Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlige betalere, trist, dyrt at slå dem op, Register? Hvad mener i?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tom Frank Christensen:
Det skal ihvertfald tydeligt angives at det kun er baseret på EN anmelder, og at der kan såes tvivl om dets troværdighed

Ja, det var klart en mulighed. og det kunne være en god løsning.

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil blive ufattelig dyrt og meget svært at få godkendelsen til dette. - Hvis man skal indberette folk til et register, skal registeret været godkendt til det. Det giver ekstreme store bøder hvis man ikke har disse godkendelser. Derfor er det ikke noget man lige gør.

Heller ikke hvis det er gratis. 

Jeg tror alle ville nyde godt af sådan et register, men i Danmark må man ikke uden videre bare registere dårlige betalere, uden nogen form for dokumentation for det. - derfor koster det også en del af få disse oplysninger udleveret af de kendte register som RKI samt Debitorregisteret. 

god ide - men desværre meget svært i virkeligheden.

Fra Aars
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det lyder som en rigtig fin idé. Hmm

Men mon ikke markedet allerede er godt dækket ind med Experian? -dem, der tidligere hed Ribers Kreditinformation?

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror virkelig det bliver svært. Det kræver vel næsten en form for dokumentation så man ikke kan anmelde konkurrenter...

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Gericke:
Det vil blive ufattelig dyrt og meget svært at få godkendelsen til dette. - Hvis man skal indberette folk til et register, skal registeret været godkendt til det. Det giver ekstreme store bøder hvis man ikke har disse godkendelser. Derfor er det ikke noget man lige gør.

Det lyder trist, er det noget du har på skrift? ikke for at så tvivl om din oprigtighed, men du ved :)

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Jensen:
Det lyder trist, er det noget du har på skrift? ikke for at så tvivl om din oprigtighed, men du ved :)

Hmm. jeg kan også søge mig til på nettet at det ikke er tilladt at oprette nogen før det er prøvet ved en domstol, osvosv... øvøv, og dumt af mig ikke at undersøge sådan noget inden, men troede fandme ikke der var lov for det OGSÅ i vores land... baah. Tråd Lukkes.

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har arbejdet med inkasso i mange år og gør det stadig. du kan også bruge KOBs register, men det er slet ikke lige så godt som debitorregisteret eller RKI 

personligt kan jeg bedst lide deb. registeret, da de er gode at snakke med og det er et lettere system at benytte. 

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Gericke:

jeg har arbejdet med inkasso i mange år og gør det stadig. du kan også bruge KOBs register, men det er slet ikke lige så godt som debitorregisteret eller RKI 

personligt kan jeg bedst lide deb. registeret, da de er gode at snakke med og det er et lettere system at benytte. 

Ja det er også okay. men problemet ligger bare i at når man er et meget lille firma med meget lille omsætning (hvor en dårlig betaler betyder en del) er det mange penge det koster at slå folk op i sådan et register. Men det er der jo så en grund til.

- Nu jeg har dig, så har jeg et par spørgsmål.

når man nu sælger erhverv - erhverv. hvad regler gælder så med rykker, jeg tænker, beløb, hvornår må den første rykker sendes ud, den anden, og den tredie?

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som man kan sige det hurtigt, I erhvervsforhold er enhver forsinkelse væsentlig. dvs. at hvis din køber ikke betaler til tiden, vil det være væsentligt. 

Du kan sende en rykker efter fakturaens forfald, men vent altid lige et par dage, da det er set før at banken er lidt længe om det :) Nor vi snakker om private kan du maks sende en rykker hver 10. dag, men 100 kr på i rykker og ikke 100 + 25 i moms

Med erhverv er der som sådan ikke noget krav om hvad en rykkergebyr er. men normalt ses det at det er 100 kr. 

Jeg vil jo altid foreslå at lave et baggrundstjek på nye som gamle kunder - hvis man google dem, kan man se engang i mellem at andre har skrevet om dem - selvfølgelig ksal man være kildekritisk :) 

jeg ved godt det koster en del at være bruger at disse registere, men engang imellem kan det være en rigtig god ide - selvfølgelig ikke hvis vi snakker om et salg af 500 kr. 

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Gericke:

Som man kan sige det hurtigt, I erhvervsforhold er enhver forsinkelse væsentlig. dvs. at hvis din køber ikke betaler til tiden, vil det være væsentligt. 

Du kan sende en rykker efter fakturaens forfald, men vent altid lige et par dage, da det er set før at banken er lidt længe om det :) Nor vi snakker om private kan du maks sende en rykker hver 10. dag, men 100 kr på i rykker og ikke 100 + 25 i moms. 

Med erhverv er der som sådan ikke noget krav om hvad en rykkergebyr er. men normalt ses det at det er 100 kr. 

Jeg vil jo altid foreslå at lave et baggrundstjek på nye som gamle kunder - hvis man google dem, kan man se engang i mellem at andre har skrevet om dem - selvfølgelig ksal man være kildekritisk :) 

jeg ved godt det koster en del at være bruger at disse registere, men engang imellem kan det være en rigtig god ide - selvfølgelig ikke hvis vi snakker om et salg af 500 kr. 

Okay super.

jeg har været lidt hård med en kunde her anden gang jeg skulle til at rykke dem for en faktura, de er et firma.

de har fået sendt en rykker (6 dage efter forfald) og fik 5 dage. 2 dage over den forfald, endnu en rykker med 5 dage. og så afventer jeg nu.

Ja, og det er vores problem, vores salg er tit salg omkring 500kr.

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)