Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sagsøgt for rettigheden til et .dk domænenavn

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrich Bale:

Du har ikke forstået det forkert. Det er ganske rigtigt min kusine, i medfør af hendes advokatfirma, der har anlagt en sag i sø- og handelsretten.

Hold da kæft! Den skal da bare vinkles rigtigt, så er det da guf for EB? 

Om ikke andet, så håber jeg du beholder retten til domænet. 

Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg har mødt en del tilkendegivelser for støtte til den her sag i de 14 dage den efterhånden har været levende, siden jeg modtog et notat fra DKHM om, at sagen var kørt til domstolene.

Jeg havde dog ikke forventet, at Amino.dk's brugere ville komme en helt amindelig bruger til undsætning i en sag som denne - da jeg skrev mit indlæg herinde, forventede jeg som sådan ikke de svar jeg fik. Ydermere, tog jeg kontakt til Jacob Rue, og nu viser det sig så, at han gerne vil køre sagen for mig, såfremt der tildeles fri process - og jeg er ham meget taknemmelig for dette. Jeg skal bare lige afvente stævningsmanden - så starter vi sagen op.

Imellemtiden har jeg nu smidt et lille referat op på domænet, som vil blive opdateret med seneste nyt, herunder sagens forløb, efterhånden som det skrider frem.

Jeg har endvidere ringet til banken, for at aftale et møde med en rådgiver, der kan sætte en klausuleret konto i stand såfremt den fri process ikke går igennem - hvilket vi dog håber på den gør - og så bliver kontoen bare lukket igen.

Jeg er rigtig taknemmelig for alle råd i er kommet med, inputs og positive tanker.
Nu er der vist kun at afvente stævningen - håbe at fri process ikke tager et år og et mareridt og ellers ryger igennem som den skal, så vi kan få den her sag afgjort, once and for all.

Af hjertet tak, Aminoer!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ulrich Bale:
Ydermere, tog jeg kontakt til Jacob Rue, og nu viser det sig så, at han gerne vil køre sagen for mig, såfremt der tildeles fri process - og jeg er ham meget taknemmelig for dette. Jeg skal bare lige afvente stævningsmanden - så starter vi sagen op.

Jamen det bliver jo spændende at se udfaldet af en "Head to Head" mellem 2 Amino Freelancere :o)

Nu er det meget let at sidde her og spille klog uden at have nogen juridisk baggrund, men jeg synes nu det lyder som om hun har en tabersag. Og jeg må erkende at jeg slet ikke forstår hvorfor hun dog ønsker denne konfrontation. Dårlig omtale er selvfølgelig bedre end ingen omtale, men man bør vælge sine kampe med omhu. Og jeg forstår ærligt talt ikke hvorfor hun vælger denne kamp. Men hun har vel sine grunde.

Jeg håber for jer begge, men mest for dig, at hun kommer til fornuft og dropper denne sag, så I begge kan bruge jeres energi på noget mere konstruktivt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår slet ikke hvorfor domstolene skal bruge tid på den slags, når nu domæneklagenævnet er kommet frem til en afgørelse. Efter min bedste overbevisning endda den rigtige afgørelse.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, nu har I noget at snakke om til næste fætter-kusine-fest.

Det er dit efternavn - slut.

Sagen med Lars Løkke var noget anderledes, eftersom Løkke blot er hans mellemnavn.

Mit firma ejer kronberg.dk, selvom firmaet ikke hedder kronberg, men det kan ingen tage fra os, mig bekendt, da jeg hedder Kronberg.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Er som person forundret over et firma der er 3 år gammelt gider bruge energi på at køre sådan en sag. 

Der kommer hele tiden nye ".XX" osv hele tiden. Kun spørgsmål om tid før der kommer noget der hedder .jura whatever.

Umiddelbart vil jeg ikke vælge et advokat firma der slås med "familie" om et domæne navn. Synes det tyder på at de ikke har nok at lave og for mange ressoucer. 

Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Så er der så småt sat skred i sagen.

Det sidste halve år har været lidt af en karroussel omkring rettens første afgørelse, der dog endte med at blive til en genoptagelse, takket være Jacob.

Nu har vi så modtaget en hovedforhandlingsdato som ligger godt 3 mdr. ude i fremtiden, så når den dato nås har den her sag varet 1½ år. Ikke just sådan en deadline jeg havde forventet af den her ganske simple sag. Men jeg har da fået gjort mig nogle tanker om hvordan det danske retssystem arbejder ;-)

Nuvel, næste dato for en handling vil være 29. maj 2013 - kl. 11.00 - 15.00 i Retsbygningen, Amaliegade 35, 2. sal, 1256 KBH K.

Indtil kan jeg så gå og forberede mig mentalt på de sidste detaljer der lige skal snakkes med Jacob om.

Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi troet at et domænenavn som burde være SÅ nært beslægtet med både min og min families identitet skulle trækkes i sådan et langdrag af et familiemedlem fra selvsamme familie som jeg er fra.

Men, samtidigt vil jeg så også gerne sige tak til jer, der følger med på sidelinien, jer der har sendt støtte og support i mails og delt jeres erfaringer til denne sag.

Det er højt værdsat!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt du holder os opdaterede herinde :-)  Krydser rigtig meget fingre for, at vores retssystem forholder sig en smule til realiteterne.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrich Bale:
Det sidste halve år har været lidt af en karroussel omkring rettens første afgørelse, der dog endte med at blive til en genoptagelse, takket være Jacob.

Nu har vi så modtaget en hovedforhandlingsdato som ligger godt 3 mdr. ude i fremtiden, så når den dato nås har den her sag varet 1½ år. Ikke just sådan en deadline jeg havde forventet af den her ganske simple sag. Men jeg har da fået gjort mig nogle tanker om hvordan det danske retssystem arbejder ;-)

Jeg forstår mig ikke rigtigt på alt det der jura halløj, det plejer min forsvarer at tage sig af Big Smile

Betyder ovenstående at hun tabte sagen, og at hun har anket den? Eller hvordan skal det forstås?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der har været lidt stille fra mig herinde, men bloggen ovre på bale.dk er altid opdateret med seneste nyt. (Jeg ved godt det var reklame, meeen... ;))

Jeg har mødt rigtig mange støtter rundt om på nettet det sidste halve år, selvfølgelig har der også været et par kritikkere imellem som jo gerne så at navnet var erhverv - man fristes indimellem til at tro det var plantet for at hidse masserne op, men jeg er beæret over alt den positive respons min sag har fået, både her, men også på andre nyhedsmedier.


Jeg er ligeledes i løbende kontakt med et par journalister som får det seneste nye fra sagens behandling.
Det til trods lykkedes det mig aldrig at råbe hverken BT, EB eller Computerworld op af stolene, hvilket jeg ellers havde ventet var lidt den modsatte virkning her.

En lang historie kort, så klør vi på endnu - og havde det ikke været for Jacob, så tror jeg var blevet meget mere gal end hvad godt er.
Han har nogle meget gode indslag og et fornuftigt syn på sagens kerne og forstår at forklare en almindelig civil uden stor juridisk forstand, mange ting som jeg ellers måtte bruge timer på at undersøge. Så jeg er ham dybt taknemmelig fordi han tager den her sag op i systemet.

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)