Jeg har lige pt. problemer med en kunde der nægter at betale, fordi hun ikke har modtaget et print af faktura med posten. Hun fastholder kategorisk, at hun ikke har en printer og derfor ikke kan aflevere faktura til betaling når den kommer elektronisk. Forrige fredag sendte jeg så faktura som print, med gammeldags post. Og den nægter hun, at have modtaget. Nu har jeg så idag sendt faktura igen, som pakke med omdeling - så jeg kan tracke den!!!!! Men har hun ret til at kræve en papirfaktura, før hun betaler?
Men har hun ret til at kræve en papirfaktura, før hun betaler?
Det er jeg faktisk ret sikker på at hun har.
Bare fordi det der nymoderne elektronik bliver opfundet.
- Gælder de gamle regler vel stadig, og hvis man absolut vil have den med posten, så må de jo bare få det. (Det vigtigste er jo bare at du får dine penge)
Jeg kan godt forstå at det da er rigtigt besværligt i forhold til bare at smide en PDF afsted i en mail.
- Men tænk på gamle tante Olga der først lige har fået el-pærer i hendes hekse-hus midt i skoven.
Jeg havde bare skrevet noget porto på fakuraen for den pakke med omdeling. :-)
Jeg tror IKKE det er et krav at få en faktura som papir.
Enhver form for levering er lovlig efter min opfattelse - dog hvis hun ikke kan LÆSE sin PDF på skærmen - så har hun vist nok krav på en anden leveringsmåde.
Enhver form for levering er lovlig efter min opfattelse - dog hvis hun ikke kan LÆSE sin PDF på skærmen - så har hun vist nok krav på en anden leveringsmåde.
Ja sådan kan man også se på det.
- Men hvad med i en butik, hvor de så siger at de kun vil maile din kvittering til dig?
(Og du har ikke nogen mail, eller computer for den sags skyld).
Citat: Elektronisk fakturering for indenlandske leverancer Efter bekendtgørelsens § 45, stk. 1, er der to betingelser, der skal være opfyldt ved elektronisk fakturering for indenlandske leverancer af varer og ydelser:
Præcist og klart svar, og nu ved jeg det med et fakturagebyr (i denne omgang kostede det mig 90,- at sende hende 2 faktura'er som print), så lærte jeg det :)
Haha, ja, det er ellers fristende at sende en faktura med faktura-gebyr, men så skal jeg jo bruge 82,- på en pakkeforsendelse for at sikre at hun også modtager den :)) Nej, det her er bare en af de kunder der skal cuttes - der er altid et eller andet problem. Og når frustrationerne er større end indtjeningen, så må man videre :)