Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina - Hvad gør jeg med told?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har fundet mig en leverandør fra Kina, hvor jeg har tænkt mig at bestille 100 stk. af deres varer. Der er tale om legetøj til papegøjer, så varen er relativt stor.

Da vi er gang med at aftale hvordan transport skal foregå, spurgte min leverandør, om jeg kunne: "Please advise if you can clear customs in your sea port?" Altså, om jeg kunne komme forbi tolden i min havn.

Jeg er på ingen måde interesseret i at foretage mig noget ulovligt, kan nogen fortælle mig hvordan import varer fra Kina bliver fortoldet hvis man får dem leveret via. skib. og hvilken havn skal jeg benytte? (skal bruge varerne i Odense)

Er det muligt at se priserne et sted?

Mvh

Mikkel

Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lykkedes mig at finde toldsatsen sådan cirka. Men jeg mangler stadig at finde ud af, hvordan det forløber sig. Kan nogen forklare dette?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

1) Få en FOB-pris fra leverandøren.

2) Få en all-in pris med levering til dør fra et speditør-firma her i Danmark (jeg har selv gode erfaringer med LEMAN, Kuehne & Nagel og DSV). Bed dem om at fortolde varerne til dig - det er absolut lettest!

3) Bliv importørregistreret (med kreditbetaling), og giv dit CVR-nummer til speditøren.

FOB betyder at prisen fra din leverandør gælder indtil produktet er lastet på skibet (altså dækker det også fragt fra evt. fabrik til skib, pålastningsgebyrer og hvad der nu ellers skulle være). Med en all-in pris fra en speditør med levering til dør, så betaler du for fragten på skibet, og at speditøren læsser lasten af, pakker på en lastbil, kører ud til dig og læsser det af på din adresse. Derudover opgiver de toldbeløbet til SKAT, så du bare skal betale det girokort du får.

Så kan det næsten ikke være lettere.

Pas på med selv at skulle hente i havn etc. Det kan være et værre rod (især hvis du benytter billige speditører). Så kan der være aflastningsgebyrer m.m., og pludselig koster det hele dobbelt så meget som det tilbud du fik.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

tag kontakt til primecargo.dk  enten pr. tlf. eller mail og du få fat i den en der så giver dig en pris på fragt og forsikring. Du skal på forhånd oplyse varens pris/værdi og hvormeget det fylder i vægt og m3.

held og lykke

 

mvh

michael

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

- perfekt svar, Elias Yes

mvh.

michael

Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elias,

Tusinde tak for svaret, det er meget brugbart.

Mvh

Mikkel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)