Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb i Tyskland

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har fundet en vare som bliver pruduceret i Tyskland som jeg gerne vil købe og videresælge her hjemme i Danmark.

Jeg har beslutte mig for at selv afhente varene hos producenten.

Skal jeg betale en eller anden slags told for at importere produkterene til landet ?

Og hvordan fungere det med tysk moms kan jeg trække det i regnskabet ?

Mvh

Kas24
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Bed en dansk speditør om at forestå transport og fortoldning :-) Så får du en samlet regning på transporten.

Bed om en all-in pris, når du har fundet ud af, hvor meget godset vejer og fylder.

evt. smid en pm, så forhører jeg mig gerne

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Selve produktet er ikke særligt stort ( fylder det samme som en Legoklods) hvilket gør jeg har plads til et par tusinde i bilen, så jeg får ikke brug for transport hjælp.

Mvh

Kas24
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Becker | jacobbecker.dk:
Bed en dansk speditør om at forestå transport og fortoldning :-)

Nu skal vare fra Tyskland jo ikke fortoldes!.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kas24:
Selve produktet er ikke særligt stort ( fylder det samme som en Legoklods) hvilket gør jeg har plads til et par tusinde i bilen, så jeg får ikke brug for transport hjælp.

 

For at du kan købe varen lovligt uden den tyske moms, skal sælger kunne dokumentere at varen er udført fra Tyskland, hvilket de ikke kan såfremt du selv afhenter varen. Så det er nok ikke alle firmaer der vil acceptere at du selv afhenter varen.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn

Er der ikke ny praksis på vej i Tyskland, der netop skærper kravene til den tyske virksomhed (hæftelse), hvis ikke eksporten kan dokumenteres?

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
For at du kan købe varen lovligt uden den tyske moms, skal sælger kunne dokumentere at varen er udført fra Tyskland, hvilket de ikke kan såfremt du selv afhenter varen

Jeg har ofte gjort det, at jeg er kørt forbi SKAT og har fremvist varerne og derefter fået et stempel på eksportparpirne, som så sendes retur til sælger

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Jeg har ofte gjort det, at jeg er kørt forbi SKAT og har fremvist varerne og derefter fået et stempel på eksportparpirne, som så sendes retur til sælger

Det er jo den helt korrekte måde at løse problemet på.

Problemet opstår jo hvis køber ikke følger din procedure, så er det jo sælger der hæfter for momsen (det er de jo nok ikke interesseret ).

 

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)