i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet)"

En drengerøvs-forfatter - brug for sparring

Side 1 ud af 4 (39 indlæg) 1 2 3 4 Næste >
Amino-karma 230
Fra Randers
Tilmeldt 15. jun 12
Indlæg ialt: 34

Skrevet 15-06-2012 kl. 14:39
Gennemsnit 4.0 stjerner givet af 1 person

Kære alle,

Dette er mit første indlæg, og håber derfor at det i tråd med den gængse måde at poste indlæg på. ( feedback modtages gerne :-) ) 

Til september udkommer jeg med min første bog, som hedder "Livskunst for drengerøve" ( læs om den her: http://www.thisismylife.dk/ ).

Jeg føler selv, at bogen er blevet super god og vil være spændende og lærerig læsning for rigtig mange - drenge som piger.

Forlaget som udgiver den, har samme holdning, og mener der er potentiale i at brande mit navn fremover som "Drengerøven", som en slags pendant til Mads Christensen, aka "Blærerøven". Dette skulle gerne afføde flere bøger. Det er dog et lille forlag, hvor man selv finansierer udgivelsen af bogen med alt hvad det inkluderer - opsætning, korrektur, forside-opsætning, trykning etc. De sørger ligeledes for at markedsføre bogen, og her er jeg ikke sikker på, at de har de fornødne redskaber/kompetencer til at få bogen "hypet" nok, til at indfri mine høje målsætninger.
Som Lars Larsen sagde det, "hvad hjælper det at have et kanon godt produkt til den rigtige pris, hvis der ikke er nogen der ved det" Og i min verden må det samme gælde for en bog. 
Så her kommer mit spørgsmål - hvad kan jeg selv gøre og hvad er rigtigt at gøre i forbindelse med markedsføring af min bog, så jeg får solgt mine 10.000 eksemplarer og den bliver oversat til andre sprog? :-) 

Mange hilsner fra

Drengerøven (Lasse Schou Larsen)

Amino-karma 2.826
Fra Bangkok
Tilmeldt 9. maj 09
Indlæg ialt: 699
flag

Robert Kronberg
Fra PIRO Consulting Group
Skrevet 15-06-2012 kl. 20:18

Hej Lasse,

Du kalder dig drengerøv og henviser til Mads Christensen, men jeg synes ikke, at du er særlig provokerende; og når du taler om meditation og selvrealisering på din hjemmeside, så kommer jeg til at tænke på, om du mon sidder og drikker urtete med veninderne. Det gør Mads Christensen ikke.

Håber, du forstår min pointe.

Hilsen, Robert

Consular Services i Bangkok: www.ConsularServices.Asia

Amino-karma 810
Fra Viborg
Tilmeldt 15. maj 11
Indlæg ialt: 194

Mikkel
Fra TrendWood.dk
Skrevet 15-06-2012 kl. 20:36

Hej Lasse.

Som jeg forstår det forsøger du med din bog at forsøger du at udpege det forenelige i at være drengerøv, og et følsomt spirituelt voksent menneske.

Det lyder som et spændende projekt, hatten af for det. Men...

Lasse S Larsen:
mener der er potentiale i at brande mit navn fremover som "Drengerøven", som en slags pendant til Mads Christensen, aka "Blærerøven". Dette skulle gerne afføde flere bøger.

Jeg er med på du skriver til drengerøve, men jeg tror måske ikke nødvendigvis du skal slå dig på "Drengerøven". Lige umiddelbart er det jo ikke gennemsyret af drengerøv, med meditation og selvfordybelse, ej heller er jeg sikker på at det er smart at lægge sig så tæt op af Mads Christensen, den flødebølle. (Bevares, jeg har selv en udgave af "Den store Blærerøv" på bogreolen).

Et brand som "Drengerøven" vil jo ikke nødvendigvis afføde flere bøger i fremtiden, men nærmere låse dig fast med en betegnelse som drengerøv, hvilket nok egentlig begrænser hvad end retning man ellers måtte have lyst til at gå.

Jeg mener at et "fra forfatteren bag Livskunst for drengerøve" i den forstand måtte kunne afføde lige så mange efter salg, hvis din bog bliver en bestseller :)

Men det er bare min uforbeholdne mening. Held og Lykke med projektet.

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Amino-karma 12.422
Fra Horsens
Tilmeldt 23. maj 08
Indlæg ialt: 2.972

Jacob
Fra RamBeck ApS
Skrevet 15-06-2012 kl. 20:41

Jeg er ganske enig, mere kant :) !

Excel(VBA)/Import/Logistik/Produktionsoptimering/Sourcing - RamBeck strømliner flowet

Amino-karma 230
Fra Randers
Tilmeldt 15. jun 12

Lasse S Larsen
Skrevet 15-06-2012 kl. 20:59

Hej Robert,

Tak for din feedback. Tror jeg brugte et forkert ord med "pendant". Jeg vil bestemt ikke sammenlignes med Mads Christensen, men som han har fået skabt sig et navn som "blærerøven" var hensigten at skabe et navn som "drengerøven". Så vil bestemt ikke være provokerende eller ekstrem i mine holdninger som han er. 

Og din kommentar "urtete med veninderne" rammer så plet i forhold til fordomme. Fordi det er netop disse fordomme der er omkring fyre, der dyrker selvudvikling. Det passer også på nogen, men der er også fyre som mig, som er "helt almindelige" drengerøve, men har fundet værdi i den lidt mere dybe verden. Dog skaber disse fordomme berøringsart for fyre, som finder det interessant men i hvert fald ikke vil sættes i bås med "urtete-veninderne". Tror du ville have godt af at læse bogen Big Smile

mvh. 

Lasse

Amino-karma 230
Fra Randers
Tilmeldt 15. jun 12

Lasse S Larsen
Skrevet 15-06-2012 kl. 21:04

Hej Mikkel,

Tak for super feedback. Dog noget af mit svar til det med Mads Christensen, kan jeg henvise til mit svar til Robert - jeg vil bestemt ikke sammenlignes med Mads Christensen Wink

Men din pointe omkring begrænsningen i forhold til udgivelse af flere bøger, er hermed noteret, og skal klart drøftes med forlaget fordi vi har ikke anskuet det scenarie fra den vinkel.

mvh.

Lasse

Amino-karma 2.826
Fra Bangkok
Tilmeldt 9. maj 09
Indlæg ialt: 699
flag

Robert Kronberg
Fra PIRO Consulting Group
Skrevet 15-06-2012 kl. 21:59

Hej Lasse,

Nej, jeg taler ikke om fordomme.

Jeg er faktisk kristen og har læst til præst - det er så mere kaffe & kage med hattedamerne end te med veninderne.

Men du forener det "bløde" med det "hårde".

Jeg kan godt forestille mig, at Steve Jobs mediterede, selvom han solgte telefoner til drengerøve, men det var formentlig, fordi han var en "guru", omend mere teknologisk end hinduistisk.

Du er med andre ord mere over i kategorien af "den seje guru" end "drengerøven".

Hilsen, Robert

Consular Services i Bangkok: www.ConsularServices.Asia

Amino-karma 375
Fra Tygelsjö
Tilmeldt 5. maj 07
Indlæg ialt: 82

Neua
Fra Justworks ApS
Skrevet 15-06-2012 kl. 22:13

Her bliver jeg simpelthen nødt til at komme med et indlæg - for at forsvare den moderne drengerøv og opfattelsen i medierne.

At blande drengerøvs-udtrykket sammen med selv-realisering og meditation, er det samme som at sige, at en kop mælk har samme glædesskabende rus på et hårdt pumpet provinsdiskotek kl. 4.25 om morgenen, som en flaske sprut. Det er to vidt forskellige ting - og det er sjældent sprut og mælk smager godt sammen, omend det dog kan ske.

Og hvor håber jeg det sker i din bog, for ellers er den endnu et slag for feminismen, og deres forsøg på, at få sig en hård og blød mand, som er i kontakt med sig selv. En mand som ved præcis, hvornår hun skal tages hårdt, blidt, kun kæles for eller overvældes med smykker.

Det er sådan i Danmark i dag, at kvinder vil være alt. Smukke, flirtende, karrierekvinder med 3 børn og et perfekt hjem og en mand, der giver blomster dagligt, hvisker søde ord, tager dem når de mindst forventer det (bare ikke når de ikke gider)... Det er håbløst!

Hvis din bog afdækker emner som "sørg for at bruge tid med dine venner", "det er ok at bede hende om, at lukke røven", og "med 2 six packs og 10 shots kan du finde dit bedre jeg" - så tror jeg på, at du placerer dig i drengerøvsuniverset. - Ellers er du ude på et vildspor, hvor du prøver at finde dig selv, og tror at du har fundet den hellige gral ved at kalde dig selv drengerøv, men leve efter den moderne mands principper.

Hvad angår Mads Christensen så er det en historie for sig selv som jeg har blogget om her 

Tag ikke mit indlæg negativt, jeg håber bestemt du får succes med din bog. Jeg håber bare ikke den påvirker opfattelsen af den moderne drengerøv negativt.

Er du drengerøv så tjek http://connery.dk ud | Leder du efter seriøs webudvikling så tjek http://justworks.dk

Amino-karma 230
Fra Randers
Tilmeldt 15. jun 12

Lasse S Larsen
Skrevet 15-06-2012 kl. 22:25

Hej igen Robert,

Der kan man bare se. Det kunne man selvfølgelig også kalde sig selv - den seje guru. I hvert fald tak for input :-)

Amino-karma 810
Fra Viborg
Tilmeldt 15. maj 11
Indlæg ialt: 194

Mikkel
Fra TrendWood.dk
Skrevet 15-06-2012 kl. 22:37

Neua:
Hvad angår Mads Christensen så er det en historie for sig selv som jeg har blogget om her 

404 på dit link Wink ville egentlig gerne se det.

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Side 1 ud af 4 (39 indlæg) 1 2 3 4 Næste >

RSS-feed