Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke rettigheder bør jeg sikre mig som freelancer? - skabelon til kontrakt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 17
Fra  Damgaard indretning & design Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til møde med en potentiel kunde, der forhåbentlig vil hyre mig til løbende freelance-opgaver.

Bør jeg lave et aftale-dokument, der sikrer mig mine egne rettigheder?

Eller evt. et aftale-dokument, der indbyrdes sikrer både kundens og mine rettigheder?

Hvilke rettigheder bør jeg sikre mig?

Jeg har ledt efter en skabelon til førstnævnte, men kan kun finde en skabelon, der sikrer kunden sine rettigheder ved indgåelse af aftale med en freelancer.

Håber I kan hjælpe.

Mvh. Rikke

(Indretningsarkitekt)

Fra København
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke,

Hos Danske Ark kan du hente aftaleskabeloner for rådgivning og design, der er også adgang til ABR89, som omfatter alm arkitektarbejde (jeg mener også at der er noget om indretning). De burde kunne bruges som udgangspunkt.

Der er givetvis også et forsikringsspørgsmål, som er væsentligt at få afklaret. Særligt i forholdet med ansvar er det væsentligt at få ABR89 ind i aftalen, i det den begrænser din ansvarsperiode væsentligt.

Hvis du er medlem af Arkitektforbundet tilbyder de også lidt gratis rådgivning i aftaleforhold m.m.

mvh

Noel

(arkitekt)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 18. Jul 14
Indlæg ialt: 12
Fra  boligindretning arkitektforbundet havearkitekt Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er en freelance indretningsarkitekt og 3D-modelbygger, der tilbyder indretning og 3D-visualisering tjenester til dem individuelt, lille organisation eller på budget organisation, der ønsker at spare omkostninger og gøre din design idé bliver til virkelighed. og indføre nogle entreprenør for de bedste tilbud og den bedste kvalitet i arbejdet ... 
Besøg min hjemmeside for mere information: 
http://interiordesignhistory.com/boligindretning-arkitektforbundet-havearkitekt-arkitekter-indretningsarkitekt.html

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)