Hej Forum, Jeg har en kunde jeg har sendt en faktura til. Efter forfald rykker jeg skriftligt for betaling med en venlig henvendelse. Nu beder kunden om et møde hvor vi kommer frem til at jeg sender en kreditnota på ca. 15% af beløbet grundet nogle mangler. Jeg modtager så stadig ikke pengene og rykker så igen blot med en venlig henvendelse. Det resulterer i at jeg får 75% af mit tilgodehavende, og de skriver at de holder resten tilbage grundet et mellemværende. Jeg skriver til dem straks og mener ikke der er noget mellemværende. En lille uge senere, og ca. fire uger efter forfald, modtager jeg så en mail hvor kunden skriver om nogle mangler som efter min overbevisning, intet har at gøre med mig, men havde det noget med mig at gøre ville jeg mene det var dækket af det nedslag de fik i prisen på de 15% som skulle dække eventuelle mangler. Hvad ville i gøre i min situation? Den resterende fordring er på 35000 kr. på forhånd tak //Jens |
Når der er tale om tvist skal sagen forbi byretten først for at afgøre tvisten. Dette kan med fordel køres som "småsag". Først derefter kan du hive vedkommende i fogedretten, hvis han ikke vil betale. 35.000 kr er bestemt værd at bruge tid på.
/Henrik