Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

Flyers - Go eller no go? Branding og awarenesskampagne til nystartet designvirksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 72
Fra Odense
Tilmeldt 10. jan 12
Indlæg ialt: 18

Fra SESLEF Designlamper
Skrevet 18-06-2012 kl. 14:27

Hej alle Aminoer!

Jeg repræsenterer en lille designvirksomhed, som primært beskæftiger sig med at lave udendørs designlamper, i det vi vælger at kalde top-mid segmentet. Oversat til dansk betyder det, at vi er klart differentieret fra udvalget i byggemarkedet, men blander os heller ikke i fx Louis Poulsen/Le Klints forretning. Vi står overfor den udfordring alle små virksomheder møder: Ingen kender os! Jeg er uddannet på kandidat niveau i marketing fra SDU, så jeg kender til finurlighederne ved branding af en designvirksomhed, hvor man skal træde aldeles mere varsomt, end i andre brancher.

Vi har en lille diskussion om, hvorvidt vi kan tillade os at anvende flyers til at øge kendskab, eller om vi diskvalificerer os selv som differentieret brand fra starten? Uddelingen af flyers vil naturligvis ikke foregå rent random, men nøje målrettet "bedre" villaveje og generelt eksklusive kvarterer. Samtidig vil den være i A4 format printet professionelt på trykkeri i ordentlig papir/farvekvalitet, med superlækkert billedmateriale. Den lægger ikke direkte op til køb, da der hverken er pris eller noget der ligner på, så den er ment som ren awareness.

Er det en god eller dårlig ide, i følge jer aminoer?

På forhånd tak for din kommentar.

Amino-karma 2.110
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 4. maj 12
Indlæg ialt: 346
Amino Plus
Jakob Bank
Fra Bank under bordet
Skrevet 18-06-2012 kl. 15:03

Jeg tror, flyers vil ødelægge jeres muligheder for at brande jer i den dyre ende af segmentet. Brug pengene på AdWords og på at gøre jeres hjemmeside flottere i stedet.

Hvad er bedre end en flot hjemmeside? En hjemmeside, der skaber kunder.

Jeg gør det, der virker. Ikke det, man "bør" gøre.

Amino-karma 798
Fra Viborg
Tilmeldt 15. maj 11
Indlæg ialt: 191

Mikkel
Skrevet 18-06-2012 kl. 21:51

No go. Jeg tror det vil give et forkert indtryk i forhold til jeres intentioner om at ramme et top-mid segment. 

Ud og ryk fat i prominente folk i blogosfæren, kunne være en god idé :)

Marketing101.dk - en blog om markedsføring. Pt et work in progress, jeg tager rigtig gerne imod idéer.

Amino-karma 3.246
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. jan 09
Indlæg ialt: 802
Amino Plus

Min udtalelse er baseret på egen erfaring- jeg sælger ikke design, men lejer biler ud!

Flyers virker simpelthen ikke. 

Jeg har i 2 omgange forsøgt at uddele flyers. 

Første gang var et oplæg på 1000 stk hængt op i opgange med en perforering med kontaktoplysninger på- gav 2 kunder.

sidst var 5.000 stk med 150,- rabat kupon- det er 1½ år siden og jeg har stadig ikke fået nogen kunder.

Begge gange har de været prof designet og trykt på et trykkeri. 

Min anbefaling er organisk søgemaskine optimering (seo

Amino-karma 314
Tilmeldt 20. apr 12
Indlæg ialt: 86

Har også prøvet det - bedre givet ud på adwords :)

Lej højtalere, lydudstyr og lys. Lej Anlæg København

Amino-karma 180
Fra Voldby
Tilmeldt 19. nov 07
Indlæg ialt: 45

Voldby
Fra cl media
Skrevet 18-06-2012 kl. 22:10

Jakob Bank:
Brug pengene på AdWords og på at gøre jeres hjemmeside flottere i stedet.

Helt enig med Jakob her. Det hele sker efterhånden på nettet i dag.

Og så ud med laktasken, for at skabe gode og stærke aftaler med forhandlere.

Amino-karma 72
Fra Odense
Tilmeldt 10. jan 12

Søren
Fra SESLEF Designlamper
Skrevet 18-06-2012 kl. 22:25

Aminoerne har talt og det er 100% negativ kan jeg se. Vi har allerede fået udarbejdet nyt fysisk brochuremateriale(landede fra trykkeren i fredags), samt ny hjemmeside(går online d. 1 juli) ved prof. grafisk bureau, så det er der styr på. Vi er oppe og køre med en flot facebook side og onlineudgave af vores nye brochure, så flyers var ment som et supplement, som netop skulle skabe noget omtale.

Jeg smider et link herinde når vi er oppe og køre med ny webside, så kan i jo bedømme den :-)

Amino-karma 72
Fra Odense
Tilmeldt 10. jan 12

Søren
Fra SESLEF Designlamper
Skrevet 18-06-2012 kl. 22:26

Og tak for jeres respons forresten. Det er værdsat!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af: