Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

Flyers - Go eller no go? Branding og awarenesskampagne til nystartet designvirksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 72
Fra Odense
Tilmeldt 10. jan 12
Indlæg ialt: 18

Fra SESLEF Designlamper
Skrevet 18-06-2012 kl. 14:27

Hej alle Aminoer!

Jeg repræsenterer en lille designvirksomhed, som primært beskæftiger sig med at lave udendørs designlamper, i det vi vælger at kalde top-mid segmentet. Oversat til dansk betyder det, at vi er klart differentieret fra udvalget i byggemarkedet, men blander os heller ikke i fx Louis Poulsen/Le Klints forretning. Vi står overfor den udfordring alle små virksomheder møder: Ingen kender os! Jeg er uddannet på kandidat niveau i marketing fra SDU, så jeg kender til finurlighederne ved branding af en designvirksomhed, hvor man skal træde aldeles mere varsomt, end i andre brancher.

Vi har en lille diskussion om, hvorvidt vi kan tillade os at anvende flyers til at øge kendskab, eller om vi diskvalificerer os selv som differentieret brand fra starten? Uddelingen af flyers vil naturligvis ikke foregå rent random, men nøje målrettet "bedre" villaveje og generelt eksklusive kvarterer. Samtidig vil den være i A4 format printet professionelt på trykkeri i ordentlig papir/farvekvalitet, med superlækkert billedmateriale. Den lægger ikke direkte op til køb, da der hverken er pris eller noget der ligner på, så den er ment som ren awareness.

Er det en god eller dårlig ide, i følge jer aminoer?

På forhånd tak for din kommentar.

Amino-karma 2.110
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 4. maj 12
Indlæg ialt: 346
Amino Plus
Jakob Bank
Fra Bank under bordet
Skrevet 18-06-2012 kl. 15:03