Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et weekendfirma som bibeskæftigelse.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg snakket med min fagforening og min skole og må desværre igen skuffe dig.
Min uddannelsesaftale ER min kontakt og alle regler som burde stå i min normale "ansættelseskontrakt" står i min overenskomst.

Jeg må gerne drive virksomhed og den må også gerne være konkurrerende til firmaet, DOG må jeg ikke "stjæle" kunder fra firmaet.
Dette er dog ikke min intention.

Jeg hører dine råd og dem vil jeg bruge. Jeg ønsker hverken at sætte misbruge firmaet's ansatte til råds, ej heller være en konkurrent.

Men nu burde den sag være afklaret :-)

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, det er en absolut fornuftig ide, du har fået. Sådan som du skitserer det, kan det lige så vel være, at din mester synes det er et fint projekt. Du bliver jo en dygtigere lærling, og har han ikke arbejde til dig som svend kan det udmærket være, han endda vil hjælpe dig med lån af værktøj etc. Støder du på vanskelige opgaver, end du kan klare, kan du jo henvise til mesters firma ;-)

Sådan har jeg i hvert fald mødt adskillige håndværksmestre, der så på lignende sager. For ikke så længe siden var der en bager/konditor herinde med en lignende ide.

Dog synes jeg du skal være åben om dit projekt. Det kommer man længst med.

God fornøjelse med det.

Fra Køge
Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Marianne, jeg takker for dit input og som du selv siger, så kan man spare med mester :-) Dette er selvfølgelig også min intention hvis jeg får opgaver som jeg ikke selv kan klare. Hun vil sikkert blive overordnet tilfreds hvis jeg skaffer firmaet arbejde, og omvendt kan hun også sende småopgaver af sted til mig.
Jeg har flere gange sagt nej til sort arbejde på hendes pladser og sagt det til hende, således hun kunne give et godt tilbud (Hvilket har resulteret i 2 x indtjening som hun ellers ikke ville ha fået).

Min plan er også at være åben omkring det.
Men min "første" arbejdsdag efter et hovedforløb er i morgen, og da jeg scorede 5 x 10taller og 2 x 7taller, tror jeg i forvejen hun er lidt stolt over mig, og det skal nok gøre en eventuelt samtale omkring denne sag nemmere (Håber jeg)

Jeg ønsker ikke at "pisse" på den hånd som fodrer en og det tror jeg også er hendes opfattelse :-)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)