Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ansætter jeg en på ren provision?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og skal ansætte en mand, som skal ansættes på ren provision. Altså udelukkende en procent af det han tjener ind. Min 'betingelse' for at ansætte ham (hjælper en kammerats kammerat), er at min risiko er minimal. Altså ingen indtjening, ingen løn. Så jeg ikke pludselig hænger på fx. løn under sygdom el.lign.

Men hvordan gør jeg i forhold til ansættelseskontrakten? Så der er orden i tingene i forhold til SKAT mv. 

Jeg har googlet en masse og søgt her på Amino, men kan ikke finde noget omkring ansættelse på ren provisions, og eksempel på en kontrakt.

Håber der er en eller flere der kan byde ind med erfaring på området.

Mvh Henrik

PS. Efter 20 timer havde et lignende indlæg 30 visninger (og ingen svar) med overskriften: "Ansætte på ren provision... hvordan?"

PPS. Overskriften i dette indlæg er fra Christina Klitgaards "101 hotte emnelinjer der får dem til at åbne" ifm. e-mail marketing. Hvis Christina læser dette, kan hun måske lige smide et link ind i en kommentar?! For den er værd at få fingrene i. :)

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det ikke være smartere hvis han opretter et enkeltmands firma og fakturarer dig for et aftalt beløb hver uge/14dag/måned som udgør hans % del af indtjæningen?

 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke rigtig meget til det eller til kontrakter men det er fejler jeg har lavet da jag var i din situation.

hvis din ansat blive syg så skal du betaler de første 30 dage efter første fraværsdag --- det er som regel selvom det står ikke på kontrakten...

Du har fuld ansvar på arbejds skad ....( hvis du har forsikring)

De 2 ting har jeg betalt selv for det

Succes er ikke destinationen, men kan være begyndelsen på rejser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Chief Wiggum:
PPS. Overskriften i dette indlæg er fra Christina Klitgaards "101 hotte emnelinjer der får dem til at åbne" ifm. e-mail marketing.

Jeg håber det er ok jeg har rettet overskriften. På et forum gælder det om at lave en præcis dækkende overskrift så dem med interesse for emnet ser tråden. Med en dårligt intetsigende overskrift risikerer du at folk der rent faktisk kender svaret ikke kommer forbi, da de ikke aner hvad tråden handler om. Derudover er det også godt med en dækkende overskrift så man ikke spilder andres tid, ved at få dem til at se på indlæg de ingen interesse har i.

God weekend :)

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste du kan gøre er at "afprøve" vedkommende som sælger, inden du binder dig til noget. hvorvidt vedkommende har CVR eller lign. er dig uvedkommende. Du skriver blot cpr. nr. ind i kontrakten. Endvidere skal du have afklaret om udgifter til tlf. og kørsel...hvem skal afholde dem...?

For at afprøve sælgeren på en agentkontrakt, skal i aftale en minimumsomsætning inden for X mdr.

Dernæst skal i aftale hvilket salgsområde det drejer sig om så du har plads til at udvide forretningen og senere tage flere sælgere ind.

Og selve vilkårende for konkurrencebeskyttelse og rigtig vigtige så sælgeren ikke kopier hele dit nieche-koncept. 

 

Jeg har en skabelon til agentkontrakt liggende (6-7 sider) på word-fil som jeg kan maile til dig i løbet af weekenden. Ved direkte mail er du velkommende til at stille yderligere spørgsmål, så du ikke er bundet af nogen form for fast-ansættelseskontrakt.

 

mvh.

Michael

Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:
Vil det ikke være smartere hvis han opretter et enkeltmands firma og fakturarer dig for et aftalt beløb hver uge/14dag/måned som udgør hans % del af indtjæningen?
Hej Michael

Tak for dit input. 

Jo, har overvejet, og det ku måske gøre nogle ting nemmere og mere enkle. Han er ikke fra Danmark, men dog EU borger. Har du nogen erfaring i den forbindelse?

Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Pausgaard:
Jeg har en skabelon til agentkontrakt liggende (6-7 sider) på word-fil som jeg kan maile til dig i løbet af weekenden. Ved direkte mail er du velkommende til at stille yderligere spørgsmål, så du ikke er bundet af nogen form for fast-ansættelseskontrakt.

Hej Michael

Tak for dit svar. Det lyder spændende. Den vil jeg meget gerne se. Kan den bruges i forbindelse med rengøring/vinduespudsning? 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Zalong Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)