Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sagsøgt for rettigheden til et .dk domænenavn

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej allesammen, så er der kun 1 dag tilbage før retsmødet i KBH går i luften - og jeg er nu mere spændt og en smule nervøs (nerver for afhøringer?) end jeg har været længe.

Jeg håber at mødet i morgen går som det skal - men alting er jo lige en tand mere "tungt" når det er et hold dommere og advokater man skal snakke med, end hvis det foregår via et klagenævn i Domæneklagenævnet - som jo godtnok også består af dommere og jurister, men her har man ikke fysisk fremmøde samtidigt.

Nå, jeg vil lige opfølge sagen her siden sidst.

MX.dk har udgivet en artikel: http://www.mx.dk/penge_erhverv/nyheder/story/19620996

- og sagsøger har udgivet nye bilag... hmmm!

I morges modtog jeg en mail fra Jacob, som udbad en tilbagemelding "ASAP" fordi der var dukket nye bilagsdokumenter op - 1 dag før retsmødet, fra sagsøgers advokat, som nu også er udskiftet ifht. tidligere stævning. Claus F. Sørensen var manden der stod som advokat for sagen i stævningen - han er nu udskiftet med Frederik Bruhn fra samme firma.

Nuvel, de der doks som sagsøger gerne vil medtage i sagen (eller rettere, opdatere tidligere bilag med) viser sig så, at komme kl 9 i morges til Jacobs mail - 1 dag før retsmødet - flere MÅNEDER efter sidste frist for indsendelse af dokumenter og bilag, hvilket jeg egentlig troede at et firma som beskæftiger sig med lov og retsmøder BURDE ha viden om.

Men nu prøvede de - og går den, så går den vel. Vi har dog ikke tænkt os at ligge os ned af den grund og har indgivet en protest på grund af disse bilag.

Der er sket lidt ovre på http://bale.dk/blog - både med links til artikler for v2.dk og mx.dk sammen med seneste opdatering af dagens mail og bilagsdokument (released under Dokumenter i højre side) og så er det jo sådan, at jeg naturligvis ikke kan poste i løbet af retsmødet, men, jeg vil under pausen tweete på @bale.dk så omverdenen kan følge lidt med i mødet.

En afgørelse kommer desværre nok (forventer jeg) senere på året, så vi har vist den til gode endnu, medmindre retten naturligvis finder andre årsager og grunde til at ligge en afgørelse samme dag. Den er dog ikke fastlagt i retsbogen endnu, så jeg forventer ikke en afgørelse før senere.

Gør mig en tjeneste, send mig god karma i morgen mellem 11 og 15.00 - så vil jeg gøre mit for, at TLD'et .dk bliver et sted hvor private også kan forsvare sin ret til efternavne på nettet, selvom der må sidde hungrende advokatfirmaer i nakken på dem og true med sagsanlæg!

/ BALE OUT..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gik det? Hvor er det en sindsyg grotesk sag!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig! Er spændt på at høre udfaldet, men at der overhovedet er en retssag undre mig meget! Det er dit navn og du har brugt det i 6 år! Virksomheden har eksisteret i 3 år, der er ikke belæg for en retssag.
Hvis hendes virksomhed derimod var præeksisterende og ældre end de 6 år, ja så er det noget andet men i det her tilfælde kan jeg kun ryste på hovedet... Spild af tid og penge at hun ikke bare får samlede sagsomkostninger samt forbud mod at anke en så simpel sag, jeg føler med dig.

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Syndes at kunne se at han lukker ned for bale.dk om 14 dage? og noget med et forlig iflg. twitter :(

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :

kennet larsen:
Syndes at kunne se at han lukker ned for bale.dk om 14 dage? og noget med et forlig iflg. twitter :(

Ja det ser ude til det :)

Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, som i måske har opdaget fra tweetet, så ender den her sag ud i et forlig og det betyder at bale.dk bliver overdraget til modparten om en 14 dages tid.

Det skyldes flere ting;
Sagen var egentlig ret klar og jeg havde en god fornemmelse om udfaldet af den her sag, en time inde i retsmødet.
Det der slog mig var; "Gider jeg blive ved med at køre det her cirkus igennem én gang til om et par år, hvis hun beslutter sig for at afprøve sagen på ny ved domæneklagenævnet og måske / måske ikke igen prøver at trække mig igennem en retssal pga. små 45 kroner?" For i praksis, så kan hun jo starte cirkuset op - igen igen - for at få prøvet sagen på ny.

Dommerne mente at det var mere en familiestrid end det egentligt handlede om et domænenavn (for sagsøgers side) og de anmodede omkring 13.10 os derfor om, at få snakket om tingene.
Derfor sad vi i en 20-30 minutter og snakkede om prisen for domænet.

Jeg har tænkt, jeg godt kunne have bedt om en skyhøj pris for domænet, for svie og smerte og fordi jeg har lagt en masse tid i at få mig branded på netop Bale.DK - men sagen er den, at det ikke så meget er domænets pris der er aktuelt her, det er måden man udbeder sig retten til et domæne på. Truer med bål og brand og smider mig i en retssag for småpenge.
Vælger man at overrumple folk, så svarer de som regel igen - min sag er ingen måde anderledes her.

Mit tilbud blev årsafgifter betalt fra 2005 til 2014 for domænet + sagsomkostningerne for advokat til Jacob. Dette ville sagsøger ikke gå med til, men hvem var det nu lige der slæbte mig i retten?
Derfor skulle der så snakkes omkring de her sagsomkostninger overfor dommerne. Det endte med, at dommerne vil tage en stilling til sagsomkostningerne og forliget fremgår af retsbogen når der er lagt en afgørelse.

Jeg ved derfor ikke hvor jeg ender med at stå ifht. sagens pris, Jeg må se om Retten tager min økonomi i betragtning eller om udgifterne bliver delt op.

Det er en "både og" følelse...
På den ene side ville jeg gerne have en afgørelse, men på den anden side har jeg nu en garanti for en afslutning.
Noget jeg ikke ville kunne garantere hvis der var afsagt dom, uanset om den faldt ud til min eller modparts side.

I min verden har den her sag været en kæmpe stress-pukkel der har forandret mit liv igennem halvandet år, på et tidspunkt er nok bare nok og jeg tror næppe, at den her sag går i glemmebogen for hvordan man ikke skal føre sig frem sig, når det tilsyneladende er en familiestrid om et domænenavn, i hvert fald fra modparts side, jeg gik egentlig bare ud fra, det var en kamp om et domænenavn. :P

Fra solbjerg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Skive AutoPit Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan godt følge dig i nogle af dine punkter.

Jeg er dog meget ked af at du "gav op" (sorry men sådan ser jeg det lidt).

kan godt forstå at det har slidt på dig og sikkert også din familie. Desværre ser jeg det bare lidt som at "nu fik barnet ret" og hvad er det næste hun finder på?.

Jeg håber faktisk lidt at den her sag skader hendes ry som advokat, også da sagen i noget tid vil dukke op ved google søgning.

Al held og lykke skal dog lyde her fra med det sidste af sagen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Somme tider må man lad det praktiske kommer foran den dybe retfærdighed, så jeg forstår dig faktisk. Jeg håber dommerne lægger sagsomkostninger på den der trods alt har rejst den, ud fra at de faktisk anbefalede forlig som jeg forstår dig og at det er advokat selskab mod privatperson - men lad os også bare lige få den med når det kendes.

Det vigtigste er nu, at nu har du en beslutning og den skal du trygt se dig selv i ansigtet med, og ikke ligge og tænke over, om det nu også var rigtigt alligevel. Case closed  sag slås ud af "kasseapparatet" og videre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kennet: Jeg forstår udemærket du er ked over afslutningen, og jeg har bestemt ikke noget imod du ser sådan på det. Nogle gange, så er det bare bedre at komme videre i systemet og lade tingene ligge hvor de nu ligger selvom jeg havde en god mavefornemmelse, men man bør ikke gå og spekulere over "hvad så næste gang?" hele tiden. Og dét ville det til dels blive i den her sag med det udfald. Så, desværre må bale.dk vige pladsen. Jeg kan kun håbe, at med de domænelovs-betænkninger som DIFO og DKHM har under udarbejdelse, at der fremover bliver tænkt mere privat og privat brug ind i .dk - for det er virkeligt reelt set her, problemet med bale.dk har lagt. At brugen af alle mulige andre funktioner end forsiden af Bale.DK også tæller med.

Cookie; Jeg takker ærbødigst for de varme ord omkring sagen. Jeg må erklære mig enige i dine udsagn om omkostninger ifbm. sagen og at man må bevæge sig videre, hvilket jeg allerede er godt i gang med.

Bloggen om Bale.DK flytter naturligvis med og min twitter forbliver naturligvis hvor den er. Bloggen vil kunne findes under mit nye navne-domæne: ulrichbale.dk om et par dage når det hele er oppe at køre igen. Her vil afgørelsen fra retten også blive fremlagt.

Jeg holder jer naturligvis opdaterede så snart en afgørelse foreligger fra Retten. Iflg. Jacob burde den komme indenfor et par dage (måske allerede i denne uge),

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hold da op noget rod.

Jeg håber at du i sidste endne vil få medhold. Undskyld mig hvis jeg går over stregen, men din kusine af da en fjols at gøre det mod dig.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)