Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner/affiliate-program - hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

Jeg står i den situation, at jeg snart (indenfor 3 måneder) skal til at opstarte en særdeles webshop. Jeg ønsker maksimalt fokus på salg fra dag 1. 

Varesortimentet i shoppen vil være omskifteligt. Nogle varer vil naturligvis sælge langsomt, andre hurtigt - men een ting er sikkert, der kommer kun ét parti af hver vare (så varen fås ikke igen når den først er udsolgt).

Varepriserne kommer til at spænde vidt, men det er tæt på utænkeligt at gennemsnitsordren kommer under DKK 500,- pr ordre. (ift udsalgspriserne er det nærmest det mindste en ordre kan blive faktisk.)

De overordnede varekategorier vil forblive fuldstændig de samme. Nu til sagen.

Hvordan strikker jeg bedst muligt et affiliateprogram sammen, som folk vil tage til sig? Jeg kan afsløre, at det endnu ikke er en 'typisk' ting, at de varer jeg skal forhandle, forhandles over nettet. Hvordan gør jeg det attraktivt for affiliaters at tage bolden op alligevel og forsøge sig?

Jeg tænker selv, at hvis jeg har en gennemsnitsordre på lad os sige DKK 750,- så får affiliateren 20% (150,- i det tilfælde) pr. salg. Men da der også vil være varer der måske har en udsalgspris på 3500,- kan det således også nemt blive 700,- for et salg. 

Men holder det i længden? Tiltrækker den slags beløb affiliaters? Og hvad gør jeg, hvis jeg 'kun' har to varer? Lad os sige overkategorien er fælge (til biler), men at jeg kun får 2 sæt af en specifik fælg hjem. Hvordan får jeg affiliaters til at markedsføre det? Chancen for, at varen er væk før de får markedsført den er vel ret stor? - de skal så måske satse mere på at 'markedsføre' fælge i stedet?

Alle øvrige tips og tricks i måtte have til, hvordan jeg bedst muligt kan skrue et affiliateprogram sammen er velkomne.

Jeg ønsker - inderligt - at opnå en position hvor jeg har 'et af de bedste' programmer for (gode) affiliaters. Og jeg kan gå meget på kompromis med mange ting, for at nå dertil. Men hvad skal der til?

Jeg håber på en stærk hjælp (jeg ved jo mange af jer er affiliaters - så hvad ønsker I jer? :-D).

På forhånd tusind tak!

mvh

Thomas Astrup

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 61
Fra  Nuavo Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt nok et langt indlæg :)

Personligt som affiliate var det ikke et marked jeg ville prøve på at markedsføre på, selvom en mulig indtjening på 750kr for et salg er meget godt, så vil jeg skyde på min egen chance for at finde køberen er dyrere.

For dit vedkommende ville jeg gå direkte efter hvor den slags købere befinder sig og reklamere der, selvom du måske ikke lige får solgt så meget så har du målrettet din annonce så det ikke er alle mulige ligegyldige mennesker som ser din annonce.

Håber du kunne bruge lidt af det. Held og lykke med det :)

Har du en artikel, så har vi stedet du kan få den op - se mere på Anyblog.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skulle jeg lige indskyde, at jeg ikke skal sælge tilbehør til biler! :-)

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 28. May 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det vigtigste er naturligvis at det er et produkt der kan betale sig for affiliates at bruge tid på at promovere. Hvorvidt det er tilfældet ud fra din beskrivelse er vanskeligt at bedømme.

Noget jeg generelt kigger på er:

  • Er der en lang cookietid?. Minimum 30 dage og gerne 60 dage
  • Er der gode bannere til at markedsføre produktet
  • Er det tilladt at lave markedsføring via Facebook / Adwords / Email
  • Er der et produkt feed / xml feed med produktdata (hvis du har mange produkter) 
  • Hvor god er du til at informere affiliates om evt. nye tiltag i dit affiliate program (det er tidskrævende selv at skulle holde sig opdateret)
  • Hvor professionel er din hjemmeside? Det nytter jo ikke at sende trafik til en hjemmeside der ikke konverterer...

Håber det kan bruges til inspoiration

Spar penge i outlets og lagersalg i Danmark

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jørgen.

Som sagt, så er jeg parat til at gå langt for de affiliaters der vælger at bruge tid på 'mig' hvis det kommer dertil.

Cookietid på 45 dage, al markedsføring tilladt. Produktfeed kan vel også laves.

Jeg tænkte selv, at jeg ville sende mine affiliaters mails med salgsmaterialer, inspiration og skæve ideer jeg måske får fra uge til uge (hvis man kan det?) 

Hjemmesiden skulle helst være 'af nyeste' dato :) både optimeret til mobilsalg og online salg - und so weiter.

Bannerne skal jeg have en grafiker til at kigge på. Hvordan definerer du 'gode bannere'? Logo/brandnavn? Produktbilleder? Slogan? :-)

Jeg håber på mange flere input. Er der i øvrigt nogle anbefalinger til netværk man burde annoncere igennem? Eller skal jeg 'indhente' tilbud? (det er måske stof til en anden tråd..)

Men tusind tak for respons Jørgen. Gav da helt sikkert stof til eftertanke :)

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra København
Tilmeldt 28. May 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Det er en rigtig god start at du tager dit affiliate program seriøst.Yes

Jeg definerer et godt banner, som et banner der får brugerne til at klikke og købe på dit site. Det er derfor en rigtig god ide at få en grafiker til at kigge på bannerne, og det må gerne være en grafiker der har erfaring med bannere.  Skal det være rigtig prof, så er det en god ide at teste bannerne på en mindre online kampagne, så du ved at bannerne er optimerede og fungerer. Små justeringer i bannerne kan give stor forskel i konverteringsraten.

Alt indhold i bannerne der understøtter konverteringen er positivt (logo/produkter...), men test gerne, så dine affiliates ikke skal teste for dig. 

Affiliates (i hvert tilfælde mig) er ikke så interessaret i hvor "pæne" bannerne er - vi bliver betalt for salget og ikke bannereksponeringerne

Valg af netværk afhænger af hvilket type produkt du kører. Nogle er stærke på mode, andre på rejser etc. etc.

Før du tager en snak med dem kan du evt. selv signe dig op som affiliate (kræver ikke nødvendigvis en hjemmeside, eller en færdig hjemmeside), og derefter kan du se hvilke kampagner der performer bedst i de forskellige netværk. Så har du en god indikation af hvem du skal ligge energien på.

Spar penge i outlets og lagersalg i Danmark

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode affiliate marketers kræver generelt udbetaling net 15 dage og hvis der er snakke om CPS/CPA, så er klikket på banner konverteret til salg og du vil sagtens kunne udbetale pr. 15. dag. Og som det bliver nævnt, så skal du sørge for at have godt materiale i form af tekst, display ads og så skal du have defineret 100% hvilken markedsføringsmetoder du accepterer.

Mht. at arbejde sammen med et eksisterende netværk, så er det nok det nemmeste at starte med og hvis du har tid/lyst så kan du jo prøve os af - NAMoffers - vi skal nok hjælpe dig i starten. Men, da vi ikke er ret store i Danmark (endnu), så skal du nok ikke have skyhøje forventninger, med mindre du kører US, CAN, UK og international kampagne. Du er velkommen til at skrive en PM og så tager vi den derfra :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)