Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Paypal vs. Dankort - Webshop

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har længe ønsket at oprette mig en webshop, og har før haft en under konstruktion. Da jeg ikke kender omfanget af mit projekt og den potentielle indtjening, ønsker jeg at holde udgifter så lave som muligt.

Dankort, Visa og Mastercard samt e-pay koster, efter min mening, en bondegård. Jeg har derfor tænkt på at benytte mig af Paypal som eneste betaling (som start)

Men er danskerne bekendte nok med Paypal til at de tør købe igennem en webshop, der benytter det? Eller vil jeg miste en stor del kunder på det?

Hvad tror du?

Fra Esbjerg Ø
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!

Altså hvad jeg tror så er det da fint nok at starte op med Paypal. Dansker ved at det er sikkert. :)

De bedste hilsner

Mohammed

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil lave en seriøs webshop, så skal du have Dankort, VISA og de andre gængse kort gennem en betalingsgateway, f.eks. Quickpay.dk.

Og nej, alle danskere kender ikke Paypal...

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt vil jeg mene at problemet ligger i at folk ikke kan betale med DANKORT :)  Jovist VISA/DANKORT, men ikke DANKORT.

Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Samuel Blander Glaes:

Personligt vil jeg mene at problemet ligger i at folk ikke kan betale med DANKORT :)  Jovist VISA/DANKORT, men ikke DANKORT.

De "rene" dankort er ikke mit problem, da det er en relativ lille del af markedet. Desuden tror jeg, at de fleste har et visa/mastercard ved siden af dankortet.

Men er folk trygge nok ved Paypal?

Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim Løvgaard:

Hvis du vil lave en seriøs webshop, så skal du have Dankort, VISA og de andre gængse kort gennem en betalingsgateway, f.eks. Quickpay.dk.

Og nej, alle danskere kender ikke Paypal...

Jeg er klar over, at en seriøs webshop har dankort, visa og mastercard. Men jeg ville gerne se det hele lidt an, inden jeg investere for mange penge i det. 

Tror du danskerne er trygge nok ved Paypal? Nu hvor der skal betales via. en tredjepart - altså på deres side.

Fra Odense C
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Devilfish Media Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syens du roligt kan starte med paypal. Jeg har selv brugt det siden min første webshop.

Oplevede da problemer med det i de første stykker jeg havde på grund af folk ikke kendte det og der skulle overføres en del (solgte pcer) - det var folk ikke trygge ved. Men mindre beløber har jeg endnu ikke oplevet at folk fravælger shoppen på grund af paypal. 

Bruger paypal på min nuværende webshop og det er under 0,5% frafald når de er kommet til paypals side. Så danskere er ved at være trygge ved paypal og der bliver flere og flere hver dag, da mange større sider også benytter det.

At bruge paypal er ikke et tegn på at shoppen er useriøs. Det er bare noget vås at sige, for der er lige så mange useriøse som har dankort og endda flere som har e-mærket som er useriøse. De sidste par år har jo vist flere svindel shops med både dankort og emærke. Det er ikke seriøst.

Jeg vil dog sige, at jeg meget gerne ville have integreret betaling på min egen side og regner da også med at få det. Men det har intet med paypal at gøre, jeg vil bare gerne have folk bliver på min side. Men vælger ikke NETS når jeg skal vælge, det bliver euroline og så en gateway fra epay. 

Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kim Vinberg

Tusinde tak for svaret Kim! Det hjalp mig meget. 

Mht. at du gerne vil bruge Euroline, så er det vidst således, at man skal have en rimelig høj min. omsætning Skype-Wink

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Mikael Rasmussen:

Hej Mikkel

Du kan roligt starte op kun med Paypal. Undersøgelser viser at størstedelen af alle kunde føler sig trygge ved Paypal logoet. Læs evt. denne undersøgelse. Hvis det så senere viser sig, at din butik får mange kunder kan du altid opgradere den til at acceptere dankort.

Ref. http://www.actualinsights.com/2011/trust-logo-recognition-precedes-presence/ 

Mvh Mikael

Mikael, come on. Først og fremmest: Din undersøgelse siger: "As far as recognition goes, many brands seem to do well. McAfee (79%) leads the way with Verisign (76%) coming in a close second and Paypal (72%) third.". Der er altså 72% af de testede brugere her, der kender PayPal. Vi skærer altså allerede 28% væk. Dernæst, så er brugerne i undersøgelsen højst sandsynligt amerikanere...

For slet ikke at snakke om Paypals til tider langsomme og uoverskuelige interface, så tager de jo heller ikke imod danske kort.

Et forsigtigt bud ville være, at med en gennemsnitlig målgruppe, så ville man tabe 50-75% af de kunder, som egentlig havde tænkt sig at købe i ens butik.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)