Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sagsøgt for rettigheden til et .dk domænenavn

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Jeg forstår mig ikke rigtigt på alt det der jura halløj, det plejer min forsvarer at tage sig af Big Smile

Betyder ovenstående at hun tabte sagen, og at hun har anket den? Eller hvordan skal det forstås?

Hun ankede domæneklagenævnets afgørelse til Sø- & Handelsretten, som nu skal vurdere om det ellers meget kyndige klagenævn har ret i deres afgørelse på det foreliggende grundlag som hun mener er faktuelt forkert.

Det til trods, har hun ikke udmeldt andre dokumenter eller påstande end dem der fremgik i klagenævnets sag.
Så, nu er det rettens tur til at vurdere sagen.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrich Bale:

Hun ankede domæneklagenævnets afgørelse til Sø- & Handelsretten, som nu skal vurdere om det ellers meget kyndige klagenævn har ret i deres afgørelse på det foreliggende grundlag som hun mener er faktuelt forkert.

Det til trods, har hun ikke udmeldt andre dokumenter eller påstande end dem der fremgik i klagenævnets sag.
Så, nu er det rettens tur til at vurdere sagen.

Ok. Tak for forklaringen :o)

Det er jo fuldstændigt sindssygt at vi skal bruge rettens tid på den slags.

Er der så ankemuligheder for den der taber her, eller bliver det den endelige afgørelse?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Er der så ankemuligheder for den der taber her, eller bliver det den endelige afgørelse?

Så vidt jeg er orienteret - men dog uden at være 100% sikker - mener jeg at fri process giver adgang til at anke afgørelsen op i retssystemet, såfremt jeg måtte tabe sagen. Det er stadig noget jeg er ved at undersøge muligheden for, såfremt sagens udfald ender negativt for mig (og familiens navn).

Taber sagsøger, har hun 2 muligheder ifht. anke:
Enten anker hun op i retssystemet hvis hun får lov til det og sagen ikke ender hos SH-retten.
Ellers kan hun starte en ny klagesag hos Klagenævnet for Domænenavne - og så kører karrousselen igen.

Prisen for de her sager er så latterlige små (1000 kroner i udgift totalt for en domæneklage og en retssag - udgiften til advokat), at hun snildt ville kunne anlægge flere hundrede sager, teoretisk. Jeg forventer dog ikke det ender med SÅ mange ;-)

Sagen er soms agt, at det i sidste ende kan blive ved og ved til "jeg giver mig". Omvendt, så kan jeg så trække den fri process hele vejen op igennem systemet, hvis SHret vælger at omstøde Domæneklagenævnets afgørelse fra april 2012.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrich Bale:
Ellers kan hun starte en ny klagesag hos Klagenævnet for Domænenavne - og så kører karrousselen igen.

Er du sikker på det? Det virker underligt hvis retten skal tage stilling til den samme sag flere gange efter den endelige dom, og det troede jeg faktisk kun skete i meget få og usædvanlige tilfælde.

Men det lyder som om I får set en del til hinanden i årene der kommer. Held og lykke i hvert fald.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Er du sikker på det? Det virker underligt hvis retten skal tage stilling til den samme sag flere gange efter den endelige dom, og det troede jeg faktisk kun skete i meget få og usædvanlige tilfælde.

Nu ved jeg naturligvis ikke med retssystemet, men klagenævnet kan i hvert fald uden videre behandle et domænenavn op til flere runder af gangen, efter kortere eller længerevarende pauser. Det kan jo ske, at der dumper en ny klagesag ind hos dem, fra en 3.part der ønsker andel i navnet.

Jeg ved også at der er flere eksempler på domænenavne som har været behandlet 2 gange i klagenævnet, startet af samme klager, fordi vedkommende efter et par år ville forsøge sig med endnu en klage, da den gamle ikke gav medhold.

Om det bliver sådan i praksis for den her sag, ved jeg ikke - men teorestisk er muligheden foreliggende.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 05:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne udtrykke min store sympati og opbakning.

Din kusine er tydeligvis bimlende vanvittig, men det ændrer jo ikke på, at hun sætter dig i en rigtig kedelig situation.

Selvom Domæneklagenævnet og andre institutioner jævnligt træffer temmelig absurde afgørelser, så MÅ denne sag altså falde ud til din fordel.

Sagen kan meget vel vise sig at få helt uoverskuelige konsekvenser, hvis du mod forventning skulle tabe. Får du brug for hjælp af den ene eller den anden art, giver jeg med glæde en hånd med - og jeg er sikker på, at rigtig mange herinde har det på samme måde.

Der skal i øvrigt også lyde en kæmpe ros til Jacob Rue. Virkelig god stil - og så endda af en advokat! ;)

Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

3 mdr. er efterhånden gået, og for dem af jer, der endnu ikke har fået de seneste opdateringer fra bloggen på bale.dk, vil jeg lige fortælle, at vi nu er nået til at hovedforhandlingen er blevet fastsat - og blev det i april.

Vi har hovedforhandling den 29. maj 2013 kl. 11.00 - 15.00 på Amaliegade 35, 2. sal, 1256 KBH K.

Jacob fremsendte mig udkast til ekstraktet i sidste uge fra sagsøgers advokat og vi har godkendt det med de bilag der er inkluderet.

Jeg ved faktisk ikke om sagen afgøres samme dag, indenfor tidsrammen eller om domsafsigelsen finder sted senere på året (hvilket jeg dog antager, da det ikke lader til at være inkluderet i ekstraktets tidsplan). Men uanset, så nærmer vi os en afslutning af sagen.

Det var lige en kort opdatering på sagen so far.

Jeg har i øvrigt fået et lille interview af Christian Loiborg fra v2.dk / ing.dk som ligeledes forsøgte at få en udmelding fra sagsøger (min kusine Marianne), som endnu engang har valgt ikke at udtale sig til pressen eller offentligt om hendes motivation for retssagen eller bevæggrunde for og om sagen. Så den del af sagen kan jeg desværre ikke belyse yderligere.

Jeg er spændt på hvordan sagen falder ud, når det er SH-ret der skal behandle klagen, men som jeg tidligere har meldt ud, forholder jeg mig til, først i tid, først i ret, til at forsvare min families efternavn på nettet. Så må vi se, om Retten er enig. ;-)

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Held og lykke Ulrich! Selvom jeg dog ikke tror du får brug for det..

Får hun endegyldigt medhold, vil det åbne op for en ren Villy Søvndal'sk "massakre" på domænesystemet i Danmark. Det bliver jo ren Wild Wild West,

Uden at kende alle fakta, virker det som om, at hun har forsøgt at bulldoze dig til at overgive domænet ved at dræne dig for penge og kræfter.

Er det baggrunden for hendes handlinger, så håber jeg personligt, at det vil ramme hende som en boomerang. Den her sag vil sandsynligvis præge fremtidige søgninger i Googleadvokat Marianne Bale fx..

Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

du svarer fint og afbalanceret - held og lykke med den. Jeg tror din bedømmelse af hvad din kusine vil argumentere med er korrekt, og det er klart at du var langt først og hedder Bale - så vist er den spændende og godt du lader os følge med.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)