Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sagsøgt for rettigheden til et .dk domænenavn

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 03:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis man følger lidt med i it-medierne rundt omkring og på domæneklagenævnet hjemmeside, vil man finde et par interessante domæneafgørelser de sidste par måneder.

Først gav Domæneklagenævnet mig medhold i, at domænet blev brugt i overensstemmelse med Domæneloven for .DK-tld'et.
Nu har klager så valgt, at tage skridtet op til domstolene - for at få sat en afgørelse i stand dér. Ergo, er jeg nu stævnet for en sag til 45 DKK pr. år! TÅBELIGT!

Uanset graden af idioti, man måtte mene det her er - bringer sagens tvist et par spørgsmål med sig:

1: Hvordan forholder retten sig til domæne-tvister omkring brugen af domænet? Forholder de sig passivt og egenrådigt ifht. tidligere afgørelser af sagens forløb i domæneklagenævnet og dømmer efter egen vurdering eller lægger de vægt i nuværende afgørelse?
2: Hvad kan en pris for en sådan retssag berammes til?
3:Jeg har endnu ikke fået forkyndt stævningen - men regner med det nok snart sker.
Hvor længe inden kan jeg starte med at overveje at søge Fri Process til sagens forløb - eller kan jeg først dét, i samme øjeblik forkyndelsen er sket?

Sagens kerne drejer sig om at jeg som privatperson har brugt domænet til email og private informationer i snart 6 år - og nu ønsker firmaet som har stævnet mig, at udnytte det til deres kommercielle interesse. Firmaet selv, blev grundlagt i 2009 - hvorfor jeg mere end 3 år forinden havde købt domænet til privat brug.

Firmaet mener dog ikke, at jeg jvf. domæneloven, overholder gældende regler for brug af domænet (nærmere specifikt domænelovens §12) - og de ønsker dermed domænet overdraget. Jeg har nægtet og holdt mig til at det er privat brugt, hvorfor jeg ikke har interesse i at overdrage - endsige sælge, HVIS de havde spurgt mig (det har de ikke).

Nuvel, sagen er indbragt for sø- handelsretten - og jeg vil gerne vide om jeg som nævnt kan søge fri process, hvor jeg evt. finder dette skema til ansøgning og hvor det skal indsendes til, for at blive behandlet. Jeg har søgt lidt rundt på domstol.dk men synes ikke at kunne finde det ønskede dokument. Hjælp vil være værdsat.

Endvidere, vil jeg gerne vide om nogen har erfaring med disse sager - evt. hvad udfaldet for behandlinger af domæne-tvister ved domstolene ender med, ifht. domæneklagenævnets afgørelse. Er det i tråd med disse, eller er afgørelsen omstødt?

Sidst men ikke mindst; Hvad kan jeg forvente at måtte betale, såfremt jeg ikke får tildelt fri process og skal afholde udgifter til advokat og sagens omkostninger? Jeg tænker, det er en småsagsafgørelse, værdien er under 50.000 kroner (45 kroner pr. år i 6-7 år) og jeg agter ikke at køre en egen advokat, medmindre der ryger fri process i sagen.

Ydermere, er jeg på en årlig indtægt på 110.000 kroner - brutto, hvorfor der ikke vil være VILDT meget overskud til at betale noget til nogen, ved et tab. Jeg har hørt om noget med processrente, morarente mv. - herunder vil jeg så gerne vide lidt om, hvordan jeg skal holde mig ifht. min betalingspligt jeg ikke kan opfylde pga. indtægtsgrundlaget - og den manglende retshjælpsforsikring i min husstand.

Mange spm. Håber i vil besvare dem.
ZeroCrash

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Hej Crash45

Det lyder som en ret idiotisk og underholdende sag og fri proces kan du ikke selv søge om - det skal en bestallingshavende advokat søge om på dine vegne.

Alene på grund af underholdningsværdien vil jeg meget gerne skimme sagen og give dig et råd om hvad jeg mener om sagen og hvem du kan få til at føre den omkostningsfrit for dig...

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej ZeroCrash

Jeg har godt læst om sagen og det virker som om, at klager ikke skyr nogen midler for at chikanere dig væk fra domænet. Din sag er ikke den første om privatpersoner, der bliver sat under belejring af en virkomhed. Flere sager, som nets.dk og n-tech.dk,  har fået meget at IT miljøet til at rase.

Derfor kan det måske være en idé at starte en indsamlig, for at kunne finansiere retsagen. Jeg tror at mange gerne vil støtte dig økonomisk - der i blandt mig selv.

Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob, jeg har sendt dig en mail med sagens forløb og dokumenter tilknyttet.

- Hvis nogen anden måtte have interesse heri, kan disse mailes efter ønske.

Simon, du siger noget, det var måske ikke en helt dårlig idé.
Personligt er jeg dog så træt af sagen, at jeg nærmest ikke orker at bøvle med det, men sagsomkostningerne kunne jo _måske_ ende i et større beløb, så et hvert lille tilskud kunne nok hjælpe. Hvordan er reglerne omkring indsamlinger ifht. skat mv.? Kan jeg gå ned i banken og snakke med dem om en klausuleret konto til indbetalinger - og få dem til at dele et evt. restbeløb ud på de betalere der har sendt penge til kontoen?

I såfald tror jeg da lige jeg sætter noget i stand i løbet af mandag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Få din historie i medierne.....

Kan du ikke linke til afgørelsen - det burde ikke være en overtrædelse af amino's regler!

/Henrik

Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik, faktisk har både Version2 og ComOn skrevet om sagen. Jeg har pinget lidt rundt på diverse nyhedsmedier, men det var desværre ikke alle, der åbenbart havde lige stor interesse i sagen.

Jyllands Posten kontaktede mig endvidere også med henblik på en artikel generelt, om rettigheden til et .dk, men jeg har ikke fået et link til deres artikel endnu, så jeg ved ikke om den er kørt eller ej.

Sagen udspringer fra domæneklagenævnets afgørelse, her:
http://www.domaeneklager.dk/uploads/tx_tcfilesorter/2011-0206_bale.pdf

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå dig at snakke med Kristian Holte. Kristian er sindsyg skarp i det her, og kan helt sikker hjælpe dig videre. 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber jeg forstår det forkert, men er det din kusine der er igang med at ligge sag an? På grund af et domæne?

Fra Horsens
Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ikke forstået det forkert. Det er ganske rigtigt min kusine, i medfør af hendes advokatfirma, der har anlagt en sag i sø- og handelsretten.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 36
Fra  brugtfotoudstyr.dk Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrich Bale:

Du har ikke forstået det forkert. Det er ganske rigtigt min kusine, i medfør af hendes advokatfirma, der har anlagt en sag i sø- og handelsretten.

Vildt. Håber du får lov til at beholde dit domæne.

http://brugtfotoudstyr.dk Danmarks handelsside for køb og salg af brugt fotoudstyr - og det er gratis

Side 1 ud af 5 (42 indlæg)