Køb et Amino Sponsorlink
Vi har netop fået en pressemeddelelse og er rigtig stolte og glade for den. Jeg har hørt mange snakke om at de "nemt" kommer i avisen og tv efterfølgende, men hvordan spørg jeg bare :)
pressemeddelelsen er her:
http://www.presswire.dk/default.asp?o=1&pid=61142
Helt kort - så synes jeg ikke jeres pressemeddelelsen har fokus det rette sted. Den skal fokusere på den løsning, der leveres på et specifikt problem alene rubrikken "Ny generation af planlægningsværktøj" får det til at løbe koldt ned ad min ryg - sæt jer i modtagernes sted og skriv, så de med det samme forstår, hvad det handler om.
Og drop så "systemet har eksisteret i flere år" og fokuser på de nye ting, der gør det relevant at bruge nu.
Professionelle tekster til iværksættervenlige priser
Aminotilbud: Udarbejdelse af pressemeddelelse: 595,- + moms
Hej Majbritt, tak for svar. Du har helt sikkert fat på noget, har du benyttet dig meget af pressemeddelelser og hvad er din fornemmelse af succes på disse?
Jeg har da skrevet en del - og modtager endnu flere - og jeg synes ikke man kan gøre det så enkelt op. Hvis historien er god og vinklet rigtigt, ja så er det let at få omtale, men hvis historien ikke lever op til kriterierne om nyhedsværdi, relevans etc ja så er det ikke så let.
Jamen så kan det være at du skal skrive vores næste pressemeddelelse Majbritt :)
Altid til tjeneste ;)
Men det er nu ikke så svært, at man ikke kan klare det selv. Bare husk at holde det simpelt og sæt dig i modtagerens sted. Skriv historien, så selv journalister forstår den ;)
Jeg har som webredaktør selv været med til at arkivere mange IT-pressemeddelelser lodret. Og denne pressemeddelelse er bestemt i farezonen. Ikke fordi at budskabet ikke er relevant: Det er sgu vigtigt at få hold på sin ferieplanlægning! Men fordi at overskriften er for billedfattig og for abstrakt - og fordi at pointerne afvikles for langsomt. Man skal langt ned i teksten for at begribe, hvad pokker der egentlig udspiller sig her.
Skriv pressemeddelelserne mere i retning af den journalistiske nyhedstrekant, hvor de vigtige ting - budskabets kerne - bliver afviklet forholdsvis hurtigt. Og brug så resten af pladsen på at uddybe (så den interesserede journalist har nok at arbejde med).
Pressemeddelelsen er god, samtidig med at den ikke er god nok!
bedste hilsner,
John de Summer-Brason
P.S. tjek de to kampagner nederst på min hjemmeside http://brason.dk/serv01.htm der viser hvordan en god pressemeddelelse ser ud, og hvor megen impact den får - selv om der kun står et mindre firma bag
John de SUMMER-BRASON Tekst - Public Relations - Branding
Jeg er enig i overstående, overskriften siger ikke så meget om hvad der er nyt. Ville nok vinkle den i retning mod: Nye funktioner i planlægningsværktøj gør ferieplanlægningen endnu lettere.
Desuden skær det lidt i mine øjne at der er brugt apostroffer som citationstegn, men det er hvad det er :)
Marketing101.dk - en blog om markedsføring. Pt et work in progress, jeg tager rigtig gerne imod idéer.
Tak alle for fine svar omkring vores pressemeddelelse, det har helt sikkert kastet lys over hvordan en sådan skal være :)