Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura - pdf eller papir?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lige pt. problemer med en kunde der nægter at betale, fordi hun ikke har modtaget et print af faktura med posten. Hun fastholder kategorisk, at hun ikke har en printer og derfor ikke kan aflevere faktura til betaling når den kommer elektronisk. Forrige fredag sendte jeg så faktura som print, med gammeldags post. Og den nægter hun, at have modtaget. Nu har jeg så idag sendt faktura igen, som pakke med omdeling - så jeg kan tracke den!!!!! Men har hun ret til at kræve en papirfaktura, før hun betaler?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Sisley:
Men har hun ret til at kræve en papirfaktura, før hun betaler?

Det er jeg faktisk ret sikker på at hun har.

Bare fordi det der nymoderne elektronik bliver opfundet.

- Gælder de gamle regler vel stadig, og hvis man absolut vil have den med posten, så må de jo bare få det. (Det vigtigste er jo bare at du får dine penge)

Jeg kan godt forstå at det da er rigtigt besværligt i forhold til bare at smide en PDF afsted i en mail.

- Men tænk på gamle tante Olga der først lige har fået el-pærer i hendes hekse-hus midt i skoven.

Jeg havde bare skrevet noget porto på fakuraen for den pakke med omdeling. :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror IKKE det er et krav at få en faktura som papir.

Enhver form for levering er lovlig efter min opfattelse - dog hvis hun ikke kan LÆSE sin PDF på skærmen - så har hun vist nok krav på en anden leveringsmåde.

Det offentlige derimod... EAN fakturaer.. www.fakturaservice.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:
Enhver form for levering er lovlig efter min opfattelse - dog hvis hun ikke kan LÆSE sin PDF på skærmen - så har hun vist nok krav på en anden leveringsmåde.

Ja sådan kan man også se på det.

- Men hvad med i en butik, hvor de så siger at de kun vil maile din kvittering til dig?

(Og du har ikke nogen mail, eller computer for den sags skyld).

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Sisley:

Men har hun ret til at kræve en papirfaktura, før hun betaler?

Ja, det kan hun faktisk.

Læs evt. her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=96197#171717

Citat:
Elektronisk fakturering for indenlandske leverancer Efter bekendtgørelsens § 45, stk. 1, er der to betingelser, der skal være opfyldt ved elektronisk fakturering for indenlandske leverancer af varer og ydelser:

  1. køberen skal være indforstået med at modtage en elektronisk faktura, og
  2. den elektroniske faktura skal indeholde kravene til en fuld faktura efter bekendtgørelsens § 40, stk. 1, § 40a og § 41.
Dog kan du tillade dig at opkræve et fakturagebyr ved fremsendelse af papirfaktura, såfremt kunden ikke ønsker at modtage en faktura på e-mail.
 
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Men i dette tilfælde foregår al kommunikation på mail, også hendes bestillinger :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Martin

Præcist og klart svar, og nu ved jeg det med et fakturagebyr (i denne omgang kostede det mig 90,- at sende hende 2 faktura'er som print), så lærte jeg det :)

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Send en faktura med gebyr for papir faktura. Det skulle være lovligt, da f.eks. TDC gør det.

2 webshops med Printerpatroner - Strømper - Disneyland Paris tilbud - Ja, en fin blanding :-)

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, der kom jeg for sent! Skrev fra min iPhone :-)

2 webshops med Printerpatroner - Strømper - Disneyland Paris tilbud - Ja, en fin blanding :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Fra  Sundberg Grafik Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Haha, ja, det er ellers fristende at sende en faktura med faktura-gebyr, men så skal jeg jo bruge 82,- på en pakkeforsendelse for at sikre at hun også modtager den :)) Nej, det her er bare en af de kunder der skal cuttes - der er altid et eller andet problem. Og når frustrationerne er større end indtjeningen, så må man videre :)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)