Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Branchekode og regler!? (Videresalg)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er igang med at starte egen virksomhed (Nyfødt iværksætter)

Min virksomheds primære funktion er at købe vare billigt i udlandet (uden for EU) ,og sælge til lidt højere pris i Danmark.

Dette udløser dog nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på:

Hvad må jeg tjene årligt skattefrit?

Hvad for en branchekode har dette? (Dette skulle jeg bruge da jeg ville oprette min virksomhed på virk.dk)

Hvad er der af udgifter ifht: iværksætter skat, afgifter, moms, told osv?

Jeg er klar over at disse er meget åbne spørgsmål, men jeg værdsætter alle svar (Også hvis du kun fx kan svare på 1 af dem.)

Jeg værdsætter også delvise svar eller, folk der vil dele deres erfaringer omkring sådanne firmaer!

Tusind tak på forhånd.

Jonas.

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil sælge det fra en webshop har du her branchekode samt navn (479110 Detailhandel fra postordreforretninger)

Du må tjene det skattefrit som dit skattekort fortæller dig. Du indberetter overskud/underskud når året er omme. Når du registeres får du en udvidet selvangivelse, hvor dette let kan gøres.

Når du importere varer fra lande udenfor EU. Vil du skulle betale 25% moms på varerne når de indføres i danmark. Derudover skal du betale en procentsats af værdien på varerne i told. Denne procentsats vil typisk variere fra 5-15% men kan være noget helt andet (kommer helt an på hvad du vil købe)

Husk når du udfylder startblanketten, også at blive registeret som importør og eksportør. Eksportør i tilfælde af at du skal returnere nogle varer. Måske er dette samme rubrik (kan ikke helt huske, men kan du tydeligt se) 

Du vil til at starte med skulle indberette moms hvert kvartal (dette falder muligvis til hvert halve år ved lav omsætning) dette gøres på tastselv erhverv, når du får oprettet din tastselv-kode.

Håber du kunne bruge disse svare til noget, og spørg endelig hvis det skal uddybes.

Held og lykke med det hele!

Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)