Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkrævning af rykkergebyr

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i sidste uge sendt et rykkergebyr fordi kunden har overskrevet datoen. Idag betaler han så den orginale faktura, hvilket jeg finder lidt frækt, eftersom at man bruger tid på at rette en faktura og sende en ny.

Og i dag skriver han så at han er ikke berettiget til at betale det opkrævet rykker gebyr, bare fordi han ikke har betalt den orginale faktura.

Nogle der ved hvad jeg dog skal gøre? Har han ret?

vh Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

En forsent betalt regning er forsent og hvis du i forvejen har givet lidt tid til at pengene kunne nå frem - ja så skal han betale gebyret.

Spørgsmålet er mere om det kan svare sig for dig, at bruge mere krudt på den kunde. Det lyder umiddelbart til, at han kun vil blive vanskelig at hive gebyret ud af hvilket igen kun vil gøre dig mere sur ;-)

Måske ønsker du ham slet ikke som kunde i fremtiden men du kan være sikker på, at "jagter" du ham for et gebyer vil han give dig dårlig omtale de steder der gider høre på ham.

Så opvej for/imod :-)

Tilmeldt 26. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad det ligge... at starte en kamp over så små penge vil skade mere end det gavner. Væn dig til at være lidt "large" overfor kunder, selvom det er lidt svært Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

SERPNAME:
Nogle der ved hvad jeg dog skal gøre? Har han ret?

Det er min opfattelse at rigtig mange oplever det samme som dig. De fleste sletter gebyret, hvis betalingen kommer. Du skal overveje om det er værd at slås for en 100 kr. i forhold til at kunden måske aldrig handler hos dig igen.

/Henrik

Fra Langå
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt ordsprog: vælg dine kampe med omhu.

Jeg ville helt sikkert lade den ligge, selvom jeg ville være enormt bitter. Derfor mener jeg, at du skal se på de konsekvenser dit valg kan få, hvis du vælger at tage kampen op, for de gebyer og lad mig være ærlig: konsekvenserne kan være fatale, hvishan gør brug af sit netværk for at hævne sig.

Tag det med et smil og vær' glad for at fakturaen i det mindste er betalt.

De bedste hilsner

Malene Dokkedahl Olesen

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en kunde du kommer til at fakturere igen, så kan du tillægge gebyret på den næste faktura.

Du kan selvfølgelig altid opgive dit krav. Du kan også være fræk overfor kunden (hvis du har nok at lave) og fortælle ham, at hvis han ikke betaler rykkergebyret, så er han ikke længere velkommen som kunde.

I sidste instans kan du afregne renter og et nyt rykkergebyr, fordi der kun er sket delbetaling af dit krav, men mon ikke kunden vil lade være med at betale, og så har du bare mistet en masse tid.

 

Fra Fakse
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Malene Dokkedahl Olesen:
Et godt ordsprog: vælg dine kampe med omhu.

Jeg er fuldstændig enig med Malene !

Det som jeg ville gøre, var at lade være med at gøre mere førend næste gang han placerer en ordre, så ville jeg på en pæn og ordentlig måde nævne overfor ham at du selvfølgelig leverer varen til den aftalte tid men at du så også forventer at betalingen falder indenfor betalingsfristen.

Det som jeg har set andre gøre er at de fakturerer beløbet for varen og så giver en rabat på 2% godskrevet på næste ordre, hvis der betales indenfor 3 dage, på den måde "giver" du kunden noget for at betale tidligt.

Hvis det er varer for et lille beløb kan måden med rabatten virke pjattet så lad dette komme an på fakturabeløbet.

Med hensyn til rykkergebyrer så er det vigtigt at du har nævnt dette i dine salgs- og leveringsbetingelser som du selvfølgelig trykker bag på alle dine fakturaer, så er du ihvertfald dækket ind på den front og så kan kunden ikke sige at han ikke har fået det oplyst.

Men igen: Choose Your battles carefully !

 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejlige brugbar svar alle sammen! Tror bare jeg lader den lægge. Synes bare godt nok det er frækt!!

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)