af hjemmeside
En webshop kan med fordel placere en like-knap på alle dens produkt-sider. Grunden til dette er 2 ting:
1. Når folk "liker" et produkt, vises produktet i vennernes nyhedsstrøm, hvis de er online på tidspunktet. Like-knapper på produktsider mv. giver altså viralt potentiale.
2. Når en potentiel kunde besøger et produkt på den pågældende webshop, vil antallet af likes fungerer som "sociale forbilleder" for personen. Folk ser nemlig et like som en anbefaling. Tænk over det: Ville du helst købe sokken med 345 likes eller sokken med 0 likes? Og hvad hvis der endda under tallet "345" var placeret profilbilleder fra 5 venner, som havde liket produktet? Du kan nok godt regne ud hvilken sok de fleste ville vælge.
Like af Facebook Side
For ikke at skabe forvirring bør man så vidt som muligt placere en "Like-boks" på sin hjemmeside/webshop frem for en Like-Knap, da like-boksen tydeliggøre, at det er Facebook Siden man liker, og ikke selve hjemmesiden. Der bliver ligeledes vist profilbilleder fra eksisterende fans, hvilket har en god effekt. Fordelen ved, at folk liker ens Facebook Side er bl.a.:
- Vennerne kan se, at man liker Facebook Siden, hvorfor liket også i denne sammenhæng fungerer som en anbefaling eller i hvert fald en social anerkendelse af virksomheden.
- Hvis virksomheden formår at engagere den pågældende fan korrekt, kan den formå at konvertere en enkelt fan til en yderst loyal kunde og måske endda "brand ambassadør".
Jeg kunne skrive en meget længere forklaring, men jeg tror I har forstået min pointe nu :)