Køb et Amino Sponsorlink
Bed en dansk speditør om at forestå transport og fortoldning :-) Så får du en samlet regning på transporten.Bed om en all-in pris, når du har fundet ud af, hvor meget godset vejer og fylder.evt. smid en pm, så forhører jeg mig gerne
Jacob Becker | jacobbecker.dk:Bed en dansk speditør om at forestå transport og fortoldning :-)
Nu skal vare fra Tyskland jo ikke fortoldes!.
Kas24:Selve produktet er ikke særligt stort ( fylder det samme som en Legoklods) hvilket gør jeg har plads til et par tusinde i bilen, så jeg får ikke brug for transport hjælp.
For at du kan købe varen lovligt uden den tyske moms, skal sælger kunne dokumentere at varen er udført fra Tyskland, hvilket de ikke kan såfremt du selv afhenter varen. Så det er nok ikke alle firmaer der vil acceptere at du selv afhenter varen.
Mvh
Ravn
Er der ikke ny praksis på vej i Tyskland, der netop skærper kravene til den tyske virksomhed (hæftelse), hvis ikke eksporten kan dokumenteres?/Henrik
Ravn:For at du kan købe varen lovligt uden den tyske moms, skal sælger kunne dokumentere at varen er udført fra Tyskland, hvilket de ikke kan såfremt du selv afhenter varen
Jeg har ofte gjort det, at jeg er kørt forbi SKAT og har fremvist varerne og derefter fået et stempel på eksportparpirne, som så sendes retur til sælger
Henrik Koudahl: Jeg har ofte gjort det, at jeg er kørt forbi SKAT og har fremvist varerne og derefter fået et stempel på eksportparpirne, som så sendes retur til sælger
Det er jo den helt korrekte måde at løse problemet på.
Problemet opstår jo hvis køber ikke følger din procedure, så er det jo sælger der hæfter for momsen (det er de jo nok ikke interesseret ).