Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde springer fra projekt midt i forløbet og vil ikke betale

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra SLET MIN KONTO
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er havnet i den triste situation, at jeg for en kunde har arbejdet på et projekt med udvikling af en website. Og nu er vi cirka halvvejs i forløbet og klar til at lancere den første demo af websitet.

Fra starten aftalte vi pr. mail at han betalte 50% ved opstart og 50% ved afslutning.

Men da han ikke lige var blevet CVR registreret vil han gerne, at jeg kunne vente med at fremsende en faktura for de første 50% af dette aftalte beløb. jeg går med til dette, da jeg ikke regner med at det tager mange dage, at få dette på plads. Da jeg efter 3 uger ikke har fået oplyst hans postadresse og CVR. sender jeg pr. mail en kontrakt og en faktura på de første 50%. Efter 2 dage melder han tilbage, at han ikke ønske at forsætte projekt og ikke vil betale den fremsendte faktura. Hvad gør jeg nu?

- Kan jeg forlange at betale fakturaen i mod at han får de ting, som er udviklet indtil nu

- Hvis han stadig ikke vil betale kan jeg så sende en konkursbegæring på ham

Håber, at nogen som kan hjælpe

Med venlig hilsen

Thomas

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i en kontrakt?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

han skal jo komme med en grund hvad er forkert der er leveret

hvad står der i jeres kontrakt i har lavet ?

Du kan mene det ikke står i kravlisten men vis kræver det og det ikke fungere

Man kan ikke efter min overbevisning bare sige ønsker betale at forsætte samarbejdet

Hvad der også er andre mails kan dog betyde noget , vis der er det , hvor der kan være nogle ting han ønsker

ville han eksempelvis have leveret hurtigere end det nuværende

er der overhovedet bare en lille ting han siger der ikke er som det skal være

man kan ikke sende konkursbegæring med det samme men her står lidt om rykker reglerne  http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/rykkergebyr-og-inkassoomkostninger

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra SLET MIN KONTO
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg har tilsendt ham en kontrakt, men han har aldrig sendt den retur i underskrevet tilstand, da han ville vente til han var CVR registreret. Så da jeg i torsdags sendte kontrakten igen og fakturaen og bad ham om at underskrive kontrakten og sende til mig samt betale fakturaen, så springer han fra her mandag morgen med den enste begrundelse, at han ikke ønsker at forsætte samarbejdet.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Neessen:

Hejsa,

jeg har tilsendt ham en kontrakt, men han har aldrig sendt den retur i underskrevet tilstand, da han ville vente til han var CVR registreret. Så da jeg i torsdags sendte kontrakten igen og fakturaen og bad ham om at underskrive kontrakten og sende til mig samt betale fakturaen, så springer han fra her mandag morgen med den enste begrundelse, at han ikke ønsker at forsætte samarbejdet.

Så tror jeg desværre ikke at du har ret god en sag... Civil retssag og dokumentation med alle fremsendt kommunikation ser ud til at være eneste mulighed, hvis jeg forstår det ret.
Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Neessen:
- Hvis han stadig ikke vil betale kan jeg så sende en konkursbegæring på ham

Hvor stor beløb taler vi om du har mistet? Det koster så vidt jeg ved at begære en konkurs ligesom hvis beløbet ikke er for stor kan det heller ikke svare sig at gøre mere ved det. Så er det en lære streg og du kan komme videre med det du er bedst til ;)

/allan

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tror ikke rigtigt du skal gøre så meget mere ud af denne sag, hvis i ikke har en kontrakt. Det er selvfølgelig skide irriterende at blive snydt på den måde, men tag det som en lærestreg og aldrig begynde på noget uden kontrakt (og evt. aconto-betaling).

Det kan ikke betale sig at bruge energi på de klaphatte der er derude - så koster det endnu mere for dig, både personligt og tidsmæssigt. Du må op på hesten igen, og komme videre Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra SLET MIN KONTO
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du har ret i hvor meget energi man skal bruge på så dan en sag. Om beløbet er stort eller lille er jo relativ. Som enkeltmands virksomhed i opstart, hvor ens egne sparepenge går til drift af virksomheden er beløbet jo stort. Men for en etableret virksomhed kan beløbet virke mindre.

Men det er også lige så meget princippet i at man bare springer fra midt i et projektforløb og så ikke vil betale for det man har fået indtil nu.

Jeg har fra anden fået at vide, at den mail kommunikation, som har været mellem mig og kunden i visse tilfælde kan betragtes som en bindende aftale.

mvh.

Thomas

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Neessen:
Om beløbet er stort eller lille er jo relativ.

Ja men hvis nu vi antager det koster dig 30k at begære manden konkurs og du har 6k tilgode, ville du så betale 30k for at få 6k hjem? Så er det uanset om det er stor for dig, nu har du kun brugt din tid på det, jeg tvivler på du har lagt penge ud for kunden?

Det jeg forsøger at sige er det man skal hold det tilgodehavende op i mod udgiften som ikke kun er penge men også alt det tid du skal bruge på det.

/allan

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Neessen:

Ja du har ret i hvor meget energi man skal bruge på så dan en sag. Om beløbet er stort eller lille er jo relativ. Som enkeltmands virksomhed i opstart, hvor ens egne sparepenge går til drift af virksomheden er beløbet jo stort. Men for en etableret virksomhed kan beløbet virke mindre.

Men det er også lige så meget princippet i at man bare springer fra midt i et projektforløb og så ikke vil betale for det man har fået indtil nu.

Jeg har fra anden fået at vide, at den mail kommunikation, som har været mellem mig og kunden i visse tilfælde kan betragtes som en bindende aftale.

mvh.

Thomas

Men igen skal du bruge energi og i sidste ende penge på at bevise at du har ret. Det kan altså ikke betale sig med mindre vi er i 100.000+ kr.-klassen for et helt projekt (hvilket jeg ikke går ud fra det er).

Det er jo - hånden på hjertet - også din fejl, at begynde på noget uden aconto-betalingen er modtaget, uanset hvor reel din kunde har lydt.

Lad være med at ærgre dig, og kom op på hesten igen Smile Nu ved du, hvad du ikke skal gøre en anden gang, og selvom det måske er en dyrt købt erfaring, så kan det ikke betale sig at gå og gnave i det i lang tid.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)