Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For mange DNS look ups og Cloudflare

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Aminoer

Håber der er nogen der vil forklare mig i store træk, hvad jeg kan gøre ved dette.

Jeg har gennemgået min side www.telesvar.dk og der får jeg en besked om for mange DNS lookups, hvilket jeg kan komme så langt med, at det måske er noget med DNS serveren eller?

Her stopper det for mig Big Smile har så fundet dette "quick fix" program Cloudflare, er dog lidt bekymret for at bruge det, når jeg ikke har helt styr på hvad det er Cloudflare gør i forhold til min hosting eller hjemmeside

Der er basis for at skære tingene lidt mere ud i pap her, for dem der er tålmodige Smile

På forhånd tak og god dag!

Venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra København Ø
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cher,

Går ud fra at du er gået i krig med at få hastigheden på telesvar.dk i vejret og i denne anledning er løbet på de "mange" DNS lookups. En hurtig test af din side på http://tools.pingdom.com/ viser ganske rigtig at din side er i den langsomme ende af skalaen - men når det har sagt har det intet med for mange DNS lookups at gøre. Det vil være total overkill og spild af tid at benytte Cloudflare.

En hurtig vurdering er at den manglende hastighed som du oplever skyldes de pokkers mange javascript fejl din side spytter ud (ca. en i sekundet). Stammer sikkert fra din chat.

Når det er sagt vil det ikke hjælpe på den målte hastighed fra pingdom tools at løse disse javascript fejl. Her skal du se på om du overhoved vil bruge denne chat, eller om du kan hoste javascriptfilerne selv - det tager 2 sekunder bare at hente en javascript fil på deres server. Dernæst kan du vinde hastighed for vælge et bedre webhotel - one.com vinder på flere ting, men ikke på hastighed.

De bedste hilsner
Peter 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

læs lidt om optimering af hjemmesidens hastighed her.

Når det så er sagt så ligger din hjemmeside nu IKKE i den meget dårlige ende af skalaen for hastighed. men man kan selvfølgelig altid hente noget ved fx at følge de 10 punkter som jeg har skrevet om.

DNS lookups, altså antallet af domæner hvorfra der bliver hentet filer, har ikke noget med din egen DNS at gøre, men derimod det at der bliver hentet filer fra mange forskellige domæner, herunder Facebook, Google, hitsniffer, dit eget domæne mf. Dog er dette kun et problem, hvis det tager lang tid  at se hvor dette domæne er tilknyttet, altså hvilken server mm. Har set masser af eksempler på at det har taget op imod 200ms hvilket bare med 5 domæner svare til ca 1 sekund.

Lige nu, har det intet med din server hos One.com at gøre, som en anden skriver, de har udmærkede servere, og i dit tilfælde har det intet med serveren at gøre.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter J. Jensen:
Når det er sagt vil det ikke hjælpe på den målte hastighed fra pingdom tools at løse disse javascript fejl. Her skal du se på om du overhoved vil bruge denne chat, eller om du kan hoste javascriptfilerne selv - det tager 2 sekunder bare at hente en javascript fil på deres server. Dernæst kan du vinde hastighed for vælge et bedre webhotel - one.com vinder på flere ting, men ikke på hastighed.

Hej Peter

Tak for din respons. Jeg påtænker at slette denne chatfunktion, men er gentlig blevet ret glad for at have en chatfunktion, det kan løse nogle spørgsmål ret hurtigt frem for mail..har du nogle gode råd dér evt. chat der virker bedre??

Jeg er også opmærksom på one.com...har for mange nedbrud og ingen mulighed for at lave gzipped, men er det ikke lidt af et hestearbejde og lidt risikabelt at flytte www.telesvar.dk til anden hosting?? -aner intet om dette..

Igen tak for dit svar Smile

Venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Lige nu, har det intet med din server hos One.com at gøre, som en anden skriver, de har udmærkede servere, og i dit tilfælde har det intet med serveren at gøre.

Hej Kim

Endnu engang tak, fordi du giver dig tid til at kigge på min side. Jeg er nu ikke helt tilfreds med one.com, der er lidt for mange nedbrud etc. når det er skrevet ved jeg så ikke, om denne chat funktion, er "hele" missæren her?.

Vil også gerne spørge til om chatten har nogen som helst indvirkning på søgeresultat i Google. Er gået 2 ned siden igår (nr. 6 til 8) når man søger på telefonpasning og det undrer mig, da jeg ikke har lavet nogle drastiske ændringer?! Har tjekket mine links idag, der er nogle få jeg ikke kan få redirectet, hvad kan jeg gøre der?.

Hvis du har gode idéer så er jeg meget lydhør Smile

Venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra København Ø
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

@Cher - Jeg synes da helt sikkert en chat er en skøn funktion. Bed blot mærke I at det kunne virke som flaskehalsen på din side. Da olark.com virker troværdigt vil det sikkert ikke tage en med den rette viden mange halve timer og undersøge fejlen. Måske en Amino melder sig?
Om det kan betale sig at skifte server? Jeg ville ikke tøve hvis jeg ville have hastigheden op. Det er hvertfald fjollet at bruge et hav af timer på at mikrooptimere et hav af andre småting uden at skifte server. Hestearbejde? Nej, det tager 10 min hvis man ved hvad man laver.

@KTJMedia.dk - når jeg siger at den er i den lave ende hastighedsmæssigt bygger jeg det kun på en sammenligning mellem de test der er lavet på pingdom tools der fortæller at siden er i laveste fraktil. Der er sikkert en bias i forhold til hvem der tester deres side her (hvilken vej den går kan se diskuteres).

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak!

Ja jeg er rigtig glad for denne Chatfunktion, men er den i vejen må den slettesBig Smile

Ok, tror ikke jeg har mod på at gå ud i at skifte server, har ellers set gennem Amino at Meebox får stor ros herinde, men jeg er ikke 100 på, hvad jeg skal gøre, så jeg må hellere lade den ligge lidt...giver det noget i forhold til placering på Google? 

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter J. Jensen:
@Cher - Jeg synes da helt sikkert en chat er en skøn funktion. Bed blot mærke I at det kunne virke som flaskehalsen på din side. Da olark.com virker troværdigt vil det sikkert ikke tage en med den rette viden mange halve timer og undersøge fejlen. Måske en Amino melder sig?
Om det kan betale sig at skifte server? Jeg ville ikke tøve hvis jeg ville have hastigheden op. Det er hvertfald fjollet at bruge et hav af timer på at mikrooptimere et hav af andre småting uden at skifte server. Hestearbejde? Nej, det tager 10 min hvis man ved hvad man laver.

Hej Peter

Har nu prøvet at slette Hitsniffer code i min Footer, det gav lidt på hastigheden. Prøver så lige at fjerne Chatten for en stund, selvom det er mig noget imod, i forhold til service. Hvis der er nogle gode bud på en Chatfunktion eller rep. af den jeg har: Olark.com så byd endelig indBig Smile

Venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra København Ø
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har stadig en masse JS fejl, så det er sandsynligvis ikke chatten der gjorde udslaget. Som sagt synes jeg ikke det skal være en enten eller løsning, det vil ikke koste dig mange 100 kr. at få en til at kigge på det.

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

@Peter

Det lader ikke til, at det er Chatten der "tager tiden fra min side", har nu prøvet at tage Chatten af og køre siden gennem GTmetrix, den syntes ikke at rykke på dette?! Gode råd fra andre Aminoer??

Mvh. Cher

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)